اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ارمنستان مجوز استفاده از واکسن روسی اسپوتنیک را صادر کرد

وزارت بهداشت ارمنستان روز دوشنبه مجوز استفاده از واکسن روسی اسپوتنیک برای مقابله با ویروس کرونا را صادر کرد.

ارمنستان مجوز استفاده از واکسن روسی اسپوتنیک را صادر کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت بهداشت ارمنستان دوشنبه مجوز استفاده از واکسن روسی اسپوتنیک در این کشور را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری تاس روسیه، صندوق سرمایه‌گذاری روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «واکسن به دستور وزارت بهداشت ارمنستان و بر اساس اطلاعات فاز سوم آزمایش بالینی در روسیه و بدون انجام آزمایش‌های بیشتر در ارمنستان مورد تایید قرار گرفته است.»

واکسن اسپوتنیک ‌پیش از این توسط روسیه، بلاروس، امارات، آرژانتین، بولیوی، صربستان، الجزایر، فلسطین، ونزوئلا، پاراگوئه، ترکمنستان، مجارستان، ایران، جمهوری گینه و تونس مورد تایید قرار گرفته است.

روسیه در تاریخ 11 آگوست 2020 (21 مرداد 1399) از دستیابی به واکسن مقابله با ویروس کرونا با نام اسپوتنیک خبر داد. اسپوتنیک که نخستین واکسن مقابله با ویروس کرونا است توسط مرکز اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی ملی گامالیا در وزارت بهداشت روسیه فراهم شده است.

واکسن اسپوتنیک دو ماه است که  تزریق آن در کشورهای متعدد در سرتاسر جهان آغاز شده است. 

 

موسسه گامالیا در دسامبر گذشته اعلام کرد واکسن مذکور دارای ۹۱.۴ درصد اثربخشی در برابر ویروس کرونا است. از جمله کشورهایی که این واکسن به طور گسترده در آنها توزیع شده می‌توان به آرژانتین، بلاروس، امارات و چین اشاره کرد. مجارستان نیز به‌عنوان اولین کشور عضو اتحادیه اروپا،‌ اخیرا برای دریافت این واکسن با روسیه قرار داد امضا کرده و آلمان نیز اعلام کرده بعد از تایید اداره بهداشت اتحادیه اروپا،‌ برای تولید مشترک واکسن اسپوتنیک و استفاده از آن اقدام خواهد کرد. آنگلا مرکل تأکید کرده این کشور در فرایند دریافت مجوز اتحادیه اروپا به روسیه کمک خواهد کرد.

مزیت مهم این واکسن آن است که نیازی به نگهداری در دمای پایین ندارد و تنها باید آن را در یخچال‌های عادی نگهداری کرد.

 در هفتم شهریور ماه آزمایش مرحله سوم این واکسن بر روی تعداد گسترده‌ای از داوطلبان در روسیه آغاز شد. در هفدهم اکتبر آزمایش این واکسن بر روی داوطلبان در هند نیز آغاز شد. در ۱۱ نوامبر مقامات روس از شواهدی خبر دادند که نشان می‌داد واکسن یادشده مؤثر است، زیرا از میان تعداد زیاد داوطلبان تزریق واکسن اسپوتنیک وی تنها ۲۰ نفر به کرونا مبتلا شده بودند و بر این اساس کارایی واکسن یادشده ۹۲ درصد اعلام شد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول