اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

پایان کابوس مسکن در طرح پرستاران؛ قفل ساخت و ساز در شهرک باز می‌شود+فیلم

با گذشت دو دهه از قفل ساخت و ساز در شهرک پرستاران حالا با پیگیری امام جمعه امید به خانه‌دار شدن 800 متقاضی مسکن در این طرح زنده شده است.

پایان کابوس مسکن در طرح پرستاران؛ قفل ساخت و ساز در شهرک باز می‌شود+فیلم

خبرگزاری فارس کهگیلویه، طیبه‌سادات سعادتی‌نیک، مسکن به عنوان نیاز اساسی برای زندگی هر فردی محسوب می‌شود با رشد بی‌رویه قیمت مسکن اما خانه‌دار شدن رویای دست نیافتنی برای بسیاری از مردم شده است.

وضعیت معیشت و درآمد مردم دیگر تناسبی با افزایش قیمت‌ مسکن و اجاره بها ندارد و بیانگر این واقعیت تلخ است که امروز مسکن به دغدغه مشترک برای اقشار متوسط و ضعیف جامعه شده است.

سال‌هاست به دلیل اجرایی نشدن طرح تفصیلی مسکن در دهدشت رونق ندارد و مقام و مسؤولی نتوانست قفل ساخت و ساز را در این شهر باز کند.

بسیاری از شهروندان به امید خانه‌دار شدن زمین‌هایی خریداری کردند با این وجود بعد از دو تا سه دهه هنوز نتوانسته‌اند رویای مسکن را به واقعیت تبدیل و از مستاجر بودن نجات پیدا کنند.

 

شهرک پرستاران از جمله طرح‌های است که قریب به 800 نفر را به امید مسکن به سمت خرید زمین سوق داد با این حال اما زمین‌های این طرح همچنان زیر کشت محصولات کشاورزی می‌رود و مالکان در مسکن دیگران اجاره بها می‌پردازند.

تعدادی از مالکان زمین‌های این طرح با مراجعه به دفتر امام جمعه خواستار پیگیری از سوی امام جمعه شدند.

 

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر با فراخوان شهردار و مسؤولان تعاونی از این طرح بازدید و مشکلات و موانع را از نزدیک بررسی کرد.

وی در بازدید میدانی از طرح گفت: سرگردانی مردم برای ساخت و ساز با وجود مشکلات عدیده اجاره نشین قابل قبول نیست.

 

امام جمعه کهگیلویه تصریح کرد: شهری که سال‌هاست اجازه رونق به مسکن داده نشده است زندگی مستاجران را تحت تاثیر قرار داده است.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح‌ها بار سنگین بر دوش اجاره‌نشینان کمتر می‌شد اما به عنوان یک دغدغه و مطالبه به صورت جدی عملی نشده است، افزود:مردم از بلاتکلیفی خسته‌اند برای ایجاد سرپناه چشم به تدبیر مسؤولان دوخته‌اند.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر گفت: اقدامات لازم هر چه سریعتر انجام شود مردمی که با آرزوی مسکن سال‌ها پیش به این امید زمین خریداری کردند نمی‌توانند بیش از این در انتظار باشند.

 

 

وی با بیان اینکه حل شدن موانع با مذاکره کار سختی ینست، تصریح کرد: کارهای استانی را پیگیری خواهم کرد شهرداری نیز اقدامات لازم برای تسریع در آغاز عملیات را انجام دهد.

احسان تابش‌نژاد در خصوص وضعیت طرح پرستاران به فارس گفت:400 قطعه مسکونی قریب به 20 سال فروخته شده و قرار شد هر قطعه در دو طبقه احداث شود.

 

شهردار دهدشت با بیان اینکه این طرح سال‌های گذشته 50 درصد آن جزء محدوده شهری بود، افزود: با تلاش‌های صورت گرفته 50 درصد مابقی نیز به طرح تفصیلی الحاق شده است. همکاری تعاون به زودی وار فاز عملیات زیرساختی می شود مشکل ساخت و ساز به فراهم نبودن زیراسخت‌ها برمی‌گردد 20 سال است بلاتکلیف مانده

وی گفت: شهرداری بنا دارد با همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان زیرساخت‌های لازم برای آغاز عملیات ساخت و سازها در شهرک پرستاران را آغاز کند.

تابش‌نژاد شرط تحقق این امر را همکاری تعاونی مربوطه دانست و گفت: در صورتی که بروکراسی اداری کمیسیون ماده 5 در استان حل شود یک هفته بعد از آن عملیات اجرایی را آغاز خواهیم کرد.

مدیرعامل تعاونی شهرک پرستاران نیز با اشاره به اینکه 800 پرستار، بهورز و کادر درمان برای مسکن در این طرح هزینه کرده‌اند، اظهار داشت: این افراد سال‌هاست هزینه خود را پرداخت کرده و در انتظار ساخت مسکن هستند.

حسین شرافتی گفت: مالکان زمین‌ها سند تک برگ دارند برای فرآیند صدور پروانه ساخت نیز پرونده تشکل شده است.

وی با بیان اینکه نبود راه ارتباطی مشکل عمده این طرح است، افزود: همه قطعه‌ها مشخص و کدگذاری شده است اما زیرسازی فراهم نیست.

و حالا با الحاق همه زمین‌های این شهرک به طرح تفصیلی امیدها برای اجرای عملیات زنده شده است تا مالکان بتوانند طعم شیرین پیش به سوی مسکن را بچشند.

انتهای پیام/82016

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول