اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کاخ سفید: یک هفتم خانوارهای آمریکایی غذای کافی برای خوردن ندارند

سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری دوشنبه تصریح کرد یک هفتم خانوارهای آمریکایی غذای کافی برای خوردن ندارند.

کاخ سفید: یک هفتم خانوارهای آمریکایی غذای کافی برای خوردن ندارند

به گزارش گروه مانیتورینگ بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جن ساکی»، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری دوشنبه گفت که از میان هر ۷ خانوار آمریکایی یک خانوار غذای کافی برای خوردن ندارند.

سخنگوی کاخ سفید در این نشست خبری هنگام پاسخ به سئوالی درباره بسته کمک اقتصادی «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا برای جبران زیان‌های اقتصادی ناشی از کرونا گفت: «او مواردی را که مایل است در این بسته گنجانده شوند مفصلاً در سخنرانی چند هفته قبلش مشخص کرد.»

جن ساکی گفت: «ما هنگامی که مشکلات مردم را بررسی می‌کنیم با برخی واقعیت‌ها مواجه می‌شویم: از میان هر ۷ خانوار، یک خانوار غذای کافی برای خوردن ندارند.»

جمعه ۱۷ آوریل ۲۰۲۰- این عکس خبرگزاری رویترز، صف طولانی مردم برای دریافت غذا را نشان می‌دهد.

سخنگوی کاخ سفید به منبع این آمار اشاره نکرد اما جستجو در منابع رسانه‌ای بین‌المللی نشان می‌دهد عدم امنیت غذایی یک مشکل شایع در آمریکا بوده و در دوران همه‌گیری «کووید-۱۹» (بیماری کروناویروس ۲۰۱۹) تشدید شده است.

نتایج یک بررسی علمی در سال ۲۰۱۸ نشان داده در این سال ۱۱.۱ درصد از خانوارهای آمریکایی با مسئله عدم امنیت غذایی مواجه بوده‌اند.

مطالعه دیگری که در سال ۲۰۱۹ انجام شده نشان می‌دهد که بیش از ۴۰ درصد از دانشجویان دوره کارشناسی ناامنی غذایی را تجربه کرده‌اند. شاخص‌ها نشان می‌دهند شیوع این بحران در دوران همه‌گیری کرونا به شدت افزایش یافته است.

پایگاه «ان‌پی‌آر» در گزارشی سال جاری نوشته بود در سال ۲۰۲۰ میلادی از میان هر ۴ خانوار حداقل یک خانوار ناامنی غذایی را تجربه کرده‌اند.

این گزارش حاکی است قبل از شیوع کرونا حدود ۱۳.۷ میلیون خانوار آمریکایی در مقطعی در سال ۲۰۱۹ با ناامنی غذایی مواجه شده‌اند. این رقم معادل ۱۰.۵ درصد از کل خانوارهای آمریکایی است.

 

شیوع کرونا این بحران را وخیم‌تر کرده است. طبق برآوردی که دانشگاه «نورث‌وسترن» انجام داده ناامنی غذایی تقریباً دو برابر شده و در سال ۲۰۲۰ میلادی دست‌کم ۲۳ درصد خانوارها آن را تجربه کرده‌اند.

گرسنگی در آمریکا، مانند اکثر دیگران معضلات جنبه‌های نژادپرستانه هم دارد به این صورت که آمارهای وزارت کشاورزی آمریکا نشان می‌دهد سیاه‌پوستان دو برابر سفیدپوستان احتمال دارد با ناامنی غذایی مواجه شوند.

مطابق آمارهای وزارت کشاورزی آمریکا، ۱۹.۱ درصد از خانوارهای سیاه‌پوست و ۱۵.۶ درصد از خانوارهای اسپانیایی‌تبار در سال ۲۰۱۹ ناامنی غذایی را تجربه کرده‌اند. آمار این معضل در میان خانوارهای سفیدپوست زیر متوسط کشوری و ۷.۹ درصد بوده است.

سازمان ملل متحد حدود دو سال پیش گزارش بی‌سابقه‌ای درباره شیوع فقر در آمریکا منتشر کرد و تصمیم‌گیری‌های سیاستمداران این کشور را عامل اصلی این معضل دانست.

در این گزارش آمده بود: «در نهایت بایستی گفت به ویژه در کشور ثروتمندی مانند ایالات متحده، تداوم فقر مفرط نوعی انتخاب سیاسی است که توسط افرادی که در قدرت هستند اختیار می‌شود. با اراده سیاسی می‌توان آن را به راحتی ریشه‌کن کرد.»

گزارش سازمان ملل ضمن هشدار درباره اینکه دموکراسی در آمریکا «به طور مداوم تضعیف می‌شود»، توصیه‌هایی برای نحوه ریشه‌کن کردن فقر در آمریکا مطرح کرده است. 

سازمان برنامه جهانی غذا بعد از شیوع ویروس کرونا هشدار داده که شیوع این بیماری می‌تواند امنی غذایی در دنیا را به دو برابر وضع فعلی افزایش دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول