اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

«فجر 42»/ حضرت فاطمه (س) را با تفکر فاطمی و عمل علوی به دنیا بشناسانیم/عده‌ای با عمل‌شان ویژگی‌های انقلاب فاطمی را زیرسووال بردند

نماینده ولی فقیه در سپاه نینوا استان گلستان تاکید کرد: با تفکر فاطمی، عمل علوی و رفتار مهدوی باید به گونه‌ای عمل کنیم که دنیا بفهمد حضرت فاطمه (س) که بود.

«فجر 42»/ حضرت فاطمه (س) را با تفکر فاطمی و عمل علوی به دنیا بشناسانیم/عده‌ای با عمل‌شان ویژگی‌های انقلاب فاطمی را زیرسووال بردند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت الاسلام جعفر رعایتی شامگاه دوشنبه در جشن ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در حسینیه عاشقان ثارالله سپاه گرگان اظهار کرد: انقلاب اسلامی برگرفته از انقلاب فاطمی است، انقلاب فاطمی ویژگی‌های خود را از دست نداده؛ ممکن است برخی با عمل‌شان این ویژگی‌ها را کمرنگ کنند اما با استقامت ملت بزرگ ایران، انقلاب اسلامی پررنگ‌تر و پرشتاب‌تر از گذشته به راه خود ادامه می‌دهد.

وی دهه فجر و ولادت حضرت فاطمه (س) را در این ایام دو عزت مقارن با یکدیگر برشمرد و تصریح کرد: شهید گمنامی که در این حسینیه تشییع و تدفین شده در سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) بوده است که نشان از آن دارد این مکان دارای قداست بالایی است.

* لزوم توجه جامعه خصوصا بانوان به سبک فاطمی

نماینده ولی فقیه در سپاه نینوا استان گلستان در خصوص نامگذاری روز ولادت بانوی دو عالم بعنوان روز زن و مادر گفت: آنچه خدا از خلقت آدمی هدف داشته تمام آن کمالات در وجود دختر نبی اکرم (ص) پیدا شد.

رعایتی بیان کرد: مردم آن زمان جهل‌شان در اوج بود و زن را مایه کسر شأن خود و دختردار شدن را بزرگترین عذاب الهی می‌دانستند اما وقتی حضرت فاطمه (س) به دنیا آمد زن عظمت زیادی پیدا کرد.

رعایتی با بیان اینکه انقلاب اسلامی برگرفته از انقلاب فاطمی است، افزود: شباهت‌های زیادی بین انقلاب اسلامی اسلامی که پیامبر (ص) به وجود آورد است.

وی با برشمردن ویژگی‌های حضرت فاطمه (س) و لزوم توجه جامعه خصوصا بانوان به سبک فاطمی تاکید کرد: زن باید در صدف عفاف باشد این به معنای گوشه گیر بودن نیست، در پیروزی انقلاب اسلامی نیز زنان همپای مردان به میدان آمدند حتی در جنگ تحمیلی زنان از غافله عقب نماندند.

* شیرزنان ایرانی در تمام عرصه‌ها در مقابل دشمن عرضه اندام می‌کنند

نماینده ولی فقیه در سپاه نینوا استان گلستان با اشاره به اینکه زنان زیادی در جبهه‌های حق علیه باطل شهید شدند و در زندان‌های مخوف دشمن قرار گرفتند، گفت: جایگاه زن مانند کشورهای حوزه خلیج فارس و همسایه نیست، آن زنانی که حتی شناسنامه ندارند اما شیرزنان ایرانی در تمام عرصه‌ها در مقابل دشمن عرضه اندام می‌کنند و گوهر عفاف خود را از دست نمی‌دهند.

رعایتی با اشاره به حضور فعالانه زنان در مبارزه با ویروس کرونا افزود: امروز شاهدیم در کشور بسیاری از بانوان با کمترین و حداقل‌ترین امکانات و با چرخ خیاطی دستی در ایام کرونایی به داد مردم رسیدند و با دوخت لباس، ماسک و ... ایفای نقش کردند.

وی گفت: ۴۲ سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی گذشت و روز به روز در حال پیشرفت است و زنان این کشور فاطمی شدند و مردانه از علی زمان دفاع می‌کنند دشمنان از این اتفاق هراس دارد و با شبیخون فرهنگی علیه انقلاب اسلامی به میدان آمده است تا عفت زن مسلمان ایرانی را بگیرد.

* برخی هدف فاطمی را فراموش کردند

نماینده ولی فقیه در سپاه نینوا استان گلستان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به دنیا نفوذ کرده است، تصریح کرد: سبک زندگی را نباید از دجال‌های روزگار بیاموزیم بلکه از سبک زندگی اسلامی و فاطمی باید پیروی کنیم.

رعایتی گفت: خیلی از افراد دنیاگیر شدند و به دنبال دنیای خودشان هستند و هدف فاطمی را فراموش کردند باید همواره گوش به فرمان ولایت باشیم و از راه ولایت فاصله نگیریم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی برگرفته از انقلاب فاطمی است، ابراز کرد: انقلاب فاطمی ویژگی‌های خود را از دست نداده؛ ممکن است برخی با عمل‌شان این ویژگی‌ها را کمرنگ کنند اما با استقامت ملت بزرگ ایران، انقلاب اسلامی پررنگ‌تر و پرشتاب‌تر از گذشته به راه خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول