اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اجرای طرح «هایکو کتاب» در زنجان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از اجرای طرح «هایکو کتاب» در زنجان خبر داد.

اجرای طرح «هایکو کتاب» در زنجان

امیرعلی نیک‌بخش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، نشست «نگاهی به شعر کودک و نوجوان در حوزه دفاع مقدس» با بررسی آثار لیلا عبدی به همت محفل ادبی استاد رضا روزبه اداره کل کتابخانه‌های عمومی زنجان برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: نشست «نگاهی به شعر کودک و نوجوان در حوزه دفاع مقدس» با بررسی آثار لیلا عبدی با حضور غلامرضا بکتاش، متخصص حوزه شعر کودک و نوجوان و فاطمه سلیمانی، شاعر و منتقد حوزه شعر کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

نیک‌بخش گفت: در این نشست کتاب‌های «سنگری از بالش»، «هشت سین»، «نامه‌های قدیمی»، «جشن تولد» و «شکوفه‌های انار» توسط غلامرضا بکتاش، متخصص حوزه شعر کودک و نوجوان و فاطمه سلیمانی، شاعر و منتقد حوزه شعر کودک و نوجوان مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان همچنین از برگزاری جلسه هم‌اندیشی «سبک زندگی عفیفانه» در زنجان خبر داد و تصریح کرد: به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت دهه مبارک فجر، جلسه هم اندیشی «سبک زندگی عفیفانه» به همت ستاد صیانت از حقوق شهروندی و عفاف و حجاب اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در فضای مجازی برگزار می‌شود.

وی همچنین از اجرای طرح «هایکو کتاب» در زنجان خبر داد و گفت: همچنین طی دهه فجر مراسم «جمع‌خوانی کتاب» نیز برگزار می‌شود که البته با توجه به شیوع ویروس کرونا این مراسم مجازی خواهد بود.

نیک‌بخش  از برگزاری نشست‌های کتابخوان ویژه دهه فجر با حضور نویسندگان انقلابی خبر داد و گفت: همچنین در این ایام محافل ادبی و جلسات شعرخوانی نیز با حضور شعرا برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه هم اکنون به ازای هر 10 هزار نفر در استان زنجان، یک کتابخانه عمومی وجود دارد، گفت: تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌ها نیز به یک میلیون و 362 هزار و 613 جلد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در دوره شیوع ویروس کرونا برنامه‌های اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با محوریت فضای مجازی دنبال شده است، افزود: تلاش کردیم که در این ایام اعضای کتابخوان کاهش پیدا نکند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول