اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

بازگشت «پرنده نجاتگر» به میانه

بالگرد اورژانس هوایی شهرستان میانه که بخاطر نبود آشیانه به شرکت اجاره دهنده فرستاده شده بود با پیگیری رسانه‌ها و مسوولان به این شهرستان برگردانده شد.

بازگشت «پرنده نجاتگر» به میانه

به گزارش خبرگزاری فارس میانه، «اورژانس هوایی میانه بخاطر نبود آشیانه پرکشید و به شرکت برگردانده شد». این خبری بود که چندی پیش در رسانه‌ها منتشر و با واکنش مسوولان این شهرستان مواجه شد.

امام جمعه میانه در واکنش به این خبر گفت: «هیچ مسوولی حق ندارد امکانات شهرستان میانه را به بهانه‌های واهی به شهر یا استان دیگر بفرستد».

یعقوب شیویاری، نماینده سابق مردم میانه در مجلس که با پیگیری‌های او اورژانس هوایی میانه فعالیت خود را آغاز کرد، طی توئیتی اعلام کرد: «انتقال بالگرد خسارات جبران ناپذیری به شهرستان میانه وارد خواهد کرد». 

موضوعی که صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ضمن تکذیب انتقال بالگرد آن را اینگونه توضیح داد: «بالگرد اورژانس هوایی شهرستان میانه هر سال برای اورهال به شرکتی که اجاره  گرفته می‌شود فرستاده شده است».

اما هنربر، مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی نیز در پاسخ به انتقادها گفت: «اقدامات مربوط به احداث آشیانه در میانه در حال انجام است و حدود یک میلیارد از اعتبارات این کار تامین و مناقصه هم انجام شده و به زودی این مشکل حل می شود».

حالا بیش از یک ماه از این موضوع می‌گذرد، ظاهراً مشکل آشیانه بالگرد میانه حل شده و بار دیگر شاهد حضور این پرنده نجاتگر در این شهرستان خواهیم بود.

هنربر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی در این اینستاگرامش نوشته است: «با تلاش مسوولان ارشد استانی و شهرستانی، بالگرد امداد هوایی میانه امروز برگردانده شد».

بالگردهای امداد هوایی کشور از شرکت مربوطه مستقر در تهران اجاره گرفته می‌شود و شرکت مذکور استقرار بالگردها را مشروط به احداث آشیانه کرده است.

با توجه به مزایای انتقال بیماران به‌وسیله اورژانس هوایی و اهمیت افزایش خدمت‌رسانی به مصدومان و بیماران در میانه که از مناطق کوهستانی و صعب‌العبور است، اهمیت فعالیت این بالگرد هم برای مردم میانه و منطقه دو چندان می‌باشد.

اورژانس هوایی میانه که به صورت شبانه به مردم روستاهای اطراف شهرستان میانه، سراب، بستان‌آباد، ورزقان و حتی روستا‌های استان زنجان خدمت‌رسانی می‌کرد، چهلمین پایگاه اورژانس هوایی کشور بود که در سال ۹۷ ، فعالیت خود را آغاز کرد.

انتهای پیام/60021/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول