اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

مشهدی‌آقایی: سیلی زدن نماینده مجلس به گوش یک سرباز اصلا جای دفاع ندارد/ مساجد در انتخابات، ورود مصداقی نداشته باشند

مشاور رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در مورد نقش مساجد در زمان انتخابات گفت: مساجد در مورد معرفی کاندیداها در انتخابات نباید مصداقی عمل کنند.

مشهدی‌آقایی: سیلی زدن نماینده مجلس به گوش یک سرباز اصلا جای دفاع ندارد/ مساجد در انتخابات، ورود مصداقی نداشته باشند

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حمید مشهدی آقایی مشاور راهبردی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه روز گذشته در سومین گردهمایی مجازی مرکز رسیدگی به امور مساجد با موضوع «بررسی دستاوردهای انقلاب اسلامی و تحلیل مسائل سیاسی روز» با بیان اینکه نسل امروز نسبت به پیش از انقلاب نیازمند دستیابی به اطلاعات صحیح است، اظهار کرد: نسل جدید وقت زیادی برای بحث‌های مفصّل نمی‌گذارد و در عین حال هم مورد هجوم اطلاعات نادرست قرار دارد.

وی ادامه داد: نسل جوان امروز دائماً به دنبال شنیدن واقعیت است، ما باید بدانیم که واقعیت‌ها فقط ابعاد منفی نیست، بلکه ابعاد مثبت زیادی هم دارد و صرفاً همه موضوعات، فسادهای مالی و اختلاس نیست. بنابراین باید هردو وجه را مرتبط با هم بیان کرد تا مخاطب به خوبی درک روشنی از اتّفاقات داشته باشد.

مشاور راهبردی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌ جمعه تأکید کرد: در مورد انقلاب اسلامی باید نگاه کلی داشته باشیم. در واقع باوجود همه‌ مشکلات باید بخش مثبت را هم به نسل جوان نشان بدهیم. برخی در تحقیقات کلی‌نگری دارند. هیچگاه در یک کارنامه‌ تحصیلی فقط نباید به یک نمره پایین دقت کرد بلکه باید معدل کلّ کار یک فرد را دید. بنابراین ما هم باید معدّل کلی انقلاب را ببنیم و از بیان کلیّات خودداری کنیم، زیرا وقتی از انقلاب حرف می‌زنیم، برخی سریعاً به بیان مشکلات می‌پردازند که این امر درست نیست؛ بلکه باید معدّل کل انقلاب را بیان کرد.

آقایی یادآور شد: اصلی‌‎ترین شعار ما در انقلاب اسلامی «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» بود. با آنالیز این شعار می‌توان گفت در بخش اول این شعار ما به استقلال فرهنگی، علمی، سیاسی، اقتصادی، دفاعی و امنیتی رسیده‌ایم. باید نمره‌ کلّی خود را در این چهاربخش ببینیم. ممکن است در برخی مواقع تصمیمات نادرستی داشته باشیم، امّا در مجموع کار موفّق بوده‌ایم.

وی با اشاره به استقلال اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: وقتی می‌توان گفت نظام جمهوری اسلامی موفق بوده یا نه که تمام مراحل را تا انتها رفته‌ باشیم. در استقلال اقتصادی با تمام فشارها ما دو میلیون نفت را صادر می‌کنیم و در واقع اثر تحریم‌ها را خنثی کرده‌ایم. این یعنی اینکه برجام برای ما مهم نیست. تازه اگر فرآورده‌های نفتی ما با افزایش علم روز کشور بیشتر هم بشود، می‌توان از هر بشکه نفت ۴۰ دلاری حال حاضر ۴۰۰ دلار به دست آورد.

مشاور راهبردی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خاطرنشان کرد: ساختار بودجه ما مریض است و امید است در این دوره مجلس بتواند با اصلاح بودجه معایب اقتصادی را اصلاح کند.

آقایی ابراز کرد: در زمینه‌ فرهنگی نیز دارای اشکالاتی هستیم، اما باید به طور کلی به عملکرد خود نگاه کنیم که در آن صورت موفقیت‌های زیادی را شاهد خواهیم بود. برای نمونه در حال حاضر نقش زن در قبل و بعد از انقلاب، ادبیات و سینما را می‌توان بررسی و مقایسه کرد، امروز ما در انیمیشن و خیلی از حوزه‌های هنری به خودکفایی رسیده‌ایم. در بسیاری از بخش‌های فرهنگی کشور موفقیت‌های زیادی حاصل شده است.

وی اضافه کرد: در استقلال دفاعی امنیتی نیز ما در سطح بالایی هستیم و نیاز به گفتن ندارد، در بخش علمی نیز در سطح بسیار خوبی قرار گرفته‌ایم.

مشاور راهبردی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با اشاره به حرکت نماینده مجلس و سیلی که به گوش یک سرباز زده است، گفت: اینکه این اتفاق اصلاً قابل دفاع نیست که در آن شکی وجود ندارد و توجیه بعد از آن هم بدتر از خود اتفاق بود، امّا در این فیلمی که منتشر شد نکته مهم این بود که مردم به راحتی با آن نماینده برخورد کردند و این نشان‌دهنده‌ آزادی کامل در کشور است یا حتی زمانی که آقای تاجزاده در زندان بود به راحتی برای رهبر معظم انقلاب نامه می‌نوشت و این یعنی آزادی که در گذشته شاهد آن نبودیم.

اقتصاد کشور باید از دولتی به مردمی تبدیل شود

آقایی با طرح موضوع انتخابات ریاست جمهوری که در ماه‌های آینده برگزار خواهد شد، ادامه داد: کشور ما رکوردار حضور در انتخابات است، حضور کمی و کیفی ایران در انتخابات برای همه مشهود است، اما نکته مهم این است که مردمی‌سازی سیاسی اتفاق خوبی است که در شرایط مختلف در ایران شاهد آن هستیم، اما در مقابل اقتصاد ما مردمی نیست و همچنان در کشور ما اقتصاد دولتی بوده و به مردم واگذار نشده است.

وی با اشاره به کلمه‌ آزادی در شعار انقلاب اسلامی تصریح کرد: پیام انقلاب اسلامی از نسل‌های گذشته به آینده منتقل شده است، در دوران دفاع مقدس ما نسل اوایل انقلابی را داشتیم، اما در جنگ‌های دفاع از حرم و امنیت ما مدافعینی را داریم که از نسل‌های سوم و چهارم انقلاب بوده‌اند و این به معنای انتقال پیام انقلاب به نسل‌های بعدی است.

مشاور راهبردی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با اشاره به وضعیت کنونی کشور یادآور شد: در حال حاضر از نظر داخلی و خارجی در شرایط خاصی هستیم. از منظر خارجی پس از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به برکت خون این شهید درهایی پیش‌روی ما باز شد و شاهد اقتدار و پیشرفت‌های نظامی بیشتری هم بوده‌ایم، البته جای ایشان به سختی پر می‌شود اما با این وجود به برکت خون مطهّر ایشان، قدرت ایران مضاعف شده است.

وی در مورد وضعیت داخلی نیز گفت: در داخل نیز برخی به دنبال این بودند که در انتخابات آمریکا چه اتفاقاتی رقم می‌خورد و چه کسی به عنوان رئیس جمهور معرفی می‌شود، ترامپ به دنبال فشار حداکثری بود اما بایدن توهم حداکثری دارد، بایدن در مرحله اول ۱۷ سند را امضا کرد که یکی از آنها مربوط به ایران بود، ما هفت سال از دولت دهم تا دوازدهم برای رفع تحریم تلاش کردیم این در حالی است که رهبری معتقدند که باید ۲۰ درصد انرژی را برای رفع تحریم و ۸۰ درصد تلاش را برای خنثی‌سازی تحریم بگذاریم.

مشاور راهبردی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه بیان کرد: کلیدواژه رفع تحریم «بفروشیم» و کلید واژه خنثی کردن تحریم «بسازیم» است. رهبر معظم انقلاب با رفع تحریم مشکلی ندارند بلکه معتقدند که باید بیشتر به خنثی‌سازی تحریم پرداخت.

مساجد در مورد معرفی کاندیدها در انتخابات نباید مصداقی عمل کنند

آقایی در مورد نقش مساجد در زمان انتخابات اضافه کرد: مساجد در مورد معرفی کاندیداها در انتخابات نباید مصداقی عمل کنند. در انتخابات همیشه دو چالش یعنی حضور مردم و انتخاب کاندیدای مناسب وجود دارد. وظیفه‌ مساجد به طور کلی این است که نسخه‌ انتخاب درست را به مردم ارائه کنند، اما مصداقی را نباید بیان کرد.

وی در مورد اینکه منظور از دولت جوان حزب اللهی چیست، گفت: منظور از دولت جوان حزب‌اللهی یک دولت بانشاط، متدیّن، دانا و کارآمد است، وقتی رهبر معظم انقلاب از جوان نام می‌برند منظور پرکار بودن است از این رو وقتی حاج قاسم سلیمانی را نام می‌برند، منظور پرکار بودن ایشان است.

آقایی در پایان در مورد رویکرد شورای نگهبان در انتخابات پیش‌رو گفت: اگر قانون جدید انتخابات تصویب و به تایید شورای نگهبان برسد که با شکل جدیدی روبرو خواهیم شد و باید دید در آینده چه اتفاقی در مورد قانون جدید انتخابات رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول