اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

فجر ۴۲| کاهش ۳۰ دقیقه ای زمان اعزام و پذیرش در مهرآباد/۴ هزار کیلومتر بزرگراه تا سال آینده می‌سازیم

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طول خطوط ریلی کشور به ۱۶ هزار کیلومتر رسید، گفت: اول انقلاب هیچ بزرگراهی نداشتیم اما در حال حاضر ۱۸ هزار کیلومتر بزرگراه داریم که تا سال آینده به ۲۲ هزار کیلومتر می‌رسد.

فجر ۴۲| کاهش ۳۰ دقیقه ای زمان اعزام و پذیرش در مهرآباد/۴ هزار کیلومتر بزرگراه تا سال آینده می‌سازیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد اسلامی صبح امروز در برنامه «سلام صبح بخیر شبکه ۳ سیما» اظهار داشت: کشور ما از نظر دانش مهندسی خودکفا است و هیچ نیازی به شرکت های خارجی پیمانکاری عمرانی نداریم.

* امکان صادرات ۱۰ میلیارد دلار درآمد صادرات خدمات فنی-مهندسی

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اگر تحریم علیه کشور ما نبود، سالانه ۱۰ میلیارد دلار درآمد صادرات خدمات فنی-مهندسی داشتیم.

وی با تأکید بر اینکه باید به حداکثر پیشرفت برسیم و مردم از بهترین خدمات استفاده کنند، افزود: مردم آمریکایی ها را از کشور اخراج کردند، آنها می خواستند به چپاول های خود ادامه دهند، امروز کشور ما در حال پیشرفت است و این بر خلاف میل و نظر آمریکایی ها است به همین دلیل این تحریم ها را علیه کشور ما اعمال می کنند.

اسلامی اظهار کرد: لازم است مردم بدانند که درآمد ما کاهش یافته است، قبل از انقلاب اسلامی کمتر از ۳۰ میلیون نفر جمعیت داشتیم ولی ۶.۵ میلیون بشکه نفت صادر می کردیم، امروز با ۸۰ میلیون نفر جمعیت نمی توانیم نفت صادر کنیم. 

* طول خطوط ریلی کشور به ۱۶ هزار کیلومتر رسید

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه رئیس جمهور در پروژه های ریلی پیگیری مدامی دارد و هر هفته وضعیت پروژه های ریلی را از من سوال می کند، گفت: برنامه ریزی کرده ایم قطار پرسرعت با سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت را به مردم هبه کنیم و مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: طول خطوط ریلی کشور ۱۰ هزار کیلومتر به ۱۶ هزار کیلومتر رسیده است، ۵ استان را به شبکه ریلی وصل کرده ایم و اتصال ۵ استان دیگر به شبکه در حال انجام است.

* ۱۱۵ هزار کیلومتر راه روستایی آسفالته داریم/ضرورت اجرای ۱۵ هزار کیلومتر دیگر راه روستایی آسفالته

اسلامی اظهار کرد: کیفیت در ساخت جاده ها برای ما بسیار مهم است، ما در گذشته آسیب زیادی داشته ایم، اتفاقاتی که در گذشته رخ داده است به دلیل مشکلات پیمانکاری و مدیریتی ما بوده است البته ما شرکت های جاده سازی قوی داریم اما برخی ضعف ها موجب کاستی ها شده است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۳۰ هزار کیلومتر راه آسفالته داریم، از این میزان ۱۱۵ هزار کیلومتر راه روستایی، آسفالته است. این در حالی است که اول انقلاب ۳ هزار کیلومتر راه روستایی آسفالته بود و این امر در راستای محرومیت زدایی انجام شده است.

وی یادآور شد: البته هنوز تعداد زیادی از مناطق روستایی را داریم که به دلیل پراکندگی جمعیت، خدمات در آنجا به سطح قابل قبولی نرسیده است.

اسلامی افزود: اگر ۱۵ هزار کیلومتر دیگر راه روستایی بسازیم، همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار، راه آسفالته خواهند داشت.

* طول آزادراه های کشور تا پایان دولت به ۳۵۰۰ کیلومتر می رسد

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در ابتدای انقلاب در کشور ما فقط آزادراه تهران-کرج بود اما تا امروز ۲ هزار و ۷۶۰ کیلومتر آزادراه در کشور ساخته شده است و تا پایان دولت این رقم به ۳۵۰۰ کیلومتر آزادراه می رسد.

وی گفت: برنامه داریم آزادراه‌ها را به ۵ هزار کیلومتر برسانیم که از محل سرمایه بخش خصوصی و بازار سرمایه تأمین سرمایه می شود.

اسلامی تصریح کرد: اول انقلاب هیچ بزرگراهی نداشتیم اما الان ۱۸ هزار کیلومتر بزرگراه داریم و برنامه ما افزایش آن به ۲۲ هزار کیلومتر تا سال آینده است.

* تحویل ۹ کیلومتر باقی مانده آزادراه قزوین-رشت تا پایان دولت

وزیر راه و شهرسازی در خصوص بخش باقی مانده ۹ کیلومتری آزادراه قزوین-رشت توضیح داد: این قطعه فقط پل و تونل است، به صورت ۳ شیفته در حال ساخت این قطعه هستیم و تا قبل از پایان این دولت آن را تحویل مردم می دهیم، مردم ساعت ها در این قطعه آزادراه در ترافیک می مانند.

وی ادامه داد: همانطور که گفتم این قطعه فقط پل و تونل است، با این حجم سرمایه گذاری برای ۹ کیلومتر، میتوانستیم ۹۰ کیلومتر آزادراه در مسیری هموار بسازیم اما این قطعه به هر حال برای مردم کارگشا است.

* بهسازی آسفالت ۸ هزار کیلومتر جاده

اسلامی اظهار داشت: با سیلاب هایی که در چند وقت اخیر رخ داد اسفالت برخی جاده ها آسیب دید، تاکنون آسفالت ۸ هزار کیلومتر مسیر را بهسازی کرده ایم.

* ۴ هزار کیلومتر بزرگراه تا سال آینده می سازیم

وزیر راه شهرسازی اظهار کرد: اول انقلاب هیچ بزرگراهی نداشتیم اما در حال حاضر ۱۸ هزار کیلومتر بزرگراه داریم که تا سال آینده به ۲۲ هزار کیلومتر می رسد.

* مترو پرند در دست ساخت است

وی درباره ساخت جاده ها شهرهای جدید تصریح کرد: ایاب و ذهاب شهرهای جدید جزء لاینفک این شهرها است چون اساسا فلسفه شهرهای جدید، ساخت مسکن برای کارکنان کلانشهرها است تا به راحتی رفت و آمد کنند.

اسلامی افزود: متروی شهر جدید هشتگرد قبلا افتتاح شد و متروی پرند هم در دست ساخت است.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: متروی شهر جدید گلبهار مشهد و شهر مجلسی اصفهان نیز در دست ساخت است.

* کاهش نیم ساعته زمان اعزام و پذیرش مسافر در مهرآباد

وی با اشاره به توسعه حمل و نقل هوایی در کشور بیان کرد: بهسازی فرودگاه بین المللی مهرآباد موجب شد میزان اعزام و پذیرش مردم، نیم ساعت کاهش یابد.

اسلامی تصریح کرد: تا پایان سال ۱۴۰۱ مردم شاهد تحول فوق العاده در مهرآباد خواهند بود.

* اسلامی: خودم از همه مدل های حمل  و نقلی برای سفر استفاده می کنم

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: من خودم از همه مدل های حمل و نقلی شامل جاده ای، ریلی و هوایی در سفرها استفاده می کنم، از مسیری که مردم تردد می کنند عبور می کنم تا سطح خدمات به مردم را درک کنم، از پاویون نمی روم، هیچ شأنی جز خدمت به مردم ندارم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول