اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

فجر 42/ افتتاح و کلنگ‌زنی «36 پروژه شیلات» در گلستان/ بهره‌برداری از 29 پروژه «پرورش ماهی» با استفاده از چاه‌های آب کشاورزی در گلستان

مدیرکل شیلات استان گلستان از افتتاح، کلنگ‌زنی و بهره‌برداری از 36 پروژه شیلات در ایام‌الله دهه‌ی فجر در این استان خبر داد.

فجر 42/ افتتاح و کلنگ‌زنی «36 پروژه شیلات» در گلستان/ بهره‌برداری از 29 پروژه «پرورش ماهی» با استفاده از چاه‌های آب کشاورزی در گلستان

سید جواد قدس‌علوی امروز با تبریک ایام‌الله دهه‌ی فجر در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: 36 پروژه شاخص شیلات در سطح استان گلستان افتتاح، کلنگ‌زنی و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی از افتتاح و بهره‌برداری 33 پروژه شیلات در گلستان خبر داد و تصریح کرد: از تعداد 36 پروژه‌ای که در ایام مبارک دهه‌ی فجر افتتاح، کلنگ‌زنی و بهره‌برداری می‌رسد تعداد 3 پروژه کلنگ‌زنی و تعداد 33 پروژه افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

*36 پروژه شیلات در هشت شهرستان گلستان اجرایی می‌شود/ اشتغالزایی مستقیم 62 نفر در گلستان

مدیرکل شیلات استان گلستان از اجرایی شدن 36 پروژه شیلات در هشت شهرستان گلستان خبر داد و ابراز کرد: اعتباراتی که برای این 36 پروژه درنظر گرفته شده است بالغ بر 134 میلیارد ریال است که این اعتبار برای هشت شهرستان استان گلستان اجرایی شد.

قدس‌علوی درخصوص اشتغال‌زایی پروژه‌های شیلات در گلستان افزود: در قالب این 36 پروژه شیلات توانستیم تعداد 62 نفر اشتغال‌زایی به صورت مستیم ایجاد کنیم.

*بهره‌برداری از 29 پروژه «پرورش ماهی» با استفاده از چاه‌های آب کشاورزی در گلستان/ تولید 150 تن ماهی و آبزیان در گلستان

وی خاطرنشان کرد: از 36 پروژه‌ای که در سطح استان گلستان در حال افتتاح، بهره‌برداری و کلنگ‌زنی است تعداد 29 پروژه مربوط به طرح پرورش ماهی با استفاده از آب چاه‌های کشاورزی است و سه پروژه‌ی دیگر نیز مربوط به طرح پرورش ماهیان خاوریاری است.

مدیرکل شیلات استان گلستان افزود: یک پروژه نیز به طرح پرورش ماهیان در دریا اختصاص دارد و دو پروژه دیگر نیز به طرح پرورش ماهیان گرمابی و  یک عرضه زنده آبزیان در استان وجود دارد که در ایام‌الله دهه‌ی فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

قدس‌علوی از تولید بیش از 100 تن ماهی در پروژه‌های شیلات خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این 36 پروژه بالغ بر 150 تن ماهی و آبزیان را در سطح استان گلستان تولید خواهیم کرد.

 انتهای پیام/83019

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول