اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

کودکان خود را در فضای مجازی تنها نگذارید/ تعیین قوانین خانگی برای استفاده از اینترنت

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا راهکارهای ارتقای ایمنی برای حضور کودکان در فضای مجازی را تشریح کرد.

کودکان خود را در فضای مجازی تنها نگذارید/ تعیین قوانین خانگی برای استفاده از اینترنت

سرهنگ علی‌محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس به موضوع «کودکان و ایمنی در فضای مجازی» پرداخت و اظهار داشت:حفظ حریم خصوصی و ایمنی فرزندان ازجمله مهم‌ترین دغدغه‌های والدین در فضای مجازی است؛ در همین راستا همراهی والدین و فرزندان در این فضا می‌تواند گامی مهم و اساسی باشد.

وی‌گفت: در این راستا والدین باید اطلاعات سایبری خود را افزایش داده و نحوه استفاده از ابزارهای هوشمند را فراگرفته و بر فعالیت‌های آنلاین فرزندان خود نظارت داشته باشند. 

سرهنگ رجبی با اشاره به کاربرد اپلیکیشن‌های مسدودکننده و کنترلی تصریح کرد:نرم‌افزارهایی وجود دارند که می‌تواند برخی کلیدواژه‌ها را مسدود و جست‌وجو در اینترنت محدود کنند و یا می‌توانید فعالیت کودک خود را رصد کنید.

وی گفت:برای دانلود برنامه‌های ارتباطی با معلم یا اساتید حتماً از منابع و نرم افزارهای معتبر استفاده کنید.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا خاطرنشان کرد: به کودکان یاد بدهید که هرگز نام، آدرس ، رمز عبور ، نام مدرسه و نام اولیا خود را در اختیار کسی قرار ندهند.

سرهنگ رجبی با تاکید بر اینکه کودکان را در فضای مجازی تنها نگذارید، اظهار داشت:برای استفاده فرزندان از بستر اینترنت، قوانین و مقررات خانگی تعیین کرده و به آن پایبند باشید چراکه اگر نظارت صحیح والدین در زمان استفاده از اینترنت وجود نداشته باشد، ممکن است فرزندان دچار آسیب‌هایی مانند اعتیاد اینترنتی، افت تحصیلی، خطرات جسمی و روحی شوند.

وی تاکید کرد: همان‌طور که در فضای واقعی مراقب کودکان خود هستید آنها را در فضای مجازی تنها نگذارید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول