اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

میرتاج‌الدینی: کمیسیون تلفیق اعتبار اشتغالزایی دستگاه‌های اجرایی را 3 برابر کرد

نماینده تبریز در مجلس گفت: حدود 10 هزار میلیارد تومان برای اشتغالزایی در دستگاه‌های اجرایی در لایحه بودجه 1400 از سوی دولت در نظر گرفته شده که کمیسیون تلفیق آن را حدود 3 برابر کرده و به 27 هزار میلیارد تومان رساند.

میرتاج‌الدینی: کمیسیون تلفیق اعتبار اشتغالزایی دستگاه‌های اجرایی را 3 برابر کرد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 14 بهمن ) در جلسه علنی مجلس و در موافقت با لایحه بودجه 1400، اظهار داشت: بودجه سند مالی کشور است؛ مگر کشور را می‌توان بدون بودجه و قانون بودجه اداره کرد؟

وی افزود: بودجه سه دوازدهم هم برای زمان‌هایی است که ما فرصت بررسی و تصویب بودجه را نداشته باشیم، بودجه یک دوازدهم و سه دوازدهم برای شرایط بحرانی است؛ نباید پیام منفی به جامعه بدهیم.

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: آیا ثبات اقتصادی که از آب حیات برای جامعه واجب‌تر است با رد کلیات بودجه به دست می‌آید در حالیکه باید منافع و مصالح کلان جامعه را در نظر بگیریم.

میرتاج‌الدینی تصریح کرد: اگر بودجه را به دولت و کمیسیون‌ها بازگردانیم غیر از این نخواهد شد زیرا محدودیت منابع داریم.

وی افزود: ما هنوز ساختار بودجه را اصلاح نکرده‌ایم و اگر لایحه بودجه را بازگردانیم بعد از یک ماه چیزی غیر از این نخواهد شد و حداکثر حدود 5 تا 6 درصد تفاوت خواهد کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: باید آثار تصویب و رد بودجه را در جامعه بدانیم ولی اگر با تصویب بودجه موافقت کنیم دست خود را باز خواهیم کرد و پیام منفی به جامعه نخواهیم داد.

وی گفت: بحث اصلی امروز مجلس حذف رانت ارز 4200 تومانی است که در اصل رانت بودن آن همگان معترفند؛ حتی دولت هم می‌گوید رانت است و درخواست دارد تا خودشان آن را حل کنند.

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی افزود: ما می‌توانیم درباره ارز 4200 تومانی که مصوبه کمیسیون تلفیق است بعدها در صحن تصمیم بگیریم و یا زمان اصلاح آن را در اختیار مجلس قرار دهیم و یا حتی می‌توان در کمیسیون‌های مجلس درباره آن تصمیم گرفت.

میرتاج‌الدینی گفت: شفافیت بودجه، نظم و انضباط مالی، نرخ ارز و درآمدها با مصوبه کمیسیون تلفیق بیشتر شده است ضمن اینکه این کمیسیون محرومیت‌زدایی و حمایت از اشتغالزایی و تولید را هم مد نظر قرار داده است.

وی تصریح کرد: حدود 10 هزار میلیارد تومان برای اشتغالزایی در دستگاه‌های اجرایی در لایحه بودجه 1400 از سوی دولت در نظر گرفته شده که کمیسیون تلفیق آن را حدود 3 برابر کرده و به 27 هزار میلیارد تومان رساند.

میرتاج‌الدینی گفت: حمایت از تولید در لایحه بودجه 1400 ، 7 هزار میلیارد تومان بوده است که کمیسیون تلفیق آن را به 32 هزار میلیارد تومان رسانده است.

وی تصریح کرد: توجه به معیشت و اقشار محروم و حمایت از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری با مصوبه کمیسیون تلفیق بیشتر شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول