اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

عدم حضور روحانی در مجلس یعنی استنکاف از قانون/ رئیس‌جمهور باید درباره مابه‌التفاوت نرخ ارز و پول‌پاشی توضیح دهد

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه طبق قانون رئیس‌جمهور موظف به حضور در مجلس بوده و تمکین نکرده، گفت: رئیس‌جمهور باید در مجلس درباره مابه‌التفاوت نرخ ارز، پول‌‌پاشی در ارز 4200 تومانی و عدم پرداخت یارانه به بخشی از مردم توضیح دهد.

عدم حضور روحانی در مجلس یعنی استنکاف از قانون/ رئیس‌جمهور باید درباره مابه‌التفاوت نرخ ارز و پول‌پاشی توضیح دهد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌السلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 13 بهمن)‌ در جلسه علنی و در تذکری اظهار داشت: مردم ایران از هر قوم و قبیله‌ای بایستی طبق قانون اساسی از حقوق مساوی برخوردار باشند.

وی افزود: رئیس‌جمهور موظف به تمکین به قانون بوده و باید در صحن علنی مجلس حضور می‌یافت که تمکین نکرده و می‌گویند طبق مصوبه کرونا در مجلس حضور پیدا نکرده ولی او می‌گوید من مدافع قانون اساسی بوده و حقوق‌دان هستم اما به نظر می‌رسد او قانون اساسی را نخوانده است و نباید بعدها بگوید مجلس به من توهین کرد بلکه این مطالبه ما متن قانون است.

عضو هیأت رئیسه تصریح کرد: رئیس‌جمهور باید در صحن علنی مجلس حضور می‌یافت و درباره مابه‌التفاوت نرخ ارز و پول‌پاشی در ارز 4200 تومانی و 120 میلیارد تومانی که به دانشگاه دادند توضیح می‌داد.

سلیمی گفت: رئیس‌جمهور باید در مجلس توضیح می‌داد چرا یارانه را به بخشی از مردم داده و به بخشی دیگر نداده‌اند ضمن اینکه توضیح می‌داد چرا حقوق خانوارهای تحت پوشش را نداده‌اند.

عضو هیأت رئیسه گفت: بر اساس اصل 52 قانون اساسی بودجه سالانه مربوط به کل کشور است در حالی که ردیف‌ها و جداول این بودجه بایستی از سوی کمیسیون تلفیق به نمایندگان داده می‌شد که این کار به موقع صورت نگرفته است.

وی افزود: بودجه شرکت‌های دولتی هم بایستی توسط کمیسیون تخصصی به نمایندگان داده می‌شد که این کار هم انجام نشده است.

قالیباف در پاسخ به تذکر سلیمی گفت: درباره تذکر شما در خصوص ارسال جداول بودجه به نمایندگان دستور می‌دهم این کار را انجام دهند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول