اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

سقف اوراق در لایحه بودجه رعایت نشده است

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: در لایحه بودجه سقف اوراق رعایت نشده، وابستگی بودجه به نفت افزایش یافته و همچنین عدم اصلاح ساختار بودجه دیده می‌شود.

سقف اوراق در لایحه بودجه  رعایت نشده است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، روح الله متفکر آزاد عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه) پارلمان در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه 1400 کل کشور در اخطار قانون اساسی اظهار داشت: این روزها شاهد تورم شدید به ویژه در قیمت تخم مرغ، مرغ و همچنین اجاره مسکن هستیم.

وی افزود: با این بودجه‌ای که دولت به مجلس ارائه کرده است، عملاً ما باید پاسخگوی آن باشیم، چرا که دولت گفته است که بودجه اصلاح شده مجلس را نمی‌پذیرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وظیفه مجلس آن است که دولت را در مقام پاسخگویی قرار دهد و متأسفانه ما شاهدیم که در لایحه تقدیمی دولت به مجلس سقف اوراق رعایت نشده، وابستگی بودجه به نفت افزایش یافته و عدم اصلاح ساختار بودجه دیده می‌شود و همچنین این بودجه تورم زا است.

وی بیان کرد: کمیسیون تلفیق بودجه این موارد را اصلاح کرده است و بر اساس قانون اساسی باید رئیس جمهور پاسخگوی مجلس باشد اما وی می‌گوید بودجه‌ای را که مجلس تصویب کرده عملیاتی نمی‌کنیم و خروجی بودجه را نمی‌پذیریم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آیا مجلس باید هزینه این بودجه سر تا پا اشتباه را بپذیرد؟ دولت می‌گوید اصلاحات مجلس در بودجه باعث تورم شده است که این گونه نبوده لذا ما باید به شأنیت مجلس توجه کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول