اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

6 علامت شستن فرش را بشناسید و شستشوی قالی خود را به ما بسپارید

شست و شوی فرش از قدیم الایام تا به امروز، همواره یکی از دغدغه های افراد و خانواده ها بوده است. همه ما ممکن است در طول سال نیاز داشته باشیم تا قالی ها یا فرش های خود را بشوییم اما همواره این پرسش مطرح است که چه زمانی باید فرش یا قالی خود را به قالیشویی بسپاریم؟

6 علامت شستن فرش را بشناسید و شستشوی قالی خود را به ما بسپارید

نیروهای حرفه ای قالیشویی توحید در ادامه 6 علامت نیازمندی شما به استفاده از خدمات قالیشویی و مبل شویی را ذکر نموده اند تا شما عزیزان بتوانید پس از اطلاع از زمان نیازمندی قالی های خود به شست و شو، آن ها را به ما بسپارید.

6 علامتی که باید بدانید فرش شما نیاز به شست و شو دارد

فرش می تواند یکی از بزرگ ترین خصوصیات یک خانه باشد. فرش ها علاوه بر راحتی در هنگام راه رفتن، به زیبایی خانه شما نیز می افزایند. متأسفانه، آن دسته از الیاف دوست داشتنی که راحتی زیر پای شما را فراهم می کنند، یک محل مناسب خطرناک برای کپک ها، حشرات  و احتمالا موجودات دیگر است.

بنابراین می دانید که شستشوی فرش ضروری است اما همچنین حتما می دانید که شست و شوی آن هم به صرف زمان و هم هزینه نیاز دارد. باید توجه داشته باشید که عدم رفع مشکل و شست و شوی فرش در زمان مناسب، می تواند در آینده هزینه زیادی برای شما به دنبال داشته باشد. چه آن که خود تصمیم بگیرید شست و شوی فرش را انجام دهید و یا از خدمات یک قالیشویی حرفه ای نظیر قالیشویی غرب تهران استفاده کنید، نباید مدت زمان زیادی طول بکشد تا به این صورت بتوانید آلودگی ها و باکتری ها را از فرش حذف کنید. بنابراین، برای حفظ ارزش خانه شما، تمیز نگه داشتن فرش و شست و شوی به موقع آن، ضروری به نظر می رسد.

1.وجود لکه های کهنه

 وجود لکه های متعددی که شستن و تمیز کردن آن ها را به عقب انداخته اید، اولین علامت  از 6 علامتی است که باید بدانید چه موقع فرش خود را تمیز کنید.

 بیایید با هم روراست باشیم. حتما تا به حال برای شما یا اطرافیان تان اتفاق افتاده که خواسته یا ناخواسته لاک، رنگ، روغن، قهوه و ... از دست تان رها شده و یک لکه بر روی فرش جا مانده است و برای پوشاندن آن، مبلمان را بر روی آن منتقل کرده اید.

 با این حال، لکه های متعدد با گذشت زمان فقط باعث خراب شدن فرش شما می شوند. لکه های بیشتری که اکنون آن ها را می پوشانید، نیازمند یک تمیز کاری اساسی هستند تا باعث پوسیدگی فرش نشوند بنابراین نباید آن ها را به حال خود رها کنید و برای پاک کردن آن ها از قالیشویی غرب تهران کمک بگیرید.

2.خود یا اعضای خانواده تان دچار آلرژی شده اید

   هنگامی که می بینید سینوس های شما بدتر شده است، ممکن است فقط ناشی از گرده گل ها و یا تغییر فصل نباشد. درواقع فقط آلرژی نیست که می تواند بر سینوس های شما اثر بگذارد بلکه اگر فرش شما نیز طی بیش از یک سال تمیز نشده است، احتمال وجود جمع شدن خاک و گرد و غبار در الیاف آن وجود دارد و این موضوع می تواند باعث آلرژی شود.

احتمالات دیگر می تواند شامل گرد و غبار، پوست مرده جدا شده، ادرار و یا سایر آلودگی های حیوانات خانگی، مدفوع حشرات، ذرات حشرات و ... باشد که می تواند موجب آلودگی فرش شوند اما با چشم دیده نشوند.

3.در طول بهار

اگر بعد از فصل زمستان فرش خود را تمیز نکرده اید، وقت آن است که این کار را انجام دهید! این کار به خصوص برای افرادی که در مناطق پر برف زندگی می کنند، اهمیت دارد.

نمک یک ماده شیمیایی خطرناک است که در صورت بارش برف با فرش شما تماس می گیرد! درواقع این مورد، پس از ورود مهمان، و یا بچه هایی که  در برف، خاک و نمک بازی می کنند و سپس بر روی فرش قدم می گذارند، اتفاق می افتد. بنابراین برای آنکه آلودگی های فرش خود را بزدایید پیشنهاد می کنیم پس از پایان زمستان و در اوایل بهار، فرش خود را به قالیشویی شهرک غرب بسپارید.

4.بوی بد می دهد!

به محض مشاهده بوی تعفن از اتاق نشیمن یا اتاق خواب، بهتر است فرش خود را به یک قالیشویی مطمئن همچون قالیشویی غرب تهران بسپارید. چرا که احتمال اینکه چند میهمان ناخوانده در فرش شما رشد کرده باشند، وجود دارد. وقتی رطوبت در یک اتاق جمع می شود، الیاف فرش مولکول های آب را جذب می کنند که پس از مدتی می توانند بوی خاک آلود تولید کنند.

سایر عوامل موثر در بوی بد فرش شامل موارد زیر است که باید فرش را به قالیشویی غرب تهران سپرد:

بوی حیوان خانگی
دود سیگار
کهولت سن
ریختن غذا و نوشیدنی

5.بعد از بازسازی یا نوسازی منزل

 پس از بازسازی یک خانه، همیشه شست و شوی فرش در قالیشویی نیاز است. درواقع در فرآیند بازسازی خانه، ذرات گرد و غبار در اطراف هوا شناور می شوند و در الیاف فرش جای می گیرند. جاروبرقی برای برداشتن همه آلودگی های باقی مانده در فرش کافی نخواهد بود. اما پس از بازسازی خانه، جاروبرقی برای برداشتن ذرات گرد و غبار تا حد ممکن قبل از انجام کار اصلی شستشوی فرش در قالیشویی شهرک غرب لازم است.

6.بعد از یک مهمانی بزرگ

 پس از برگزاری یک جشن عقد، مهمانی سال نو، مراسم تولد و ... نیاز به یک قالیشویی حرفه ای همچون قالیشویی شهرک غرب برای شستن فرش و مبل شویی دارید. شما و دوستانتان احتمالاً خیلی سرگرم شده بودید که متوجه نشدید مقداری از میوه یا آبمیوه ای که می نوشیدید روی زمین ریخته است.

تمیز کردن حرفه ای فرش با قالیشویی توحید

قالیشویی توحید یکی از قالیشویی های مجاز در سطح شهر تهران می باشد که خدمات قالیشویی،موکت شویی و مبل شویی را با کادری مجرب در 4 منطقه اصلی شهر تهران اعم ازقالیشویی شمال تهران، قالیشویی غرب تهران،قالیشویی شرق تهران،قالیشویی جنوب تهران ارائه می نمایید.

ضمنا قالیشویی توحید طی 4 سال متوالی از سال95 تا 99 جز قالیشویی های برتر تهران شناخته شده است و وب سایت این قالیشویی به نشانی Tohidcarpet.ir دارای نماد ای نماد و لوگوی ساماندهی از وزرات صمت می باشد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول