اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

خشم آمریکایی‌ها از رفتار خشن پلیس با دختر 9 ساله+ویدئو

معترضان آمریکایی در واکنش به استفاده افسران پلیس شهر «راچستر» ایالت نیویورک از دستبند و گاز فلفل علیه دختر 9 ساله، تظاهرات برپا کردند و شعارهایی علیه خشونت پلیس آمریکا سر دادند.

خشم آمریکایی‌ها از رفتار خشن پلیس با دختر 9 ساله+ویدئو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، انتشار کلیپ ویدئویی از جدیدترین رفتار خشن پلیس «راچستر» ایالت نیویورک در استفاده از دستبند و گاز فلفل برای یک دختربچه ۹ ساله، بار دیگر خشم معترضان آمریکایی از رفتارهای خشونت‌بار پلیس آمریکا را برانگیخت.

بنا بر گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، معترضان آمریکایی با برگزاری تظاهرات در شهر راچستر، موانع پلیس را از مقابل راه خود برداشتند و اداره پلیس این شهر را محاصره کردند.

معترضان آمریکایی روز گذشته (دوشنبه) با سردادن شعارهایی علیه استفاده بیش از حد پلیس این کشور از خشونت، خواستار مجازات وی شدند.

در پی تشدید اعتراضات به جدیدترین اقدام تهاجمی پلیس آمریکا، اداره پلیس راچستر، افسری را که از گاز فلفل برای دختربچه ۹ ساله استفاده کرده بود، از ادامه فعالیت معلق کرد.

تصاویر ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، معترضان آمریکایی را در حال راهپیمایی و همچنین از میان برداشتن نرده‌هایی نشان می‌دهد که در مقابل پارکینگ اداره پلیس راچستر قرار داده شده است.

 

معترضان آمریکایی در هوای سرد و برفی به سمت اداره پلیس حرکت می‌کنند، شعار «تا عدالت نباشد، صلح برقرار نخواهد شد» و «جان سیاهپوستان اهمیت دارد» سرمی‌دهند.

 

 

نیروهای پلیس پس از ورود معترضان به محوطه پارکینگ اداره پلیس از پشت بلندگو اعلام می‌کنند: «این جا اداره پلیس راچستر است لطفاً فوراً محوطه را ترک کنید».

 

 

کنشگران حامی حقوق سیاهپوستان در محل برگزار یاعتراضات بلندگوهایی را نصب کرده بودند و خواستار اجرای عدالت و اخراج افسران پلیسی شدند که از اسپری فلفل برای دختر ۹ ساله استفاده کردند.

 

در جریان اعتراضات علیه خشونت پلیس آمریکا، «لاولی وارن» شهردار راچستر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دست‌کم برخی از افسرانی که در حادثه دلخراش علیه کودک ۹ ساله دخیل بودند، از کار معلق شدند تا تحقیقات در این خصوص تکمیل شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ۹ افسر پلیس در حین واقعه دستبند زدن پلیس به دختر ۹ ساله و پاشیدن گاز فلفل به سمت وی، حضور داشتند.

روز گذشته یک کلیپ ویدئویی ضبط شده از طریق دوربین نصب شده بر روی لباس پلیس راچستر نیویورک که حدود یک دقیقه بود، منتشر شد که یک دختر ۹ ساله آشفته را در حالیکه دستبند به دست در صندلی عقب خودروی پلیس نشسته بود، نشان می‌داد و افسران پلیس نیز تلاش می‌کردند با تحت فشار گذاشتن وی، این دختر را آرام کنند.

طبق آنچه در این کلیپ ویدئویی نشان داده می‌شود، یکی از افسران پلیس زن در حین آنکه دختر به شدت گریه می‌کند، او را تهدید به استفاده از گاز فلفل می‌کند و دقایقی بعد تهدید خود را عملی می‌کند.

پلیس مدعی است که با تماس تلفنی خانواده دختر به محل مراجعه می‌کنند و استفاده از دستبند برای تأمین امنیت خود دختر ۹ ساله بوده است و خانواده‌اش چنین درخواستی را مطرح کرده‌اند.

علیرغم آنکه این دختر ۹ ساله هم‌اکنون آزاد شده و در کنار خانواده‌اش است اما انتشار این کلیپ ویدئویی مجدداً خشم مردم راچستر را برانگیخت.

پیش از این نیز مردم راچستر از اقدام وحشیانه پلیس این شهر در به قتل رساندن «دانیل پرود» شهروند ۴۱ ساله سیاهپوست به خشم آمده بودند.

در شهریور ماه امسال، ویدئویی از خشونت پلیس آمریکا علیه «دانیل پرود» شهروند ۴۱ ساله سیاهپوست آمریکایی در شهر راچستر و قتل او منتشر شد.

در ویدئویی که خانواده او منتشر کردند، گروهی از افسران پلیس کلاهی را روی سر این فرد که به دلیل برهنه بودن کاملاً بی‌دفاع بوده می‌کشند و بعد صورت او را به مدت دو دقیقه روی کف خیابان فشار می‌دهند و در نهایت منجر به مرگ وی می‌شوند.

قتل نژادپرستانه دانیل پرود در شرایطی صورت گرفت که از اوایل خرداد ماه و پس از اقدام پلیس «مینیاپولیس» ایالت «مینه‌سوتا» در قتل «جورج فلوید» شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست از طریق فشردن زانو بر روی گردنش به مدت ۹ دقیقه، اعتراضات سراسری علیه خشونت پلیس آمریکا و تبعیض‌های نژادپرستانه از شهر مینیاپولیس آغاز شد و به دیگر شهرهای آمریکا و حتی کشورهای دیگر سرایت کرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول