اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

طرح بهسازی ۷ هزار واحد مسکن در فارس به بهره‌برداری رسید

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس از اجرای ۷ هزار و ۲۸۴ طرح بهسازی و بازسازی مسکن شهری و روستایی در این استان خبر داد و گفت: این واحد های مسکونی آسیب‌دیده از حوادث، با بهره‌گیری از آورده متقاضیان و تسهیلات اعطایی بازسازی و بهسازی شده است.

طرح بهسازی ۷ هزار واحد مسکن در فارس به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عطاالله زمانی در نشستی خبری با اشاره به اعتبارات بهسازی مسکن در فارس اظهار داشت: برای بازسازی و بهسازی این تعداد مسکن شهری و روستایی چهار هزار و ۶۶۱ میلیارد ریال آورده متقاضیان و تسهیلات کم بهره هزینه شده است که بنیاد مسکن معادل آورده متقاضیان در این طرح ها، تسهیلات کم بهره و وام های بلا عوض پرداخت کرده است .

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس ، دهه فجر را فرصتی برای یادآوری دستاوردهای انقلاب و خدمات نظام اسلامی برشمرد و گفت: همه این واحدها از حوادث سیل و زلزله، طی سالهای ۹۹ و ۹۸ آسیب دیده بودند و اکنون با پایان یافتن عملیات بهسازی و بازسازی، در اختیار مالکان و صاحبان آن قرار گرفته است .

وی همچنین از افتتاح و بهره برداری از ۱۰ پروژه عمران روستایی در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: این طرح ها شامل طرح ها بهسازی روستاهای ، گاره خفر ، قصر یعقوب خرم بید ، هفتوان ، هنگویه و " شهرستان"  در خنج ، طرح بهسازی روستای قلعه بیابان داراب ، بهسازی روستای کهگران سپیدان ، ملک آباد ارژن شیراز ، دیده بان لارستان و دشتک شهرستان مرودشت است .

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه ۲۱ میلیارد و ۸۲۷ میلیون ریال برای اجرای طرح های عمران روستایی یاد شده هزینه شده است، افزود: این اعتبارات از محل اعتبارات استانی و ملی تامین شده و یک هزار و ۶۴۴ خانوار روستایی از خدمات آن بهره مند شده اند.

زمانی ادامه داد: بهسازی روستایی در مناطق یاد شده شامل اجرای دیوار حائل ، سنگ فرش، خاکبرداری و خاکریزی برای توسعه معابر ، زیرسازی و آسفالت ، حفر و اجرای کانال هدایت آب های بوده است و تاثیر بسزایی در عمران روستایی و محرومیت زدایی دارد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول