اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

500 واحد مسکن مهر در آذربایجان‌شرقی متقاضی ندارد/اجرای طرح‌های هادی در آذربایجان‌ 4 درصد بالاتر از کشور است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: ۵۰۰ واحد از مسکن مهر استان فاقد متقاضی هستند.

500 واحد مسکن مهر در آذربایجان‌شرقی متقاضی ندارد/اجرای طرح‌های هادی در آذربایجان‌ 4 درصد بالاتر از کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حافظ باباپور امروز در نشست خبری به مناسبت دهه فجر و ارائه عملکرد اظهار داشت: عمر نهاد بنیاد مسکن با انقلاب اسلامی عجین شده و هم عصر است. 

وی با بیان اینکه عمده وظایف بنیاد مسکن در روستاها و تولید مسکن برای افراد کم درآمد در شهرهاست، گفت: در یک هزار و ۹۵۴ روستا مطالعه  و اجرای طرح هادی روستایی انجام شده و در  ۴۸۸ روستا بازنگری طرح هادی و در  ۹۰۷ روستا اجرای طرح هادی در فاز اول انجام گرفته است. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان افزود: در طرح هادی میانگین استان ۴ درصد از کشوری بالاتر است. 

وی، به وظیفه صدور سند برای شهرهای زیر ۲۰ هزار خانوار بنیاد مسکن اشاره کرد و گفت: ۲۲۲ هزار جلد سند روستایی شده است و ۲۷ هزار سند در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر صادر شده است. 

باباپور گفت: ۳۰ هزار فقره ارائه خدمات فنی انجام گرفته است.

وی در خصوص توزیع قیر رایگان گفت: تا ۱۳۹۴ در حدود  یک میلیون و ۵۰۰ متر مربع قیر توزیع شد که این میزان در سال‌های اخیر به بیش از دو برابر یعنی ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار متر مربع  توزیع شده است.  

مدیرکل بنیاد مسکن استان با اشاره بر طرح ویژه بهسازی مساکن روستایی، توضیح داد: تا سال ۹۵ حدود 35 هزار واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده بود که این میزان در چند سال اخیر ۱۴۵ هزار واحد بود به طوریکه ۴۸ درصد واحدهای روستایی که تسهیلات از ما دریافت کرده‌اند مقاوم‌سازی شده‌اند. 

وی ادامه داد: ۶۴ درصد واحدهای روستایی در میانه مقاوم هستند. 

باباپور در خصوص کمک‌های بلاعوض افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی گفت: بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان بلاعوض توزیع شده است.  

وی یادآور شد: ۲۱۹ واحد مسکن برای خانواده‌های دو معلول و بیشتر ساخته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با بیان اینکه ما متولی شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر هستیم، گفت: ۱۶ هزار واحد مسکونی ساخته شده است و همچنین 11 هزار و ۵۷۵  واحد مسکونی شهری تولید شده و واگذار کرده است.  

وی در خصوص آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده آبان ماه دو شهرستان سراب و میانه تاکید کرد:  ۶۵۰۰ واحد دچار خسارت شده بود که ۳۵۰۰ واحد نیاز به تعمیرات جزئی داشت ولی همه پرونده تعمیرات در بهمن ماه بسته شد و سه هزار واحد نیاز به احداث داشت و ۲۹۱۵ واحد معادل ۹۷ درصد پوشش سقف دریافت کرده است.  

باباپور بیان داشت: مرحله دوم تسهیلات زلزله ابلاغ شده و ۵۲۵ واحد سهمیه واحدهای مسکونی انتخاب شد که کارشان را شروع کرده‌اند.  

وی به طرح اقدام ملی مسکن متولی زیر شهرهای ۱۰۰ هزار نفر اشاره کرد و گفت: 12 هزار و 861 نفر در مرحله اولیه ثبت نام کردند که  ۶۳۸ نفر تائید نهایی شده است و در نهایت ۶۰۵ نفر افتتاح حساب کرده و ۵۶۱ نفر واریز  اولیه انجام داده‌اند. 

باباپور ادامه داد: برای ۵۰۳ نفر پروژه و زمین اختصاص یافته است که معادل ۹۹ درصد  این افراد تعیین تکلیف شده‌اند و در کل مشکل خاصی برای طرح اقدام ملی وجود ندارد.

وی بیان کرد: طرح ویژه مسکن روستایی، اجرای آسفالت، طرح هادی، واگذاری اسناد و مدارک از جمله پروژه‌های دهه فجر است که معادل  ۶۶۴ میلیارد تومان پروژه در دهه فجر افتتاح خواهد شد. 

باباپور گفت: وضعیت اعتباری خوب است ولی اعتبارات ملی به مراتب بهتر از اعتبارات استانی است زیرا بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار ملی و ۲۰ میلیارد تومان اعتبار استانی تعیین شده است. 

وی با بیان اینکه برای هر نماینده اعتبار ۱۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، گفت: قطعا با درخواست از نمایندگان بخشی از این اعتبارات آنها را در زمینه سیل‌بند و مناطق آسیب‌پذیر تخصیص خواهیم داد. 

باباپور متذکر شد: به علت گرانی حمل و نقل و مصالح با مشکل حمل ماسه به مناطق زلزله‌زده از سوی ماسه‌فروشان روبه‌رو بودیم که دیگر این مشکل رفع شده و هیچ مشکلی نداریم. 

مدیرکل بنیاد مسکن استان یادآور شد: ۵۰۰ واحد از مسکن مهر استان فاقد متقاضی هستند.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول