اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

چهارمین جشنواره مطبوعات و رسانه‌ آیات برگزار می‌شود/ گفتمان‌سازی رسانه‌ای حول محور قرآن

نشست خبری چهارمین جشنواره مطبوعات و رسانه آیات با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فلاح مدیرکل ارشاد استان سمنان و مرتضی خدمتکار مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در این وزارتخانه برگزار شد.

چهارمین جشنواره مطبوعات و رسانه‌ آیات برگزار می‌شود/ گفتمان‌سازی رسانه‌ای حول محور قرآن

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس نشست خبری چهارمین جشنواره مطبوعات و رسانه آیات با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فلاح مدیرکل ارشاد استان سمنان و مرتضی خدمتکار مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در این وزارتخانه برگزار شد.

عوامل پیروزی انقلاب اسلامی

در این نشست فقهی‌زاده طی سخنانی با اشاره به دو عامل پیروزی انقلاب اسلامی گفت: اتحاد و برادری و همدلی همه اقشار ملت و مسئولان با رهبری امام خمینی (ره) عامل اصلی پیروزی این انقلاب بود همچنین جهاد و شهادت عامل دیگر این پیروزی بود، البته جهاد در همه زمینه‌ها و نه فقط در کارزار میدان جنگ.

اهداف انقلاب اسلامی

فقهی‌زاده با اشاره به دو هدف اصلی انقلاب اسلامی گفت: نفی سلطه و کسب استقلال دستاورد بزرگ این انقلاب است که ما به آن می‌بالیم زیرا در جهان کسی نمی‌تواند ادعا کند جمهوری اسلامی در تصمیم‌گیری‌ها متأثر از هیچ قدرتی باشد. همچنین برپایی عدالت از دیگر اهداف انقلاب اسلامی است و مردم به خواست خود قیام کردند و قسط و عدل برپا داشتند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره مطبوعات و رسانه آیات گفت: این جشنواره مهمترین جشنواره از سری جشنواره‌های آیات در سال ۹۹ است و تولیدکنندگان محتوا در فضای رسانه‌ای در آن مشارکت خواهند داشت. همچنین یکی از اهداف آن ایجاد زمینه برای رقابت بین تولید‌کنندگان آثار رسانه‌ای با محوریت قرآن و عترت است.

گفتمان‌سازی رسانه‌ای حول محور قرآن

فقهی‌زاده با اشاره به اینکه پیامبر اسلام (ص) زمانی که رسانه‌ای وجود نداشت موضوع تبلیغ را به راه انداخت و به نوعی رسانه ایجاد کرد، گفت: ما در صدد هستیم آموزه‌های هدایت بخش قرآن را با زبان روز و با تلاش عزیزان رسانه به خانه‌های مردم ببریم و از این طریق گفتمان‌سازی حول محور قرآن کریم به وجود بیاید. امیدواریم از این طریق بتوانیم تا حدی تخریب‌های دشمن خصوصاً هجمه‌ها علیه نوجوانان و جوانان را خنثی کنیم.

وی ادامه داد: باید کاری کنیم که نسل جوان به قرآن و احادیث احساس نیاز کنند و ما باید سبک زندگی و رفتار را بر اساس آموزه‌های قرآن و با استفاده از ابزار هنر استخراج و در اختیار عموم قرار دهیم.

برگزاری جشنواره در ۶ رشته و انتخاب ۱۸ برگزیده

در ادامه فلاح مدیرکل ارشاد استان سمنان طی سخنانی با اشاره به افزایش بخش فضای مجازی به جشنواره گفت: امسال برای اولین‌بار فضای مجازی هم به جشنواره افزوده شده و نفرات برتر در ۶ رشته مجموعاً ۱۸ نفر معرفی و تجلیل می‌شوند.

وی از برگزاری جشنواره در دو بخش اصلی و ویژه خبر داد و گفت: بخش اصلی ویژه خبرنگاران و رسانه‌ها است و بخش ویژه برای تولیدات چند رسانه‌ای، انیمیشن، موشن‌گرافی، پادکست، اینفوگرافی، پوستر، کلیپ و... است.

فلاح با بیان اینکه دو سایت به عنوان پل ارتباطی دبیرخانه جشنواره با شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده است گفت: علاقه‏‌مندان می‏‌توانند آثار تولیدی خود را از طریق نشانی سایت www.ayat.farhang.gov.ir و یا www.quranfestival.ir برای دبیرخانه ارسال کنند.

ضرورت ایجاد رویکرد جدی در فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی

مدیرکل ارشاد استان سمنان با دعوت از فعالان رسانه‌ای برای شرکت در جشنواره گفت: یکی از اهداف ما این است که رویکردی جدی در زمینه فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی ایجاد کنیم، از این رو از همه فعالان فضای مجازی در حوزه قرآن کریم دعوت می‌کنیم تا در کنار فعالان رسانه در جشنواره شرکت کنند.

مرتضی خدمتکار مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه جشنواره آیات را یک رویداد ملی و فرهنگ‌ساز در حوزه هنر و با محوریت آموزه‌های قرآن و عترت برگزار می‌شود.

برگزاری ۱۰ جشنواره از سری جشنواره‌های آیات در سال ۹۹

وی ادامه داد: جشنواره مطبوعات و رسانه‌ها از سری جشنواره‌های آیات برگزار می‌شود که امسال در ۱۰ رشته و به میزبانی استان‌های مختلف برگزار می‌شود و جشنواره مطبوعات و رسانه‌ها به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان برگزار می‌شود.

خدمتکار درباره دیگر جشنواره‌های آیات گفت: جشنواره فیلم به میزبانی استان بوشهر، جشنواره هنر‌های نمایشی و تئاتر به میزبانی استان خراسان شمالی، جشنواره داستان‌نویسی به میزبانی استان خراسان جنوبی، جشنواره به میزبانی استان داستانک به میزبانی استان گلستان، جشنواره شعر به میزبانی استان سیستان و بلوچستان، جشنواره آوا‌ها و نغمات به میزبانی استان آذربایجان شرقی، جشنواره عکس و عکس نوشته به میزبانی استان کرمان، جشنواره چلچراغ آسمانی به میزبانی معاونت قرآن و عترت ارشاد، جشنواره نغمه‌های محمدی به میزبانی معاونت قرآن و عترت و جشنواره مطبوعات و رسانه به میزبانی استان سمنان برگزار می‌شود.

در ادامه جواد نصیری دبیر جشنواره بخش اصلی جشنواره را ویژه اصحاب رسانه دانست و گفت: این بخش در رشته‌های سرمقاله و یادداشت، گزارش (خبری یا توصیفی)، مصاحبه، خبر، تیتر و عکس برگزار می‌شود. همچنین آخرین مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار شرکت‏‌کنندگان به دبیرخانه جشنواره مطبوعات و رسانه آیات نیز ۲۸ اسفندماه ۱۳۹۹ است.

نصیری درباره جوایز جشنواره گفت: جوایز در نظر گرفته شده برای نفرات اول هر رشته در بخش اصلی شامل تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۴۰ میلیون ریال، نفرات دوم هر رشته در بخش اصلی، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۳۰ میلیون ریال، نفرات سوم هر رشته در بخش اصلی، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۲۰ میلیون ریال و نیز نفرات برتر بخش ویژه، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۵۰ میلیون ریال است.

در پایان این نشست از پوستر جشنواره رونمایی شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول