اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  محور مقاومت

همسر «ماهر الاخرس» در گفت‌و‌گو با فارس: عادی‌سازی روابط، خیانت به قدس است

همسر اسیر فلسطینی که با گذشت بیش از 100 روز اعتصاب غذا در زندان موفق شد صهیونیست‌ها را وادار به آزاد کردن خود کند، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس تأکید کرد که عادی‌سازی روابط با این رژیم، خیانت است.

همسر «ماهر الاخرس» در گفت‌و‌گو با فارس: عادی‌سازی روابط، خیانت به قدس است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ام اسلام» همسر «ماهر الاخرس»‌ اسیر فلسطینی که اخیرا توانست پس از اعتصاب غذای بیش از صد روز در زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شود، در گفت‌و‌گویی اختصاصی با سایت عربی خبرگزاری فارس تأکید کرد که اقدام برخی کشورهای عربی در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خیانت به قدس و اسرای فلسطین است.

ماهر الاخرس ۴۹ ساله اهل شهرک سیله الظهر جنین از ۲۷ ژوئیه ۲۰۲۰ در مخالفت با بازداشت اداری خود اعتصاب غذا کرده بود. در این مدت، دادگاه‌های رژیم صهیونیستی به‌رغم وخامت وضعیت سلامت الاخرس و درخواست نهادهای بین‌المللی و حقوقی با توقف سیاست بازداشت اداری، با آزادی او مخالفت می‌کردند؛ اما این اسیر فلسطینی با حدود ۱۰۴ روز اعتصاب غذا در ۲۶ نوامبر سال گذشته میلادی آزاد شد.

همسر الاخرس در خصوص رنج‌هایی که در زمان اسارت همسرش در زندان‌های رژیم صهیونیستی متحمل شد، گفت:‌ «درد و رنج زیادی را از زمان بازداشت ظالمانه او متحمل شدیم بطوریکه بچه‌ها با وحشت از خواب بیدار شدند در حالی که یک سال از زمانی که به مدت یازده ماه زندانی بود، نگذشته بود. زمانی که بازداشت شد، اعتصاب غذایش را اعلام کرد ما بسیار رنج کشیدیم ابتدا از او هیچ خبری نداشتیم. ما بسیار رنج کشیدیم و نگران زندگیش بودیم. تمام اعضای خانواده از [شدت نگرانی] از زندگی او در ترس و وحشت به سر می‌بردند».

ام اسلام در ادامه گفت:‌ «طبیعتا دادگاه‌هایی صوری برگزار می‌شد آخر ما از ظالم بودن اشغالگران آگاه بودیم. جلاد و حاکم در دادگاه یکی بودند. [مدت زمان زندان] یک هفته بیشتر یا کمتر تمدید می‌شد در حالی که ما نگران [ او] بودیم».

همسر الاخرس افزود: «پس از آن، حکم بازداشت اداری به مدت چهار ماه علیه او صادر شد در حالی که او در اعتصاب غذا به سر می‌برد. ما وارد این نبرد سخت شدیم. آنها ما را از دیدار او منع کردند و به خاطر سخت‌گیری بر او، اخباری از او به ما نمی‌رسید و [این کار] تلاشی بود برای اینکه او اعتصابش را بشکند. به وکلا نیز اجازه ملاقات با او داده نمی‌شد. هنگامی که به من اجازه داده شد با او ملاقات کنم، هر روز او را در برابر چشمانم می‌دیدم که از شدت درد جان می‌سپارد حتی مدیریت بیمارستان نیز به او فشار می‌آورد زیرا همه آن‌ها [مثل یکدیگر] یک زندانبان بودند. با این همه، من اولا از خدا صبر و قدرت می‌خواستم و [پس از خدا] از همسرم که صبور و شرایط‌سنج بود. خدا را شکر! پس از این همه درد و رنج، شکر خدا، او پیروز شد و این اشغالگران ظالم را شکست داد و بازگشت و الحمد لله فرزندانش را به آغوش کشید».

همسر این اسیر فلسطینی همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش به آن دسته کشورهایی که با خیانت به فلسطین  و خون شهداء، روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی‌سازی کردند، گفت: «[اما] درباره عادی‌سازی روابط، این اقدام خیانت به قدس و اسرا و خیانت به آن شکنجه‌هایی است که این اسرا متحمل شدند. این کار همچنین خیانت به هر انسان آزاده شرافتمندی است که با صداقت هر چه تمام از میهن خود دفاع می‌کند تا آزاده و با عزت زندگی کندو ما جز این بر زبان نمی‌آوریم: "حسبنا الله ونعم الوکیل"».

الاخرس پیش از این در گفت‌و‌گو با شبکه «المنار»‌ تأکید کرده بود که از جنبش حزب‌الله لبنان آموخته است با صهیونیست‌ها مذاکره نکند و حق خود را از آنها بستاند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول