اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

استفاده از تجهیزات مدرن به کمک صنعت کشاورزی آمد

مدیر جهاد کشاورزی کرج با اشاره به تجهیز 230 هکتار زمین کشاورزی کرج به سیستم نوین آبیاری، گفت: در این میان سمپاشی اراضی توسط پهپادها شرایط را مساعد کرده است؛ سمپاشی به روش سنتی خسارات زیادی به همراه داشت.

استفاده از تجهیزات مدرن به کمک صنعت کشاورزی آمد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، اسماعیل صارمی، مدیر جهاد کشاورزی کرج، امروز در جمع خبرنگاران، گفت: به منظور مدیریت مصرف آب و بالابردن عملکرد در واحد سطح از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به سیستم نوین آبیاری مجهز شده است.

مدیرجهاد کشاوزی کرج ضمن اعلام طرح‌های کشاورزی که مقرر شده در ایام الله دهه فجر به بهره برداری برسد، افزود: اقداماتی در راستای بهبود وضعیت کشاورزی کرج صورت گرفته است که در این میان می‌توان به پوشش هشت هزار هکتار ار اراضی کشاورزی به آبیاری نوین اشاره کرد.

وی با بیان اینکه طبق آمارهای بررسی شده 40 درصد زمین‌های کشاورزی تحت آبیاری نوین هستند، یادآور شد: تعهد اعتبارات بخش مکانیزاسیون در سال جاری برای کرج ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بوده که با بیش از ۲ برابر جذب توانستیم پنج میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان اعتبارات جذب کنیم.

این مقام مسؤول با اشاره به طراحی و بهره برداری از دستگاه پهپاد به منظور استفاده در سمپاشی   اراضی کشاورزی کرج، اظهار کرد: امروزه پهپادها در بخش های مختلف از جمله کشاورزی کاربرد پیدا کرده  و می‌توان گفت که انقلاب کشاورزی در پیش رو است، در این راستا پهپادها را می‌توان آینده دنیای کشت و کار دانست که علاوه بر کنترل آسان مزرعه، منجر به تولید محصولات باکیفیت تری خواهند شد.

صارمی گفت: سمپاشی اراضی کشاورزی به صورت سنتی و یا با ماشین‌های سمپاش خسارت‌های زیادی را به اراضی کشاورزی و محصولات وارد می کرد ولی استفاده از این روش نوین هیچکدام از این خسارت ها را درپی ندارد.

شناسایی اراضی کشاورزی تغییر کاربری یافته با بهره گیری از پهپادها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج اضافه کرد:  پایش اراضی کشاورزی و شناسایی اراضی تغییر کاربری یکی دیگر از ظرفیت‌های پهپادی بوده که در استان البرز و شهرستان کرج از این ظرفیت استفاده خواهد شد.

صارمی به وجود نهالستان های بزرگ در کرج  اشاره و اظهار داشت: کرج با وجود این نهالستان ها به عنوان مرجع و کانون توجه فعالان باغی کشور تبدیل است؛ در این شهرستان ۵۰۰ هکتار نهالستان با تولید سالانه چهار میلیون اصله نهال مثمر فعال است.

وی افزود: همچنین ۱۸۴ واحد گلخانه ای در این شهرستان در سطح ۵۰ هکتار با تولید ۵۵ میلیون گلدان و گل شاخه بریده فعالیت می کنند.

فعالیت‌های جهاد کشاورزی کرج 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج به دیگر فعالیت‌های بخش کشاورزی اشاره کرد و اظهار کرد: تولید هفت هزار و ۲۰۰  تن سبزی و صیفی، یک هزارو۲۵۰ تن  قارچ خوراکی در ۶ واحد تولیدی، یک هزارو۷۰۰ تن  گوشت قرمز دام سنگین و ۸۰ هزار تن شیر در ۵۳۰ واحد صنعتی و سنتی و تولید یک هزارو ۸۹۶ تن گوشت سفید طیور و ۲۰ هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ در ۴۴ واحد گوشتی و تخم گذار از جمله این فعالیت‌ها می‌باشد.

وی ادامه داد: همچنین ۲۷۵ خانوار عشایر این شهرستان با ۹۴ هزار راس دام سبک سالانه ۱۰۸۰ تن گوشت قرمز و ۲ هزار تن شیر تولید می‌کنند.

صارمی اضافه کرد: ۱۸۰ زنبورستان نیز در این شهرستان با ۲۰ هزار کلنی و تولید ۱۴۰ تن عسل و ۱۲۸ کیلوگرم ژل رویال مستقر هستند.

وی گفت: استقرار ۳۰ واحد صنعتی و ۱۳۵ واحد مشاغل خانگی در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی از دیگر فعالیت های کشاورزی کرج می باشد.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول