اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

زمزمه تغییر نرخ ارز باعث افزایش 35 درصدی تقاضای روغن نباتی شد

انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران، زمزمه تغییر نرخ ارز کالاهای اساسی را عاملی برای افزایش تقاضا در بازار روغن نباتی دانست و تاکید کرد: تغییری در مورد نرخ ارز مورد نیاز صنعت روغن نباتی برای سال آینده متصور نیستیم.

زمزمه تغییر نرخ ارز باعث افزایش 35 درصدی تقاضای روغن نباتی شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه «فارس من» با ثبت موضوعی با عنوان «آیا دولت توان کنترل وضعیت روغن خوراکی در بازار را ندارد؟» خواستار پیگیری این موضوع شدند.

در این مورد روابط عمومی انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران اعلام کرد: طی ماه های اخیر موضوعاتی نظیر تغییر نرخ ارز بارها از زبان برخی افراد در جامعه مطرح شده و همین امر منجر به افزایش تقاضا در بازار روغن نباتی شده است.

بنا بر این گزارش قرار نیست تا پایان سال ارز روغن تغییر کند و همچنین سال آینده نیز تصور می‌کنیم که ارز آن تغییری نخواهد کرد، اما زمزمه های تغییر ارز باعث شده تقاضای خرید روغن در بازار افزایش یابد به طوری که بر اساس آمار موجود، تقاضای روغن نباتی در فروشگاه های زنجیره ای طی هفته گذشته ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش داشته است.

افزایش تقاضا و مشکلات ارزی دو آفت مهم بازار روغن نباتی است و با توجه به تولید و توزیع 177 هزار تن انواع روغن نباتی توسط کارخانه ها طی دی ماه امسال همچنان کمبود روغن در برخی استان ها و شهرستان ها به ویژه استان‌های مرزی به گوش می‌رسد که با برنامه ریزی انجام شده به زودی رفع می شود و هیچ کمبودی در تامین روغن مایع وجود ندارد.

این اخبار در حالی به گوش می رسد که بر اساس آمار موجود این رقم تولید روغن نباتی نسبت به دی ماه سال قبل افزایش داشته است و کارخانجات روغن نباتی برنامه ریزی لازم برای تولید همین میزان روغن در بهمن و اسفند را در دستور کار قرار داده‌اند. به این ترتیب از هفته آینده مشکلی در تامین روغن مایع خانوار نخواهیم داشت و مشکل روغن نیمه جامد نیز به زودی مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول