اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

دو قطبی‌سازی بین زنان و مردان هدف مستکبران است/ در نظام دینی تفاوت جنسیتی عامل برتری انسان نیست

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: مستکبران در دو قطبی‌سازی بین زنان و مردان خیلی کوشش کرده‌اند. یکی از شیوه‌های فرعون این بود که مردمش را قبیله قبیله می‌کرد و آنها را به جان هم می‌انداخت تا بر آنها حکومت کند و از آنها بهره‌کشی نماید و امروز این شیوه مورد استفاده مستکبران است و نباید زیر بار آن برویم.

دو قطبی‌سازی بین زنان و مردان هدف مستکبران است/ در نظام دینی تفاوت جنسیتی عامل برتری انسان نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار تعدادی از مشاوران امور زنان دستگاه‌های اجرایی استان قزوین که به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) برگزار شد، با تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: انقلاب اسلامی معجزه‌ بزرگ خدا بود و از خدا تقاضا می‌کنیم برکات، دستاوردها و تحولات انسانی این انقلاب روزی ما باشد.

وی با تبریک میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن تصریح کرد: از خدا می‌خواهیم برکات بی نهایتی که خدا در وجود این بانو قرار داد، روزی زنان و مردان جامعه ما شود چرا که ایشان الگوی والایی هم برای زنان جامعه و هم مردان جامعه هستند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: زنان رکن اصلی خانواده‌ها هستند و باید محکم باشند و با حکمت زندگی کنند. فاطمه زهرا(س) سراسرِ وجودش حکمت بود و بهترین الگو برای همه بانوان است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: اگر روزی را برای روز زن مشخص می‌کنیم به این خاطر است که بررسی کنیم چه قدمی‌هایی برای اعتلای جایگاه زن برداشته‌ایم و تا چه میزان جایگاه زن را در جامعه والا نگهداشته‌ایم و تلاش کنیم به جایگاه حقیقی که مد نظر دین است، دست یابیم.

وی افزود: مستکبران در دو قطبی‌سازی بین زنان و مردان خیلی کوشش کرده‌اند. یکی از شیوه‌های فرعون این بود که مردمش را قبیله قبیله می‌کرد و آنها را به جان هم می‌انداخت تا بر آنها حکومت کند و از آنها بهره‌کشی نماید و امروز این شیوه مورد استفاده مستکبران است و نباید زیر بار آن برویم.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: فرهنگ غلط مردسالاری و زن‌سالاری یکی از شیوه‌های است که استعمار بر آن تکیه کرده و سایه شومی بر جوامع بوده است تا با تکیه بر این معنا اختلافات را در جوامع ایجاد کرده و تشدید نمایند و در نهایت جوامع را زیر سلطه استعماری بگیرند.

امام جمعه قزوین افزود: این در حالی است که خداوند در سوره حجرات فرموده ما شما را از مرد و زنی آفریدیم و قبیله و قبیله در این عالم پراکنده شدید و کرامت انسانی و تقوا موجب برتری انسانهاست و جنسیت را به هیچ وجه عامل برتری معرفی نکرده است و خط بطلان بر روی همه دو قطبی سازی‌ها کشیده است.

وی اظهار کرد: اینکه فکر کنیم آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها موضوع و الگویی را به کشورهای دیگر عرضه کنند و با این عنوان که پیشرفته‌اند از آن الگو تبعیت شود، کار اشتباهی است. پیشرفت آنها ساخت سلاح‌های نظامی و کشتار مردم مظلوم است و با فرهنگ آن کشورها انسانیت پا نمی‌گیرد و اینگونه نیست که پیشرفت صرفاً برای غرب است و استعمار فرهنگ محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: قرآن به ما می‌گوید هر چقدر به انسانیتِ بر پایه تقوا و کرامت رسیده‌اید، پیشرفت کرده‌اید. خداوند وقتی مسائل کلیدی انسانی را مطرح می‌کند فرموده بین زن یا مرد فرقی وجود ندارد و تاکید شده هیچ کدام در رسیدن به حیات طیبه فرقی ندارند و هر کدام اگر در ایمان و تقوا بیشتر تلاش کنند به آن دست می‌یابند و این همان ولادت دوم انسانی است.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: ولادت اول دست ما نبوده اما ولادت دوم در اختیار ماست و اگر تلاش کنیم چشممان به حقایق الهی و باطن عالم روشن می‌شود و این حیات طیبه برای زن و مرد یکسان است و زحمت هیچ کسی در عبادت و بندگی ضایع نمی‌شود.

وی بیان کرد: دشمن در جنگ نرم مهمترین سرمایه‌های ما را نشانه گرفته و مهمترین سرمایه اجتماعی ما زن است چرا که زن انسان را تربیت می‌کند و دشمن برای آلوده کردن این فضا تلاش می‌کند تا این ظرفیت عظیم لطمه ببیند. آنها تلاش می‌کنند با تغییر هویت زنان به سرمایه‌های اجتماعی جامعه ما آسیب وارد کنند.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول