اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

تازه‌ترین پیگیری‌ها برای اسکله نخل ناخدا در بندرعباس/ آرامی: سازمان بنادر این اسکله را تکمیل می‌کند

نماینده مردم بندرعباس گفت: در تازه‌ترین پیگیری برای حل مشکل اسکله نخل ناخذا، قرار شده تا سازمان بنادر نسبت به تکمیل و ایجاد زیربناها در این اسکله اقدام و آن را به بستری برای تردد به جزیره هرمز تبدیل کند.

تازه‌ترین پیگیری‌ها برای اسکله نخل ناخدا در بندرعباس/ آرامی: سازمان بنادر این اسکله را تکمیل می‌کند

منصور آرامی امشب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: با پیگیری از سازمان بنادر و دریانوردی مقرر شده تا اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اقدام به ایجاد و توسعه زیربناهای مورد نیاز فعالیت اسکله نخل ناخدا اقدام کرده و آب و برق و آسفالت و دسترسی به این بندر را کامل کند.

وی افزود: همچنین بنا شد تا امکان پهلوگیری شناورهای مسافری در این اسکله و رمپ‌های لازم برای بهره‌برداری از این اسکله جهت سفر به جزیره هرمز و دیگر امکانات مرتبط با توسعه تفریحی و گردشگری آن از سوی سازمان بنادر و دریانوردی ایجاد شود.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، ابوموسی و بندرخمیر در خانه ملت همچنین از راه اندازی یک مرکز آموزش دریانوردی از سوی سازمان بنادر در جزیره هرمز خبر داد و گفت: جزیره هرمز قدمتی تاریخی دارد و توسعه ظرفیت‌های آموزش دریانوردی در این جزیره و بسترسازی برای اشتغال نیروهای انسانی این جزیره در حوزه دریایی از دیگر برنامه‌هایی است که می‌توانیم با پیگیری و انجام آنها شاهد رونق اقتصاد دریامحور برای توسعه این جزیره باشیم.

آرامی ادامه داد: اگر اسکله نخل ناخدا عملیاتی و برای سفر به جزیره هرمز از شرق بندرعباس مهیا شود، می‌توان در مدت زمان کمتری به این جزیره تردد کرد و در عین حال مسافران از طریق مسیر جدیدی بتوانند پس از بحران کرونا به این جزیره سفر کنند که این محدوده دریایی نیز بستر برنامه‌ریزی‌های جدید اقتصادی و گردشگری باشد.

به گزارش فارس، قریب به یک دهه است که اسکله نخل ناخدا با هزینه‌ای بالغ بر 60 میلیارد تومان ساخته اما به حال خود رها شده است و یکی از مطالبات جدی مردم، تعیین تکلیف این اسکله طولانی در ساحل شرقی بندرعباس است.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول