اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

نتیجه نظرسنجی مردم آمریکا؛ فیس‌بوک بزرگ‌ترین منبع اطلاعات غلط است!

بیش از ۶ نفر از هر ۱۰ آمریکایی می‌گویند در میان تلاش‌های این شرکت برای ممنوع کردن گروه های مرتبط با تئوری های توطئه، مرتباً با اطلاعات غلط در فیس بوک روبرو می شوند.

نتیجه نظرسنجی مردم آمریکا؛ فیس‌بوک بزرگ‌ترین منبع اطلاعات غلط است!

خبرگزاری فارس ـ گروه رسانه ـ علیرضا سپهوند: بیش از ۶ نفر از هر ۱۰ آمریکایی می گویند که در میان تلاش های این شرکت برای ممنوع کردن گروه های مرتبط با تئوری های توطئه، مرتباً با اطلاعات غلط در فیس بوک روبرو می شوند.

 ۶۲ درصد از آمریکایی ها می گویند که به طور مرتب اطلاعات نادرست را از سیاستمداران می شنوند

 

*۶۵ درصد آمریکایی ها به اطلاعات غلط در فیس بوک اذعان کردند

یک نظرسنجی به سفارش نیوسی از YouGov نشان داد که ۶۵ درصد آمریکایی ها اظهار داشتند که بالاتر از هر رسانه اجتماعی یا سیستم عامل رسانه سنتی با اطلاعات غلط در فیس بوک روبرو می شوند.

اطلاعات نادرست در فیس بوک با چند رقم بالاتر از اطلاعات نادرستِ سیاستمداران بود. ۶۲ درصد از آمریکایی ها می گویند که به طور مرتب اطلاعات نادرست را از سیاستمداران می شنوند، در حالی که این عدد در توییتر ۵۳ درصد و در اخبار تلویزیون های کابلی ۵۱ درصد است.

 

*از هر ۱۰ آمریکایی ۳ نفر به رادیو و روزنامه ها اعتماد ندارند

از هر ۱۰ آمریکایی مورد بررسی، فقط ۳ نفر گفتند که ایستگاه های رادیویی یا روزنامه ها منابع اطلاعات غلطی هستند.

تنها از هر ۱۰ آمریکایی یک نفر گفت که آنها معتقدند که هرگز با اطلاعات عمدی نادرستی که به عنوان واقعیت ارائه شده مواجه نمی شوند.

 

 فشار دولت آمریکا برای  واگذاری واتس‌اپ و اینستاگرام 

این نظرسنجی در حالی صورت گرفته است که وب سایت های شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توئیتر با اطلاعات غلط و تئوری های توطئه برخورد کرده اند. اواخر سال گذشته، فیس بوک اعلام کرد که گروه های مرتبط با تئوری توطئه QAnon(تئوری توطئه اثبات‌نشده و بی‌اعتبار راست تندرو) را ممنوع می کند و در ژانویه این شرکت اولین مدیر ارشد تطابق(راستی آزمایی) خود را به دلیل مواجهه با نظارت از سوی ناظران استخدام کرد.

فیسبوک در زمینه محافظت از حریم شخصی نیز چندان خوش‌نام نیست

 

نمایندگان توییتر و فیس بوک هنوز واکنش یا پاسخی در خصوص این نظر سنجی ارائه نکرده اند.

نظرسنجی YouGov بین ۲۵ تا ۲۹ ژانویه با همکاری ۱۰۰۰ نفر از افراد بزرگسال آمریکایی انجام شد. اطلاعات مربوط به حاشیه خطا بلافاصله در دسترس نبود.

برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند دولت آمریکا به دنبال فشار آوردن به این شبکه اجتماعی برای واگذار کردن واتس‌اپ و اینستاگرام است.

در آخرین مورد فیسبوک اعلام کرده بود قصد دارد برخی اطلاعات شخصی افراد بین واتس‌اپ و فیسبوک اشتراک گذاری شود که همین خبر باعث مهاجرت میلیون‌ها کاربر به پلت‌فرم‌های تلگرام و سیگنال شد.

 

 

فیسبوک در زمینه محافظت از حریم شخصی نیز چندان خوش‌نام نیست. انتقادهای رو به افزایش از فیسبوک تنها از سوی شهروندان عادی آمریکا شنیده نمی‌شود. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هم دل خوشی از این شبکه اجتماعی ندارد. او سال گذشته به روزنامه نیویورک تایمز گفت: من هیچ‌ وقت به فیسبوک علاقه نداشتم و به نظرم فیسبوک مشکلات زیادی دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول