اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

آزادسازی هر چه سریع‌تر منابع ارزی ایران محور گفت و گوی عراقچی و دیپلمات کره ای

در گفت و گوی تلفنی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی بر آزادسازی هر چه سریع‌تر منابع ارزی ایران در کره تأکید شد.

آزادسازی هر چه سریع‌تر منابع ارزی ایران محور گفت و گوی عراقچی و دیپلمات کره ای

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با  «چوی جونگ کان» ، قائم مقام وزارت خارجه کره جنوبی تلفنی گفت و گو کرد.

در این گفت و گو موضوع آزادسازی هر چه سریع‌تر منابع ارزی ایران در این کشور مطرح شد و طرفین در خصوص ساز‌و‌کارهای موثر جهت استفاده از این منابع رایزنی کردند.

طرف کره ای بر اراده دولت این کشور و تلاش حداکثری برای رفع محدودیت از این منابع در اسرع وقت تاکید کرد.

پیش از این سعید خطیب زاده از این تماس تلفنی خبر داده بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین گفت: به دنبال درخواست دولت کره جنوبی و مساعدت قوه قضاییه در حرکتی انساندوستانه، خدمه کشتی کره‌ای اجازه خروج از کشور را دریافت کردند و بررسی قضایی پرونده تخلف کشتی و کاپیتان در چارچوب قوانین ادامه دارد.

به گزارش فارس، بعدازظهر دوشنبه ۱۵ دی ماه روابط عمومی نیروی دریایی سپاه در اطلاعیه‌ای از توقیف یک فروند شناور متعلق به کره جنوبی در صبح دوشنبه ۱۵ دی ماه ۹۹ در آب‌های خلیج فارس خبر داد و اعلام کرد: این  نفتکش که از مبدأ بندر الجبیل عربستان در خلیج فارس در حرکت بود، به دلیل نقض پیاپی قوانین زیست محیطی دریایی توسط ناوگروه ذوالفقار منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقیف شد. این کشتی با پرچم کره جنوبی به نام  HANKUK CHEMI حامل ۷ هزار و ۲۰۰ تن مواد شیمیایی نفتی بوده و پس از توقیف در لنگرگاه بندرعباس پهلو گرفت و پرونده آن برای طی مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی کشور خواهد شد. توقیف این شناور به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی و با حکم دادستانی استان هرمزگان در ساعت ۱۰ صبح امروز  پانزدهم دی ماه انجام شد.

پس از آن وزارت امور خارجه کره جنوبی ضمن تأیید توقیف این نفتکش خواستار آزادی آن شد.وزارت دفاع کره جنوبی هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی توقیف این نفتکش، یک «واحد مبارزه با دزدان دریایی» به آب‌های مجاور تنگه هرمز اعزام کرده است.

قائم مقام وزارت خارجه کره جنوبی نیز که به منظور گفت و گو‌ با مقامات ایرانی درباره دارایی ارزی مسدود شده ایران در بانک های کره به تهران سفر کرده بود، در دیدار با مقامات ایرانی خواستار کمک برای تسریع در رفع توقیف این کشتی شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول