اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عراق یک سرکرده خطرناک داعش را کُشت

نخست وزیر عراق از کشته شدن یک سرکرده خطرناک داعش خبر داد که والی داعش در جنوب عراق خوانده می‌شد و مسئول انتقال انتحاری‌ها و خودروهای بمب‌گذاری شده به پایتخت عراق بود.

عراق یک سرکرده خطرناک داعش را کُشت

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نخست وزیر عراق شامگاه سه شنبه از کشته شدن یک سرکرده داعش خبر داد که منصب «والی جنوب» را در این گروهک تروریستی داشت.

«مصطفی الکاظمی» در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: «در ادامه تعهد قهرمانان ما برای از بین بردن سرکرده‌های باندهای داعش و وفاداری به خون شهدای عراق ، امروز (روز سه شنبه) ابو حسن الغریباوی ، به اصطلاح  فرمانده داعش در جنوب عراق و غانم صباح یک تروریست دیگر کشته شدند.»

الکاظمی افزود: «صباح مسئول انتقال انتحاری‌ها و دیگر عناصر تروریست بود. نیروهای امنیتی ما  مایه سربلندی ما هستند. زنده باد عراق»

پایگاه خبری صابرین نیوز نیز به نقل از منابعی ویژه نوشت به دنبال ضربه منحصر به فرد اخیری که مسئول حوزه جنوب داعش و دیگر عناصر این گروهک تروریستی را هدف گرفت، آن هم پس از اینکه شش ماه رزمندگان الحشد الشعبی و دیگر نیروهای امنیتی عراق این عناصر داعش را زیر نظر داشتند، سرکرده‌ها و اعضای داعش  دچار آشفتگی و سردرگمی شده و به حال آماده باش درآمدند.

به نوشته این رسانه، حوزه جنوب در گروهک تروریستی داعش مسئول نظارت و ساماندهی ارسال خودروهای بمب‌گذاری شده و انتحاری‌ها به بغداد است.

سازمان اطلاعات نظامی عراق دو روز پیش نیز یکی از مهم‌ترین همدستان با گروهک تروریستی داعش در منطقه «کنعوص» در شهر «الشرقاط» استان صلاح الدین را دستگیر کرد که به دیدبان داعش مشهور بود و کار اصلی‌اش این بود که تحرکات نیروهای امنیتی را برای هدف‌گیری آنها زیر نظر می‌گرفت.

یک سرکرده داعش موسوم به والی عراق در این گروهک تروریستی نیز یک هفته پیش توسط نیروهای امنیتی عراق به هلاکت رسید.

عراق به دنبال حمله اخیر تروریست‌های داعش به بازاری در مرکز بغداد که به کشته شدن دستکم ۳۲ عراقی و زخمی شدن بیش از یکصد نفر دیگر منجر شد، پیگرد اطلاعاتی عناصر داعش را شدت بخشیده است.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق نیز به تازگی اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراق تلاش اطلاعاتی خود را در پیگرد تروریست‌ها افزایش داده‌اند و توانسته‌اند از سپتامبر گذشته تا ژانویه جاری ۱۷ سرکرده تروریست‌های داعش را به هلاکت رسانند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول