اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تحلیلگر قرقیز: ایران نقطه امید مسلمانان و مستضعفان جهان است

انقلاب اسلامی ایران که چهل و دو سال پیش به پیروزی رسید، یکی از مهم‌ترین رویدادهای تاریخ معاصر بوده و همچنان برای مسلمانان و مستضعفان جهان نقطه امید است.

تحلیلگر قرقیز: ایران نقطه امید مسلمانان و مستضعفان جهان است

«حسین اسوبعلی اف» کارشناس و صاحب نظر مسائل سیاسی منطقه، ضمن یادداشتی که در اختیار خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس قرار داد، انقلاب اسلامی ایران را یکی از مهم‌ترین رویدادهای قرن معاصر خواند و جمهوری اسلامی را نقطه امید و دلگرمی میلیون‌ها مسلمان و مستضعف عنوان کرد.

در این یادداشت آمده است: برای چهل و دومین سال است که از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان یک رویداد سرنوشت ساز نه تنها تاریخ معاصر ایران، بلکه جهان اسلام با شکوه و شهامت تجلیل می‌شود.

اهمیت انقلاب اسلامی و روند توسعه ایران طی بیش از چهار دهه، نمونه منحصر به فرد رشد و بلوغ تفکر سیاسی اسلامی است که مبنای آن را مکتب امام خمینی (ره) تشکیل می‌دهد.

از اینجاست که مفهوم «جمهوری اسلامی» معنای کاملاً جدیدی پیدا و در عمل ثابت کرد که اسلام به عنوان آخرین دین آسمانی بستر مدیریت حکیمانه دولت و جامعه را فراهم کرده و نمادی از پیشرفت علمی و فناوری و توسعه موفق نهادهای اجتماعی و سیاسی و تکامل بیشتر تفکر سیاسی و اقتصادی اسلامی به شمار می‌رود.

در شرایط اعمال فشار و تحریم‌های مداوم آمریکا و غرب، جمهوری اسلامی همواره سالگرد پیروزی انقلاب را با دستاوردهای بزرگی در عرصه‌های مختلف تجلیل می‌کند و از این طریق توفیق اسلام بر نیروهای سلطه طلب و امپریالیسم جهانی را به نمایش می‌گذارد.

بدون تردید روحیه استوار و جهادی مردم ایران در آینده نیز موفقیت‌های بی‌نظیری را برای جمهوری اسلامی و امت واحده رقم خواهد زد.

ایران اسلامی امروز به یک سد بزرگ و نفوذناپذیر در برابر تروریسم بین المللی تبدیل شده است که در امر سرکوبی داعش و کاهش خطر گروه‌های تروریستی برای منطقه و جهان، همه کشورهای دنیا مدیون ایران و محور مقاومت هستند.

متاسفانه طی یک سالی که سپری شد، دو فرزند رشید ایران سردار «قاسم سلیمانی» و دانشمند هسته‌ای «محسن فخری زاده» به شهادت رسیدند و جان خود را نثار آرمان‌های انقلاب، استقلال، امنیت و آرامش میهن عزیزشان کردند.

نام آنها برای همیشه در تاریخ دفاع از انقلاب اسلامی و تحقق اهداف آن به ثبت رسیده و مردم یاد و خاطره شان را بزرگ خواهند داشت.

وضعیت سیاسی در دنیا و به خصوص در خاورمیانه ناپایدار باقی مانده و تنها سنگر استقلال در برابر استکبار و امپریالیسم جهانی در منطقه ایران است. جمهوری اسلامی از جمله کشورهای انگشت شمار است که طی بیش از چهار دهه با وجود فشارهای بی‌شمار و تحمیل جنگ و تحریم‌های متعدد همچنان سیاست خارجی مستقل خود را دنبال می‌کند.

بدون تردید این موضوع به آرمان‌های انقلاب اسلامی و حمایت‌های توده‌های وسیع مردم از آن ارتباط دارد.

این نقطه قابل ذکر است که توسعه موفقیت آمیز ایران زمینه برای پذیرش ایده و آرمان‌های انقلاب اسلامی در سیاست گذاری‌های سایر کشورها یا جنبش‌های سیاسی در جهان اسلام را فراهم خواهد کرد.

به عبارت دیگر انقلاب اسلامی ایران به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای قرن معاصر مورد توجه جدی قرار داشته و جمهوری اسلامی نقطه امید و دلگرمی میلیون‌ها مسلمان و مستضعف جهان است.

بنابراین اهمیت انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن همواره مورد توجه محافل علمی و سیاسی کشورهای جهان قرار خواهد داشت.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول