اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

لزوم رفع انحصار در دانشگاه علوم پزشکی در زاهدان/تجهیزات بیمارستانها باید بروز شود

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی بر رفع انحصار در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاکید کرد و گفت: امیدواریم دستگاه های نظارتی به مسائل و مشکلات این دانشگاه ورود کنند تا مانند دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر نشود.

لزوم رفع انحصار در دانشگاه علوم پزشکی در زاهدان/تجهیزات بیمارستانها باید بروز شود

فداحسین مالکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: وسعت و پراکندگی سیستان و بلوچستان و همجواری با دو کشور افغانستان و پاکستان قطعا بر سلامت مردم تاثیر گذار است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی افزود: با وجود سه دانشگاه علوم پزشکی در سیستان و بلوچستان اگر توجه ملی نشود مشکلات همچنان پا برجا است.

وی ادامه داد: بر اساس گزارشی که مسؤولان یزد مطرح کردند، 40 درصد از بیماران در یزد از سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان زاهدان است، ما باید استان را به شاخص های اصلی برسانیم، تجهیزات بیمارستان ها را بروز کنیم.

مالکی گفت: ما مشکل نیروی انسانی در این استان نداریم دو مشکل اساسی داریم اینکه ضعف مدیریت و انحصار در دانشگاه علوم پزشکی است که اگر انحصار رفع شود مشکلات برطرف می شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: ما دو ملاقات با دکتر نمکی وزیر بهداشت داشته ایم و قرار بر رسیدگی به مشکلات و اعمال تغییرات شد چرا که ضعف مدیریت، حذف نیروهای توانمند به بهانه های مختلف در این دانشگاه محسوس است.

وی اضافه کرد: باید این موانع برطرف شود و استان به شاخص های اصلی برسد، اگر مدیریت توانمند باشد قطعا زیرمجموعه متحول خواهند شد، نباید بیماران این استان به مشهد و یزد بروند و رنج سفر و نبود مکان اسکان داشته باشند.

مالکی گفت: امیدواریم دستگاه‌های نظارتی و دستگاه قضا مشکلات این دانشگاه ورود کنند تا مانند دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر نشود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی افزود: فوت بیش از 10 نفر به علت سهل انگاری در دو بیمارستان زاهدان نشان از ضعف مدیریت است.

وی گفت: بی اعتمادی مردم به بیمارستان ها در زاهدان نگران کننده است که باید توجه جدی به این موضوع شود.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول