اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

میلاد کوثر؛ سرچشمه‌ای از جنس زن

از زنانگی زهرا(س) گفتن و نوشتن، علمی لدنی می‌خواهد و عشقی بی‌پایان و دلی فراتر از دریا و تفکری وسیع‌تر از هفت آسمان، در وصف او همین بس که فاطمه فاطمه است.

میلاد کوثر؛ سرچشمه‌ای از جنس زن

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، بیستم جمادی الثانی شد، زمین خندید، زمان به خود بالید و آسمان ترانه کوثر سر داد و خورشید از نور زهرا(س) درخشید، صبح نفس‌زنان از راه رسید تا شادمانه‌ترین طلوع را جشن بگیرد.

فرشتگان دست به کار شدند و مهرِ زنانِ بهشتی، زخم‌های دل خدیجه(س) از نیش و کنایه‌های زنان قریش را التیام شد؛ مریم و ساره و آسیه وکلثوم آمدند و زمین متبرک به قدوم فاطمه(س) شد.

دردانه هستی و تعبیر لولا فاطمة ما خلقتکما آمد، کوثر شد تا پدر را ابتر نخوانند و نور وجودش که بن‌مایه هستی از اوست از هر زهره‌ای ازهرتر شد و زهرا نام گرفت و از رضایت الهی و لبخند رسول و آرامش خدیجه(س) راضیه و مرضیه هستی شد.

آنقدر خلقتِ این وجود افتخار داشت که نام‌های زیادی مسمایش شدند، فاطمه شد، بریده از هر گونه رجس و پلیدی، بریده شده از آتش، هم خود و هم شیعیان و دوستان و دوست‌داران و دوستانِ دوستدارانش تا پنج لایه، از آتش نجات یافتند.

به دامان خدیجه(س) که رسید تشهد گویان بر سیمای مادر لبخند زد و محدثه شد، او که صداقت هم‌زادش بود و صدیقه شد، پاکی از وجودش نشأت گرفت و زکیه نام گرفت و بتول شد.

لبخند خدا، ام‌ابیها و سیدة‌النساء و مریم کبری لیاقت لقب زهرا(س) شدن یافتند و هستی جان گرفت و خلقت تکامل یافت و زمین و زمان مادردار شدند.

در دورانی که عرب بر اثر عصبیت شدید و تعصب غلط، دختران خود را زنده به گور می‌کردند؛ زن و زنانگی ابهت یافت و پیامبر خاتم(ص) دختردار شد.

وجودش در هر مقامی دلبرانه بود، دخترانه دلیل عشق شد، چون دختر خیرالبشر بود و زیباترین حلقه پیوند پیامبر و خدیجه(س) را شکل داد، همسرانه درخشید چون مکمل علو علی بود و مایه تثبیت علی مع الحق و الحق مع علی، مادرانه سرچشمه مهربانی شد چون حسن و حسینش تا بی‌نهایت بود و وجود، سیدی شباب اهل الجنه هستند و با حیا و مردم‌داری و نوع‌دوستی، زنانگی را به اوج وقار رساند.

در میدان عشق ورزیدن به پدر و همسر، به تمام مخلوقات خدا، درس مهرورزی می‌داد و در فرزند‌پروری دامنش پرورشگاه امامت شد.

به همسایگان آنقدر مهربانی می‌کرد که الجار ثم الدارش بر پیشانی حیات حک شد، اسوه حسنه زنان و مردان دو عالم شد و علم و عمل را در هر رفتاری به هم می‌دوخت و خلعت بندگی را در زیباترین طرح بر قامت انسانیت پوشاند.

کودکی‌اش را همزمان با آغاز رسالت پدر در شعب ابی طالب و کوچه‌های پر از سنگ و خاکستر و خاکِ رو به طعنه و رنج مکه گذراند و به عام‌الحزن رسید و پس از هجران مادر برای پدر هم دختر بود و هم مادر.

رشد دردانه هستی با تمام اسماء حسنای الهی درآمیخت و فرشتگان به اذن خداوند، عقدش را در آسمان‌ها با علی(ع) بستند و از همان آغاز عشق، با بخشیدن لباس عروسی و انفاق غذای فرزندانش به فقرا درس‌آموز تمام عالمیان شد.

هجده ساله بود که در میدان علم و سیاست، سوار بر شتر بدون جهاز شد و در دفاع از حق و حقیقت و امامت و ولایت آنقدر بر دل‌های خفته اهالی مدینه حق را یادآور شد که وجودش را تاب نیاوردند و در جمله‌ای ناجوانمردانه و خصمانه یاس وجودش را زخمی و زمین‌گیر و نهایتا پرپر نمودند.

از زنانگی زهرا(س) گفتن و نوشتن، علمی لدنی می‌خواهد و عشقی بی‌پایان و دلی فراتر از دریا و تفکری وسیع‌تر از هفت آسمان، در وصف او همین بس که فاطمه فاطمه است.

و امروز که علاوه بر میلاد مادر مهر، فرزندی از سلاله پاکش نیز روح خدا در زمین شد، مقارن است با ایام الله دهه فجر و این تقارن یادآور خلعت دنباله‌داری است که در علم و سیاست و درایت و مدیریت و ولایت‌مداری از حضرت زهرا(س) به فرزند خلفش امام خمینی(ر‌ه) رسید و در ایران ما منشأ خیر و برکتی چون انقلاب ناب اسلامی شد.

این میلاد مبارک که به یمن وجود نازنین حضرت فاطمه(س)، روز زن و مادر نام گرفته، هم بر اهل زمین و هم آسمان مبارک است و هم بر تمام مادران و زنان عالم.

 در این خجسته میلاد، در یک جمله به زنان جامعه یادآور می‌شویم؛ همین‌که از جنس فاطمه(س) هستید برای تا ابد در اوج ماندنتان کافی‌است، پس زنانگی و لیاقت مادری و مهر همسری و صفای خواهری را به‌عنوان زیباترین زینت در گنجه وجود بگذارید و در هر مسیری رهرو راه زهرای بتول(س) باشید، باشد که جهان با پاکی شما پاک بماند و آماده ظهور فرزندش گردد و چنین می‌شود اگر نهج‌الحیاة را از سیره زهرا(س) بگیریم.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول