اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

شروع بکار دستگاه گاماسل در بیمارستان کودکان بندرعباس

رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کودکان بندرعباس، از بهره برداری دستگاه تابش دهنده خون و فرآوردهای خونی (گاماسل) در این مرکز پس از اخذ مجوز از سازمان انرژی اتمی ایران، خبر داد.

شروع بکار دستگاه گاماسل در بیمارستان کودکان بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، دکتر عبدالمجید ناظمی افزود: موارد استفاده دستگاه گاماسل در این مرکز جهت اشعه دادن به خون و فرآورده های خونی (توسط اشعه گاما) قبل از تزریق به بیماران می باشد.

وی با اشاره به اهمیت این دستگاه در درمان بیماران دچار مشکلات خونی، از جمله بیماران دچار سرطان خون که در حال درمان هستند، ابراز کرد: این دستگاه در بیماران پس از انجام پیوند مغز استخوان و نوزادان نارسی که نیاز به دریافت خون و فرآورده های خونی دارند؛ استفاده می گردد.

رییس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کودکان بندرعباس عنوان کرد: این دستگاه که با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و موسسه خیریه ساحل خلیج فارس - حامی کودکان سرطانی - خریداری و به بیمارستان کودکان اهدا شد.

ناظمی تصریح کرد: با کسب مجوز بهره برداری از سازمان انرژی اتمی و پس از انجام هماهنگی های لازم با سازمان انتقال خون و معاونت درمان دانشگاه، راه اندازی و آماده ارائه خدمات به هم استانی های گرامی می باشد.

این مرکز آمادگی دارد خدمات تخصصی گاماسل به بیماران استان های مجاور را نیز ارائه کند.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول