اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

افزایش تورم سالانه مسکن در تهران + جدول

طبق گزارش و اطلاعات مرکز آمار ایران، تورم سالانه مسکن در سال ۹۹ در حال افزایش است، به طوری که نرخ آن در دی ماه به ۷۱.۸ درصد رسید.

افزایش تورم سالانه مسکن در تهران + جدول

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گزارش و اطلاعات مرکز آمار ایران از وضعیت تورم مسکن در سال ۹۹ نشان می‌دهد تورم سالانه آن در حال افزایش است، به طوری که در دی ماه به ۷۱.۸ درصد رسید.

عدد شاخص در دی ماه ١٣٩٩ بر اساس ماه پایه فروردین ١٣٩٥ به عدد ٦٣٨,٣ رسید که نسبت به ماه قبل ٨.٢ درصد افزایش داشته است.

منظور از نرخ تورم نقطه‌ای، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه مشابه سال قبل است. نرخ تورم نقطه‌ای در دی ماه ١٣٩٩ به عدد ٩٠,٤ درصد رسیده است؛ یعنی خریداران باید برای خرید یک واحد مسکونی در شهر تهران نسبت به دی ١٣٩٨، ٩٠.٤ درصد بیشتر پرداخت کنند. تورم نقطه‌ای این ماه در مقایسه با ماه قبل (٨٣,٠) ٧.٤ واحد درصد افزایش یافته است.

افزایش تورم ماهانه

منظور از نرخ تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت ماه جاری، نسبت به عدد شاخص ماه قبل می‌باشد که در دی ماه ١٣٩٩ این اطلاع به عدد ٨,٢ درصد رسیده است. تورم ماهانه دی در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (٨.٥- درصد)، ١٦.٧ واحد درصد افزایش داشته است.

افزایش تورم سالانه

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به شاخص دوره مشابه سال قبل می‌باشد. نرخ تورم سالانه دی ماه ١٣٩٩ املاک مسکونی شهر تهران به عدد ٧١,٨ درصد رسیده است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل(٦٨,٢)، ٣.٦ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول