اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

تعیین تکلیف پرونده‌های معوقه و مسن شعب و محاکم خرم‌آباد

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: ضرورت دارد با مطالعه و بررسی تمام پرونده‌ها نسبت به تعیین تکلیف و به صفر رساندن تمامی پرونده‌های دارای حداقل 6 ماه سن با رعایت ضوابط و مقررات شرعی و قانونی اقدام شود.

تعیین تکلیف پرونده‌های معوقه و مسن شعب و محاکم خرم‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمد رزم در بازدید از شعب دادگاه انقلاب اسلامی این شهرستان ضمن تقدیر از زحمات و اقدامات قضات و کارکنان اداری شعب و اشاره به اهمیت کار و صلاحیت‌های دادگاه انقلاب اسلامی، اظهار کرد: با توجه به نوع جرائم در صلاحیت دادگاه انقلاب اسلامی از جمله قاچاق مواد مخدر، اسلحه و مهمات، جرائم مربوط به اعضا و هواداران گروهک‌های ضد انقلاب و ... لازم است رسیدگی‌ها با دقت ویژه انجام و با توجه به نوع بزه و متناسب با جرم ارتکابی مجازات مناسب برای بزهکاران تعیین گردد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای سیاست‌های ریاست معظم قوه قضاییه باید نسبت به تعیین تکلیف پرونده‌های متهمین زندانی‌دار اقدام شود.

رئیس کل دادگستری لرستان تاکید کرد: با عنایت به تامین تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و فراهم بودن زمینه دادرسی الکترونیک بویژه در ایام شیوع بیماری کرونا، حتی المقدور در رسیدگی به پرونده‌های متهمین بازداشتی از طریق سیستم ویدئو کنفرانس اقدام گردد.

رزم، گفت: یکی از سیاست‌های ریاست قوه قضاییه تعیین تکلیف پرونده‌های معوقه و مسن شعب و محاکم است و اگر چه پرونده‌های موجودی شعب دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان خرم‌آباد در حد بسیار پایینی است، اما ضرورت دارد با مطالعه و بررسی تمام پرونده‌ها نسبت به تعیین تکلیف  و به صفر رساندن تمامی پرونده‌های دارای حداقل 6 ماه سن با رعایت ضوابط و مقررات شرعی و قانونی اقدام شود.

وی در پایان با اشاره به تشکیل پرونده‌هایی که قانوناً باید با تعدد قاضی رسیدگی شود، تاکید کرد: نسبت به تکمیل قاضی مورد نیاز برای رسیدگی به پرونده‌های مربوطه در شعب مذکور و ارائه پیشنهاد به کمیسیون نقل و انتقال قضات اقدام گردد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول