اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

سخنگوی حزب اعتماد ملی: اصلاح‌طلبان شش دانگ حامی روحانی بودند، هستند و خواهند بود

سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: حتما در انتخابات ۱۴۰۰، اصلاح طلبان بر روی نامزدی که اصلاح طلب باشد، اجماع خواهیم کرد، اگر حزب اصلاح طلبی از یک نامزد غیر اصلاح طلب حمایت کند باید مسئولیت آن هم بپذیرد و پاسخگو باشد.

سخنگوی حزب اعتماد ملی: اصلاح‌طلبان شش دانگ حامی روحانی بودند، هستند و خواهند بود

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، اسماعیل گرامی سخنگوی حزب اعتماد ملی در سومین نشست از سلسله جلسات انتخاباتی "جمهور" اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: به همه همفکران خودم در جبهه‌ اصلاحات اعلام می‌کنم که ما به عنوان حزب اعتماد ملی، ضمن این‌که کاندید حزبی خواهیم داشت، مقید و متعهد به اجماع‌سازی هستیم و این خط قرمز ماست.

وی افزود: حزب اعتماد ملی همه‌ی تلاش خود را برای معرفی نامزد خودش انجام می‌دهد و در عین حال بدنبال اجماع است.

* اصلاح طلبان در۱۴۰۰حتما از کاندیدای اصلاح طلب حمایت می‌کنند

وی در پاسخ به این سوال که گمانه هایی وجود دارد مبنی بر اینکه علی لاریجانی به عنوان نماینده حزب اصلاحات در انتخابات۱۴۰۰ معرفی شود و  آیا حزب شما از ایشان حمایت کند؟ اظهار داشت: حتما در انتخابات ۱۴۰۰، اصلاح طلبان بر روی نامزدی که اصلاح طلب باشد، اجماع خواهند کرد، اگر حزب اصلاح طلبی از یک نامزد غیر اصلاح طلب حمایت کند باید مسئولیت آن هم بپذیرد و پاسخگو باشد.

گرامی مقدم گفت: اصلاح طلبان در دوره قبل مجلس بر هویت اصلاح طلبی خود پافشاری کردند و با تجربه‌ تلخ حمایت از آقای روحانی به این نتیجه رسیده‌اند که منطقی است از کاندیدای اصلاح طلبی حمایت کنند که پاسخگوی آنان باشد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار داشت: درخصوص آقای لاریجانی که شخصیتی محترم و معتدل هستند باید بگویم که ما هنوز در مرحله مقدماتی هستیم.

* زیر بار فشار پدر خوانده ها نمی‌رویم

وی ادامه داد: دوره فشار آوردن یک جناح سیاسی یا یک شخصیت ملی بر دیگر احزاب با این هدف که نامزد اصلی کناره‌گیری کنند و از نامزد های دیگری که رای چندانی هم ندارند حمایت کنند گذشته است و تجربه سال۸۴ تکرار نخواهد شد و اصلاح طلبان در یک روند منطقی و مسئولیت پذیرانه بر سر یک نامزد ائتلاف خواهند کرد.

گرامی مقدم در پاسخ  به این سوال که اگر نماینده حزب شما به هر دلیل توسط شورای نگهبان تایید نشود، امکان دارد که اصلاح طلبان بر سر کاندیدایی مثل آقای لاریجانی به تجیمع برسند، گفت: ما در انتخاباتی شرکت می‌کنیم که نامزدهای ما مورد تایید شورای نگهبان قرار بگیرند و در غیر این صورت دیگر مشارکت حزبی به شمار نمی‌آید. وقتی شورای نگهبان نامزد ما را تایید کرد، آن وقت با احزاب اصلاح طلب و همفکران خود در مسیز ائتلاف همکاری خواهیم‌کرد‌.

* اصلاح طلبان شش دانگ حامی آقای روحانی بودند، هستند و خواهند بود

وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان که پرسید آیا احزاب اصلاح طلب حاضر هستند که بخشی از مسئولیت دولت آقای روحانی را بپذیرند؟ افزود: در شرایط فعلی نسبتی بین اصلاح طلبان و آقای روحانی وجود ندارد، چرا که تناسب این رابطه را دفتر آقای روحانی به هم ریخته است و عملا اصلاح طلبان در دولت آقای روحانی مسئولیتی ندارند.

گرامی مقدم اضافه کرد: اما در پرونده هسته‌ای اصلاح طلبان شش دانگ حامی آقای روحانی بودند، هستند و خواهند بود.  ما فقط مسئول بخشی هستیم که از آقای روحانی در آن دفاع کردیم و هیچ اصلاح طلبی نمی‌تواند از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کند. بنده به مردم گفتم که به آقای روحانی رای بدهند و مسئول رای خود هستم.

وی گفت: من در عملکرد آقای روحانی درمورد پرونده هسته ای کوچک ترین مشکلی نمی بینم.

* برنامه اعتماد ملی برای دولت سیزدهم

وی درباره برنامه حزب اعتماد ملی برای دولت سیزدهم افزود: برنامه ما برای دولت بعدی بر اساس تولید خواهد بود. رهبری که سال ۹۹را سال رونق تولید نامیده اند بی راه نبوده است، قطعا در کشوری مثل ایران با این جمعیت و پتانسیل هاعظیمی که وجود دارد نباید صرفا بر اساس منابع زیرزمینی برنامه ریزی کرد.

گرامی مقدم گفت: نظام بانک‌داری در ایران را سم مهلکی برای اقتصاد می‌دانم، با این قوانین بانکی تولید به هیچ وجه ممکن نیست. اگر ما دولت را در اختیار بگیریم اولین اصلاحات ما در نظام بانکداری خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول