اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

توزیع 500 هزار بسته حمایتی و ۲۵ هزار گوشی و تب‌لت بسیج بین دانش‌آموزان نیازمند

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور تصریح کرد: بیش از 500 هزار بسته حمایتی در قالب پویش همدلی و مواسات توسط دانش‌آموزان تهیه و بین نیازمندان توزیع شده است.

توزیع 500 هزار بسته حمایتی و ۲۵ هزار گوشی و تب‌لت بسیج بین دانش‌آموزان نیازمند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مجتبی باستان پیش از ظهر امروز در یک نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌ها که در دفتر خبرگزاری فارس کردستان برگزار شد، اظهار کرد: اصحاب رسانه در جنگ نرم نقش مهمی ایفا می‌کنند چرا که رسانه‌ها زبان مردم هستند و صدای مردم را به گوش مسئولان می‌رسانند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور با بیان اینکه اصحاب رسانه عمق نگاه دارند و به راحتی می‌توانند، گفتمان و مطالبه‌‌گری در جامعه ایجاد کنند، گفت: رسانه‌ها باید نگاه‌های بلند انقلاب را به ادبیات رایج جامعه تبدیل کنند.

باستان در ادامه اضافه کرد: مهرماه سال 57 امام خمینی(ره) در پیامی از دانش‌آموزان خواست که در انقلاب نقش‌آفرینی کنند.

وی عنوان کرد: 13 آبان ماه 57 دانش‌آموزان در اعتراض به رژیم پهلوی کلاس‌ها را ترک کردند و با حرکت به سمت دانشگاه تهران مردم را همراه خود کردند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور یاداوری کرد: در آن روز 60 نفر از دانش‌آموزان، دانشجویان و مردم به شهادت رسیدند که وزیر وقت آموزش و پرورش استعفا کرد و این منجر به سقوط دولت شد.

تقدیم 36 هزار شهید دانش‌آموز

باستان اذعان کرد: دانش‌آموزان در انقلاب ما سهم و نقش مهمی داشتند و در موضوع دفاع مقدس نیز 36 هزار شهید از دانش‌آموزان تقدیم انقلاب و ارزش‌های آن شد.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور گفت: تعلیم و تربیت انقلابی باعث شد که دانش‌آموزان در کنار امام برای پیروزی انقلاب و بعدتر در جنگ تحمیلی برای دفاع از کشور نقش‌آفرینی کنند.

باستان به نقش دانش‌آموزان در بحث سازندگی و پیشتازی در زمینه المپیادهای علمی نیز پیشتاز بوده‌اند.

 رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور اظهار کرد: در جهاد علمی نیز دانش‌آموزان حائز رتبه‌های مهم ملی و بین‌المللی می‌شوند.

وی گفت: دانش‌آموزان امروز در تراز انقلاب هستند که جدای از نقش‌آفرینی در المپیادها، امروز در شرایط کرونایی فعال شده‌اند و در قالب پویش‌های مختلف در مقابله با کرونا نقش‌آفرینی می‌کنند.

ایجاد و فعالیت 2 هزار تیم همیار بهداشت و سلامت

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور اظهار کرد: در جریان کرونا 2 هزار تیم همیار بهداشت و سلامت از اسفندماه 98 تشکیل شده که 10 هزار مدرسه را ضدعفونی کرده‌اند.

باستان  اظهار کرد: 12 هزار منطقه شهری توسط دانش‌آموزان ضدعفونی می‌شد و روزانه به تولید بیش از یک میلیون ماسک کمک کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در این ایام کرونایی پویش مواسات و همدلی در راستای کمک به هم‌نوعان راه‌اندازی شد و با کمک خود دانش‌آموزان و بهره‌گیری از ظرفیت خیرین تبدیل به بسته ارزاق کردند و این بسته‌ها را در خفا بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع کردند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور تصریح کرد: بیش از 500 هزار بسته حمایتی توسط دانش‌آموزان در قالب پویش همدلی و مواسات دانش‌آموزان تهیه و بین نیازمندان توزیع شده است.

باستان با بیان اینکه دومین پویش با نام همکلاسی مهربان از تیرماه راه‌اندازی شد، گفت: این پویش با هدف تامین نوشت‌افزار ایرانی اسلامی از دوم تیرماه راه‌اندازی و تا 22 بهمن ادامه دارد.

توزیع 314 هزار بسته لوازم‌التحریر در کشور

به گفته وی، در قالب این پویش 314 هزار بسته لوازم‌التحریر در کشور تحویل دانش‌آموزان نیازمندان شده است.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور  تصریح کرد: دیگر خروجی بسیار خوب این طرح استفاده از محصولات تولید داخلی آن هم با تصاویر شهدای عزیز بوده است.

وی با اشاره به اینکه هدف از راه‌اندازی این پویش‌ها ترویج فرهنگ انفاق و ایثار در بین دانش‌آموزان بوده است، گفت: بخشی از این فرهنگ را می‌توان در قالب سخنرانی و غیره انتقال داد ولی وقتی در عرصه عمل قرار گرفت تاثیرگذاری بیشتر خواهد گذاشت.

باستان با اشاره به اینکه براساس اعلام وزارت آموزش و پرورش 3.5 میلیون دانش‌آموز تب‌لت ندارند، گفت: این به تکلیفی برای ما در سازمان بسیج دانش‌آموزی شد و در همین راستا پویشی را با عنوان «پویش نذر هوشمند» راه‌اندازی کردیم.

تهیه توزیع 25 هزار تب‌لت

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی اولیه ما در قالب این پویش که از 13 آبان ماه امسال شروع شد تهیه 2 هزار تب‌لت بود اما تا این لحظه 25 هزار تب‌لت و گوشی تحویل دانش‌آموزان نیازمند شده است که البته این پویش تا رفع نیاز کامل دانش‌آموزان ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور افزود: سهم کردستان در قالب این دو پویش توزیع 3 هزار و 100 بسته لوازم‌التحریر و در تب‌لت و موبایل استان کردستان با کمک مدیران 110 تب‌لت تحویل دانش‌آموزان شده است.

باستان اضافه کرد: طرح شهید بهنام محمدی که یک طرح تربیت پایه است اجرا کرده‌ایم در این پویش دانش‌آموزان خطاب به کشورهای خط مقاومت و فرماندهان جبهه مقاومت اعلام کرده‌اند که ما حاضر هستیم در انتقام سخت مشارکت کنیم.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت انقلابی تعطیل نیست، گفت: 21 درس از زندگی حاج قاسم در قالب کتاب مدرسه درس‌آموز حاج قاسم تدوین کرده‌ایم و در سراسر کشور توزیع شده است.

باستان از برگزاری راهیان نور دانش‌آموزی در بستر فضای مجازی خبر داد و گفت: در همین راستا قرارگاهی تشکیل دادیم و قرار است راهیان نور را در بستر فضای مجازی برای 5 میلیون دانش‌آموز در قالب سامانه شاد اجرا کنیم.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور اظهار کرد: مناطق جنگی توسط راوی با زبان دانش‌آموز روایت می‌شود از 15 بهمن این راهیان نور در بستر فضای مجازی شروع شده و به صورت رسمی در روز 18 در کنار مزار شهید سلیمانی افتتاح خواهد شد.

به گفته باستان، دانش‌آموزان دهه 90 مثل دانش‌آموزان نسل اول انقلاب هستند و امروز در عرصه جنگ نرم سربازان انقلاب هستند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول