اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

گفتمان عدالت و انقلابی گری اصلی ترین راهبرد مقابله با چالش‌های امروز کشور است

نماینده ورامین در مجلس، گفتمان عدالت و انقلابی گری را اصلی ترین راهبرد مقابله با چالش‌های امروز کشور دانست و گفت: حفظ جهت گیری انقلابی شرط دستیابی به آرمان‌های انقلاب و تحقق مطالبات مردم است.

گفتمان عدالت و انقلابی گری اصلی ترین راهبرد مقابله با چالش‌های امروز کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت،  حسین نوش آبادی نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه 15 بهمن ماه) در نطق میان دستور خود گفت: چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر را که مظهر شکوه، اقتدار، فداکاری و مقطع رهایی ملت ایران است را به مقام معظم رهبری تبریک عرض می‌کنم و به روح پر فتوح و ملکوتی امام خمینی (ره) معمار بزرگ انقلاب و بنیان گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران درود فرستاده و تلاقی این ایام خجسته را با روز ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) که درتقویم رسمی به عنوان روز زن و بزرگ داشت مقام شامخ مادر نام گذاری شده است و بیانگر نقش والا و بی بدیل آن‌ها بر حمایت و هدایت جماعه بشتری است به عموم زنان و مادران سخت کوش، متعهد و فرهیخته کشورم که در کنار خانواده و دوشادوش مردان در پیش رفت کشور نقشی موثر و سازنده ایفا می‌کنند تبریک عرض میکنم و امیدوارم زنان شجاع و قهرمان این سرزمین با الگو گرفتن از سیره زنان عالم با حفظ عفاف، حجاب و پاک دامنی بر مسیر سعادت و سلامت جامعه حرکت نمایند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش تاریخی و ماندگار مادران، همسران و دختران شهدای انقلاب، دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای هسته ای و شهدای سلامت گفت: از خانواده‌هایی که عزیزان خود را برای حفظ و دفاع از امنیت کشور از دست داده اند و صبورانه مشکلات کشور را تحمل کردند تجلیل کنم.

نماینده مردم ورامین ، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی افزود: با نگاه به قانون اساسی کشورمان به نقش و جایگاه زنان به عنوان محور اساسی خانواده و واحد بنیادین جامعه و کانون اصلی رشد و تعالی خانواده انسان پرداخته شده است و رفع تبعیض‌های ناروا و برخورداری آنان از حقوق مساوی در برابر قانون مورد تاکید قرار گرفته است. در اصول متعدد قانون اساسی کشورمان اصل تساوی زن و مرد در برابر قانون و تامین حقوق همه جانبه انها مورد تاکید قرار گرفته است. در اصل سوم قانون اساسی تامین امینت غذایی عادلانه و در اصل 20 یکسان بودن حقوق زن و مرد بر حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و برخورداری از حمایت قانونی یکسان به رسمیت شناخته شده است.

وی ادامه داد: در اصل 21 قانون اساسی دولت موظف است حقوق زنان را در تمام جهات با رعایت موازین اسلامی تعیین و زمینه‌های مساعد را برای رشد شخصیت زن و احیای حقوق  مادی و معنوی آن فراهم نماید. انتظار بانوان شریف این کشور از مسئولان قوای مجریه، قضاییه و مجلس انقلابی این است که با استفاده از ظرفیت قانون اساسی و سایر قوانین موجود از حقوق مادی و معنوی زنان کشور بیش از پیش دفاع و حمایت شود تا شرایط مناسب برای تحقق کامل حقوق فردی و اجتماعی آنان فراهم گردد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، قانونگذاری مهمترین وظیفه نمایندگان مجلس است، بی تردید قانونگذاری مطلوب نیازمند التزام به اصولی است که به آنها اشاره می‌کنم.

وی با اشاره به ضرورت توجه به مسائل کلان کشور در امر قانون گذاری؛ تصریح کرد: مجلس باید آینه تمام نمای اقتدار و عزت ملی باشد و ایستادگی مجلس در برابر منافع ملی باید جایگاهی فراتر از رفتارهای سیاسی، حزبی و منطقه ای داشته باشد.

نوش آبادی بر لزوم توجه به نظرات کارشناسی در امر قانون گذاری تاکید کرد و افزود: مجلس شورای اسلامی باید از ظرفیت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی که یکی از نهادهای کارشناسی قوه مقننه کشور است در ایفای صحیح و کارآمد تکالیف خود استفاده بیشتر و مطلوب تری داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت ترجیح مسائل کلی و مصالح منطقه ای بر لزوم آرمانگرایی و واقع بینی توامان در قانون گذاری در راستای استحکام بنیان‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور و وضع قوانین مستحکم و پایدار تاکید کرد.

وی با اشاره به ضرورت حذف قوانین مزاحم ادامه داد: یکی دیگر از لوازم کارآمد قوانین لزوم بازنگری و اصلاح قوانین متعارض است. حمایت از حوزه تنقیح قوانین مجلس شورای اسلامی و بهره گیری از صاحب نظران به ویژه نمایندگان ادوار در این بخش‌ می‌تواند کمک قابل توجهی در امر قانون گذاری صحیح و حذف قوانین مزاحم داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به ضرورت توجه جدی مسئولان به گفتمان عدالت و انقلابی گری اشاره و اظهار کرد: این گفتمان اصلی ترین راهبرد مقابله با افات و چالش‌های امروز کشور است. احیا و حفظ تفکر و جهت گیری انقلابی شرط دستیابی به شعارها و آرمان‌های انقلاب و تحقق مطالبات مردم و ضامن اقتدار ملی و ایستادگی ملت ایران در برابر دشمنان کینه توز است. استقرار عدالت اجتماعی و ایجاد نظام عادلانه درگروی برخورداری از روحیه جهادی و تفکر انقلابی است. تلاش مستمر و دائم و مبارزه جدی برای رفع فقر، تبعیض و فساد باید سرلوحه کار مسئولان ارشد و مدیران کشور و قوای سه گانه قرار بگیرد، همسان سازی حقوق بازنشستگان و تعیین تکلیف ده‌ها هزار معلم حق التدریس و نیروهای نهضت سواد آموزی و ده‌ها هزار نیروی شرکتی، پیمانکاری و قرار دادی که وضعیت بلاتکلیفی دارند از مصادیق مبارزه با تبعیض به شمار می‌رود.

وی با اشاره به مشکلات و معضلات حوزه انتخابیه خود، تصریح کرد: احداث و افتتاح سامانه ریلی و اتصال شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا به مترو تهران یک مطالبه جدی و ضروری است که متاسفانه مسئولان ذی‌ربط اهتمام جدی برای انجام آن نداشته اند. اجرای طرح‌های عمرانی مانند بزرگ راه ورامین و پیشوا که مطالعه آن قبلا انجام شده است و احداث بیمارستان شهرستان پیشوا به عنوان خواست و مطالعه عمومی و اختصاص سهمیه کامل و برخوداری از آب شرب و زراعی از سد ماملو و اجرای طرح‌های فاضلاب شهرستان‌های ورامین و پیشوا و احداث تصفیه خانه‌های آنها یک ضرورت جدی است.

نماینده مردم ورامین ، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تامین نهاده‌های کشاورزی و دام کشاورزان و دام پروران که تامین کننده اصلی گوشت و پروتئین شهر تهران به شمار می‌روند و یک نیاز ضروری است. همچنین تسریع در اجرای آزاد راه آب یک قزوین به ورامین و پروژه راه کاشان به ورامین نیز الزامات ضروری بوده که باید به آن توجه شود.

نوش ابادی در پایان ضمن تشکر از مردم حوزه انتخابیه خود برای صبر و تحمل در برابر مشکلات کشور خاطرنشان کرد: مطمئن باشید خدمتگذار شما در مجلس از هر تلاشی برای تحقق خواسته و مطالبات و اعاده حقوق شما فروگذاری نخواهد کرد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول