اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

طرح «شهر بیدار» در شرایط کرونایی اجرا نمی‌شود

عضو شورای شهر تهران در خصوص طرح شهر بیدار گفت:هر زمان محدودیت‌های کرونایی برداشته شود و مردم بتوانند در فضاهای عمومی شهر حضور یافته و رفت و آمد کنند، شرایط اجرای این مصوبه هم اجرایی خواهد شد.

طرح «شهر بیدار» در شرایط کرونایی اجرا نمی‌شود

به گزارش خبرنگار جامعه خبرگزاری فارس، زهرا صدر اعظم نوری، عضو شورای شهر تهران در  برنامه سعادت آباد رادیو تهران، درباره تحقق طرح "شهر بیدار" در تهران، گفت: هر زمان محدودیت‌های کرونایی برداشته شود و مردم بتوانند در فضاهای عمومی شهر حضور یافته و رفت و آمد کنند شرایط اجرای این مصوبه هم اجرا خواهد شد.  

وی با اشاره به اینکه طرح برنامه "تحقق شهر بیدار" از سال 97 شورا کلید خورده است،گفت: شورای شهر تهران مصوبه‌ای داشت که بر اساس آن شهرداری باید برای آن برنامه‌ای تهیه کند و این برنامه پس از تکمیل، توسط شورا تصویب شود.

نوری بیان داشت: تکمیل این برنامه طول کشید. طبیعتا با شرایطی که داریم تمامی پروتکل‌های باید رعایت شوند و همه شهروندان تهرانی هم باید این دستورالعمل‌ها را رعایت کنند. تمامی اقدامات هم تحت تاثیر آن خواهند بود؛ به محض اینکه شرایط عادی شود زمینه تحقق این طرح فراهم می‌شود.

عضو شورای شهر تهران افزود: شهروندان تهرانی ضمن استفاده از ساعات روز، ساعاتی از شب را نیز در سطح شهر تردد دارند و به فعالیت‌های مختلف و اوقات فراغت می‌پردازند. اگر این فعالیت‌ها ضابطه مند شود و پلیس و نیروی انتظامی و اصناف  به آن ورود کنند، طبیعتا نظم بیشتری برقرار می‌شود و از بروز مشکلات برای شهروندان جلوگیری خواهد شد.

وی یادآور شد: در همین راستا شورای شهر تهران پیش بینی کرد با همکاری "شورای راهبری شهر بیدار" که ترکیبی از شهردار و معاونها، معاون استاندار، معاون فرمانده نیروی انتظامی، رئیس پلیس راهور، مدیرکل میراث فرهنگی، رئیس اتاق اصناف و عضو شورا، برنامه‌هایی را تصویب و بر آنها نظارت کنند.

عضو شورای شهر تهران از 5 پهنه در شهر تهران در راستای طرح "شهر بیدار" یادکرد و گفت: بر اساس این طرح شهروندان می‌توانند در پهنه جنوبی محدوده حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، پهنه شمالی محدوده امامزاده صالح(ع) و حد فاصل بزرگراه شهید چمران تا میدان تجریش، پهنه مرکزی محدوده رودکی، حصار ناصری و بازار، پهنه غربی محدوده دریاچه خلیج فارس و پهنه شرقی میدان نبوت تا پاسی از شب فعالیت‌هایی مثل خرده فروشی داشته باشند

نوری افزود: ضمن اینکه نظارت های لازم هم باید انجام شود.در کنار این، فعالیت های فرهنگی و اجتماعی هم انجام می شود.

وی درخصوص زمان اجرای این طرح، خاطرنشان کرد: هر زمان محدودیت‌های کرونایی برداشته شود و مردم بتوانند در فضاهای عمومی شهر حضور یافته و رفت و آمد کنند، شرایط اجرای این مصوبه هم اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول