اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین رکن دموکراسی در نظام اسلامی است

دبیر ستاد مرکزی امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر مهمترین رکن دموکراسی در نظام مقدس اسلامی است، گفت: ارتباط آمر به معروف و ناهی از منکر یک ارتباط ریشه‌ای و دارای کارکردهای مشخص است و اگر خبرنگار بتواند در چهارچوب‌های دینی امر به معرو ف و نهی از منکر کند هم شغلی در جامعه دارد و هم شغلش اجر الهی خواهد داشت.

امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین رکن دموکراسی در نظام اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام جلیل محبی ظهر امروز در مصاحبه با خبرنگاران رسانه‌ها در سنندج اظهار داشت: خبرنگاران در یک جامعه مدنی مهمترین رسالت و شغل در حوزه امر به معروف و نهی از منکر را دارند.

وی افزود: خبرنگاری فقط این نیست که یک رویداد و اتفاق را اطلاع‌رسانی کنند خبرنگاری شغل شریفی است که در آن بر پایه علم و اطلاعات صحیح خبرنگار سعی می‌کند جامعه را آگاه کند.

دبیر ستاد مرکزی امر به معروف و نهی از منکر کشور اظهار کرد: خبرنگاری هرچند یک پدیده امروزی در جامعه مدرن و شغل امروزی است اما مبنای آن همانطور که در اصول دموکراسی آمده است، بر مبنای دینی هم می‌تواند ارتباط جدی با مشارکت مردم و مردم‌سالاری داشته باشد.

حجت‌الاسلام محبی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر مهمترین رکن دموکراسی در نظام مقدس اسلامی است، گفت: ارتباط آمر به معروف و ناهی از منکر یک ارتباط ریشه‌ای و دارای کارکردهای مشخص است و اگر خبرنگار بتواند در چهارچوب‌های دینی امر به معرو ف و نهی از منکر کند هم شغلی در جامعه دارد و هم شغلش اجر الهی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در طول مدت تشکیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر ستاد کردستان جزء ستادهای پیشرو بوده و فعالیت‌های زیادی انجام داده است.

وی افزود: کارهایی که تا الان انجام داده چه در حوزه تشکیل ستادهای شهرستانی و گرفتن نیرو و اجرای برنامه‌ها و کارهای رسانه‌ای و اجتماعی که از مرکزیت و یا از طریق استان تعریف شده با نمره بالا کار را انجام داده است.

حجت‌الاسلام محبی خاطرنشان کرد: با تغییر رویکرد ستاد که در مرکز صورت گرفته استان کردستان به خوبی همراه بوده است.

وی با بیان اینکه شما به عنوان آمر به معروف و ناهی از منکر مسئولان ستاد در استان را امر به معروف و نهی از منکر کنید، گفت: ستاد در دوره جدید در حوزه امر به معروف و نهی از منکر برنامه جدید دارد.

دبیر ستاد مرکزی امر به معروف و نهی از منکر کشور اظهار کرد: در طول عمر انقلاب امر به معروف و نهی از منکر به ابزاری تبدیل شده بود که برای جلوگیری از برخی منکرات جزئی بود در حالی که این فریضتین برای کارهای بزرگ است.

وی با بیان اینکه روی کارآوردن حکومت دینی با مبنای قرآنی برای اجرای احکام اسلام بزرگترین امر به معروف قرن ما بوده است، گفت: در طول تاریخ بزرگترین امر به معروف و نهی از منکر را ائمه بزرگوار انجام داده‌اند.

حجت‌الاسلام محبی اذعان کرد: بزرگترین امر به معروف توسط حضرت فاطمه در دفاع از ولایت و بعد از آن دفاع امام علی از ارزش‌های دینی از مهمترین و شاخص‌ترین معروفات بوده است.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر امر به معروف و نهی از منکرها در طول تاریخ مبارزه با ظلم و کجرویی‌ها بوده است.

دبیر ستاد مرکزی امر به معروف و نهی از منکر کشور افزود: تفاوت میان عامل جزء حکومت و یا عاملین اصلی حکومت در امر به معروف و نهی از منکر براساس آنچه در تاریخ آمده، است.

وی با بیان اینکه امام راحل با مقابله با رژیم طاغوت امر به معروف و نهی از منکر را انجام دادند، گفت: مهمترین ابزار امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما رسانه است.

حجت‌الاسلام محبی تصریح کرد: در حوزه امر به معروف و نهی از منکر مسئولین نیازمند استفاده از رسانه‌ها هستیم که مصداق آن امروز شاهد بودیم که طرح شفافیت آرای نمایندگان در مجلس رای نیاورد.

وی با بیان اینکه در مجلس قبلی 50 نفر و در این مجلس به بیش از 153 رای رسید، گفت: این افزایش به خاطر جریانات رسانه‌ای و مطالبه‌گری مردم بود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول