اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

کشف یک تن و ۶۲۰ کیلو گرم انواع مواد مخدر طی ۴۸ ساعت در فارس

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس گفت: در راستای اجرای مرحله دوم طرح صاعقه، ماموران مبارزه با موادر مخدر طی ۴۸ ساعت گذشته موفق به کشف یک تن و ۶۲۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر شدند.

کشف یک تن و ۶۲۰ کیلو گرم انواع مواد مخدر طی ۴۸ ساعت در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سردار رهام‌بخش حبیبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران از کشف یک تن و ۶۲۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر شامل شیشه، هروئین، تریاک، حشیش و دیگر مواد افیونی همراه با توقیف ۱۰ خودرو و دستگیری هشت نفر در این رابطه خبر داد.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این خصوص هشت قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند افزود: این محموله‌های مواد مخدر در محورهای مواصلاتی شهرستان‌های شیراز، فیروزآباد، داراب، نی ریز و جهرم کشف شده است.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون افزون بر ۴۹ تن مواد مخدر کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است، اظهار داشت:کشف انواع کالای قاچاق معادل ۱۴۰ میلیارد تومان، توقیف ۷۶ دستگاه خودرو سبک و سنگین و نیز تشکیل ۸۴ پرونده از دیگر فعالیت‌های ماموران  نیروی انتظامی است.

وی افزود: استان فارس به علت قرار گرفتن در مسیر کالای قاچاق، از ابتدای سال جاری تاکنون معادل ۴۴۶ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شده است.

 کشف ۹۰ فقره انواع سرقت

سردار حبیبی ادامه داد: در پی وقوع چند فقره سرقت کارت‌های عابر بانک از افراد کهنسال و بی‌سواد، موبایل قاپی و کلاهبرداری از طریق کارت‌های عابر بانک با تعویض کارت ها در مقابل دستگاه‌های خودپرداز در سطح شهر شیراز موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان فارس قرار گرفت.

وی گفت: با انجام اقدامات شبانه‌روزی و رصد اطلاعاتی کارآگاهان پلیس آگاهی موفق به شناسایی اعضای سه باند سارقان و دستگیری شش نفر از آنها شدند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان این که اعضای این باند از مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار و دارای سوابق متعدد سرقت تحصیل مال غیر، حمل سلاح سرد خیانت در امانت ایراد ضرب و جرح و درگیری هستند افزود: متهمان در تحقیقات انجام شده تاکنون به ۹۰ فقره انواع سرقت در سطح شهرستان شیراز اعتراف کردند.

حبیبی افزود: در بازرسی از مخفیگاه این متهمان مقادیر زیادی اموال مسروقه به ارزش چهار میلیارد ریال کشف شد.

کشف کلاهبرداری میلیاردی توسط پلیس فتا 

فرمانده انتظامی استان فارس در این خصوص نیز اظهار داشت: تعداد زیادی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و اعلام می‌کنند که در سایت دیوار آگهی با عنوان رهن و اجاره منزل و همچنین فروش خودرو را مشاهده و پس از تماس تلفنی با شخص درج کننده آگهی و واریز مبالغی به عنوان بیعانه به حساب  متهمان دیگر پاسخگوی تلفن خود نبودند. 

وی با بیان اینکه ضمن انجام اقدامات فنی تعداد سه نفر متهم در این خصوص در شهر شیراز شناسایی و دستگیر شدند، گفت: با بررسی‌های بیشتر بر روی گردش حساب‌های متهمان دو نفر متهم اصلی این پرونده که در شهر تهران ساکن بودند، طی یک عملیات غافلگیرانه توسط مامورین پلیس فتای استان دستگیر و از مخفیگاه آنان تعداد ۲۳۰ عدد سیمکارت ۳۱ عدد کارت بانکی و ۵ دستگاه تلفن همراه  کشف شد.

حبیبی تصریح  کرد: متهمان در بازجویی های صورت گرفته اعتراف کردند که از نقاط مختلف کشور کارت های بانکی و سیم‌کارت‌هایی را از افراد معتاد و کم  درآمد اجاره می کردند و با استفاده از آنها در سایت دیوار شهرهای مختلف کشور آگهی با موضوع رهن و اجاره منزل فروش خودرو فروش تلفن همراه و ... درج و از این طریق مبالغی را به عنوان بیعانه دریافت و کلاهبرداری می کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: تاکنون تعداد ۶۰ فقره پرونده که مجموع مبلغ کلاهبرداری متهمان سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال می باشد در پلیس فتا در حال بررسی است.

انهدام باند قاچاق سلاح و مهمات غیرمجاز و کشف ۳۸ قبضه اسلحه شکاری، انهدام باند جعل ویزا و پاسپورت و کشف ۲۵ ویزای جعلی انهدام باند سارقان قطعات خودرو با ۱۴۹ فقره سرقت و دستگیری ۱۴۹ متهم تحت تعقیب از دیگر موارد مهمی بود که فرمانده انتظامی استان فارس در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به آنها اشاره کرد.

انتهای پیام/  ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول