اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

نباید بگذاریم کارهای شهدا و افتخارات جوانان این سرزمین به فراموشی سپرده شود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در مراسم رونمایی کتاب ماه و پرورین گفت: اگر یک شهیدی را به نحو شایسته و خوب نشان می‌دهیم، یعنی قطعه‌ای از پازل ارزش‌های دینی و دفاع مقدس را نشان می‌دهیم و نباید بگذاریم کارهای شهدا و افتخارات جوانان این سرزمین به فراموشی سپرده شود، لذا باید قدر این کتاب‌ها و تاریخ نگاری‌ها را بدانیم.

نباید بگذاریم کارهای شهدا و افتخارات جوانان این سرزمین به فراموشی سپرده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، با حضور آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین کتاب ماه و پروین، خاطرات همسر شهید جلال ذوالقدر رونمایی شد.

آیت‌الله عابدینی در این مراسم رونمایی اظهار کرد: شهدا رنج ها کشیده اند و انقلابیون شکنجه ها دیده اند تا به برکت حاکمیت دینی و استقلال دست یابیم و این ها برکات بسیار مهمی است که به آن دست یافته‌ایم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: اگر اهمیت تاریخ نگاری را بخواهیم در یک کلمه بیان کنیم باید به قرآن مراجعه کرد. خداوند تاریخ و جاذبه های تربیتی انبیاء را به ما نشان داده است. داستانهای حضرت یوسف و حضرت موسی بسیار نورانی و تماشایی است و اگر خدا به ما منتقل نمی کرد ما نسبت به آن همه مسائل آگاهی نداشتیم. اگر خداوند این وقایع تاریخی را به ما منتقل نمی‌کرد از حضرت مریم و حضرت عیسی اطلاعی نداشتیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: در نوع تاریخ نگاری خدا هدفمندی و هوشمندی است و هر موضوعی که مفید و موثر است را بیان می کند و جز راستی و صداقت چیزی را مشاهده نمی کنیم.

وی عنوان کرد: تاریخ انقلاب بسیار مهم است، در تاریخ مشروطه سرگردانی بسیاری دیده می شود و آشفتگی وجود دارد و تاریخ نگار مطمئنی به این موضوعات و ریزه کاری ها نپرداخته است، پس از انقلاب کارهای ارزشمندی صورت گرفته و شهید آوینی به عنوان نمونه، کارهای ماندگاری انجام داده است.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: اگر یک شهیدی را به نحو شایسته و خوب نشان می‌دهیم، یعنی قطعه‌ای از پازل ارزش‌های دینی و دفاع مقدس را نشان می‌دهیم و نباید بگذاریم کارهای شهدا و افتخارات جوانان این سرزمین به فراموشی سپرده شود، لذا باید قدر این کتاب‌ها و تاریخ نگاری‌ها را بدانیم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: بسیاری از پدران، مادران و یاران شهدا خاطرات خودشان را بردند و به ثبت نرساندند و لازم است تلاش کنیم دیگر خاطراتی از بین نرود و حتما خاطرات ثبت و ضبط شود و امروز این فرصت ها وجود دارد.

وی افزود: تلاش کنیم فرهنگی را درست کنیم که همه رزمندگان و یاران و خانواده‌های شهدا خاطرات خود را ثبت و ضبط کنند تا ماندگار شود و از بین نرود و نگارش چنین کتاب‌هایی بسیار ارزشمند است و این هدف را محقق می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، کتاب «ماه و پروین» برگرفته از خاطرات همسر شهید جلال ذوالقدر و نویسندگی زینت السادات موسوی است که به همت حوزه هنری استان قزوین به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول