اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد از ابتکارات بسیج حقوقدانان است

عضو مجلس خبرگان آزادسازی زندانیان با اولویت جرائم غیر عمد را از ابتکارات بسیج حقوقدانان دانست و گفت: ما با رویکرد تحولی باید دنبال راهکاری برای زندان زدایی باشیم.

آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد از ابتکارات بسیج حقوقدانان است

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، آیت الله عباس کعبی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری صبح امروز همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) مصادف با روز مادر در سومین مرحله نهضت آزادسازی زندانیان با اولویت جرائم غیر عمد (با رویکرد زنان سرپرست خانوار) که در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و فرارسیدن ایام مبارکه دهه فجر به بیان سخنان حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخت و اظهار داشت: مردم باید در رکاب مادران باشند و آزاد سازی جرائم غیر عمد را در روز بزرگداشت زن امری ارزشمند دانست و این امر را مصداق اصلی عبادت واقعی خواند.

وی  آزادسازی زندانیان با اولویت جرائم غیر عمد را از ابتکارات بسیج حقوقدانان دانست و گفت: بسیج در همه‌ی امور پیشگام است و ما با رویکرد تحولی باید دنبال راهکاری برای زندان زدایی باشیم.

آیت الله کعبی در ادامه بیان داشت: دشمن روزانه هزاران حرکت خصمانه علیه ملت ایران انجام میدهد چه در جبهه‌های مقاومت ما در منطقه و چه در زمینه‌ی جنگ نرم که از خانه‌های ما شروع میشود و ما باید با جهش تولید و توانمند سازی و مقاومت به مقابله با آن بپردازیم.

وی افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی علی رغم همه‌ی تلاش هایشان در جنگ تمام عیار نظامی، سیاسی، اقتصادی به ستوه آمده اند و ملت ایران با برخورداری از رهبری آگاه و فرزانه و برخورداری از مقاومت توانسته است که دشمن را به ستوه بیاورد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اصل ۲۱ قانون اساسی افزود: در جمهوری اسلامی حق هیچ زنی نباید پایمال شود و قوه قضاییه در این زمینه میتواند ورود کند و احقاق حقوق زنان در واقع احقاق حقوق عموم مردم است. زنان جهان باید از شکل کالایی و مصرفی که در غرب رواج دارد خارج شوند.

وی افزود: انقلاب اسلامی انقلابی حسینی و فاطمی است و در سیره‌ی نبوی شکل گرفته و در سیره‌ی فاطمی است و در امتداد نهضت عاشورا ادامه یافته است.

کعبی با بیان اینکه در اسلام نهضت آزادی بردگان به وجود آمده، فریضه‌های زکات و خیرات را در این راستا موثر دانست و افزود: اگر فقر وجود دارد فریضه‌ی زکات خوب انجام نمی‌شود و اگر زکات و خیرات برای آزادی زندانیان کفاف ندهند باید از بیت المال در راه انجام این امر مقدس یعنی آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد استفاده کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول