اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نیک بین: قالیباف به عنوان اولین امضا کننده طرح شفافیت به دنبال اجماع نمایندگان بود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به برخی تخریب‌ها علیه مجلس و قالیباف گفت: پس از اینکه طرح شفافیت آراء فقط 3 رای برای تصویب کم آورد، عده ای شروع کرده‌اند به شانتاژ و دروغ پردازی درباره رئیس مجلس درحالی که قالیباف به عنوان اولین امضا کننده طرح، به طرق مختلف تلاش کرد، این طرح با اجماع نمایندگان و رای بالا به تصویب برسد.

نیک بین: قالیباف به عنوان اولین امضا کننده طرح شفافیت به دنبال اجماع نمایندگان بود

حجت الاسلام جواد نیک بین عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: شفافیت آرای نمایندگان از جمله طرح های مهمی بود که از روز اول در دستور کار مجلس یازدهم قرار گرفت و رئیس مجلس اولین امضا کننده آن بود و سپس پیگیر بود تا این طرح در اولویت رسیدگی صحن قرار گیرد. 

وی افزود: صبح امروز نیز به درخواست آقای قالیباف جلسه غیرعلنی تشکیل شد تا در یک فضای منطقی و بدور از هیجانات برای هم نظری و رای واحد مجلس درباره کلیات این طرح اقدام شود.

نماینده مردم کاشمر، خلیل آباد و بردسکن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این طرح در آئین نامه داخلی مجلس تغییر ایجاد می کند و لذا نیاز به دو سوم آراء دارد، گفت: درحالی طرح مشابه در مجلس قبلی که مدعی شفافیت بود، فقط 59 رای آورد اما طرح فعلی امروز در صحن علنی مجلس 153 رای یعنی بیش از 65 درصد آرای صحن را کسب کرد اما 3 رای کم داشت تا به دو سوم آراء برسد و لذا فعلا تصویب نشده است. 

وی افزود: برهمین اساس رئیس مجلس حتی پس از رای نیاوردن این طرح نیز از اعضای کمیسیون آیین نامه داخلی خواست تا تلاش کنند آیین نامه مجلس در این باره به گونه ای اصلاح شود که شفافیت و دغدغه همه نمایندگان در آن دیده شود و مجددا در دستور کار صحن علنی قرار بگیرد. 

نیک بین تاکید کرد: کسانی که از تلاش ها و اقدامات آقای قالیباف اطلاعی ندارد دست به تخریب و دروغ پردازی درباره او می زنند درحالی که رئیس مجلس اصلی ترین و اولین حامی طرح شفافیت آراء است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول