اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

از مطالبه شفافیت آرای نمایندگان توسط توئیتری‌ها تا رد طرح توسط مجلسی‌ها، از نگاه بیگ دیتا

شفافیت آرای نمایندگان مجلس طرحی بود که در دوره‌های پیشین مجلس نیز مورد بررسی قرار گرفته بود، بالاخره با مطالبه‌گری‌های فراوان به صحن علنی رسید. این طرح اما، با کمبود تنها ۳ رای تصویب نشد.

از مطالبه شفافیت آرای نمایندگان توسط توئیتری‌ها تا رد طرح توسط مجلسی‌ها، از نگاه بیگ دیتا

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، شرکت پایش و تحلیل فضای مجازی دیتاک با مانیتورینگ فضای مجازی روند انتشار محتوا حول این طرح را به شرح زیر مورد بررسی و تحلیل قرار داده است.

فضای مجازی شاهد افت و خیز موج درخواست تصویب طرح شفافیت آراء نمایندگان مجلس در بازه‌های زمانی مختلف بوده است. در هفته منتهی به رد این طرح موجی از مطالبه‌گری بویژه در توئیتر فارسی شکل گرفت. روند انتشار این موج که از ۱۱ تا ۱۵ بهمن شکل گرفت، با افت کوتاهی در ۱۴ بهمن و سپس صعود مجدد در ۱۵ بهمن و پس از رد طرح توسط مجلس همراه بوده است.

 هشتگ #شفافیت_آرای_نمایندگان در بازه زمانی یاد شده با بیش از ۸۰ هزار توئیت و ۶۳ هزار ریتوئیت توسط ۱۶.۷ هزار کاربر پیگیری شده و مجموعا حدود ۱۸۰ هزار لایک ازآن خود کرده است.

ابرهشتگ‌های مربوط به این موج که با سرعت ۳۱۵۰ پست در ساعت انتشار می یابد، نشان می‌دهد که پرتکرارترین هشتگ‌ها به ترتیب #شفافیت_آراء_نمایندگان، #شفافیت_بدون_راه_فرار، #شفافیت، #شفافیت_آرای_نمایندگان و #شفافیت_آرا_نمایندگان هستند.

برترین توئیت موج با ۶.۷ هزار لایک نیز، توئیت محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس است:

امروز وبلافاصله پس از وصول درخواست، اولویت بررسی طرح #شفافیت_آراء_نمایندگان را در صحن علنی به رای گذاشتیم. به عنوان اولین امضاکنندۀ طرح شفافیت، اولین موافق تصویب اولویت بررسی آن هم بودم تا به وعدۀ خود عمل کرده باشم. از نمایندگان محترمی که بررسی این طرح را سرعت بخشیدند تشکر می‌کنم.

در نهایت طرح شفافیت با کمبود ۳ رای تصویب نشد و بنا بر این نهاده شده که با ایجاد اصلاحات مد نظر نمایندگان مجلس و افزوده شدن به دامنۀ شفافیت، طرح مجدد به صحن  مجلس برگشته و تصویب شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول