اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

مشارکت 60 هزار نفری در طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در آذربایجان‌شرقی/ فوت روزانه 4 نفر در استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در طول هفته گذشته آمار بستری‌ها در استان 450 نفر و تعداد فوتی‌ها 29 نفر بوده است که بطور متوسط روزانه 4 نفر فوتی ناشی از بیماری کرونا داریم.

مشارکت 60 هزار نفری در طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در آذربایجان‌شرقی/ فوت روزانه 4 نفر در  استان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدحسین صومی امروز در مراسم تقدیر از منتخبان طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ضمن تبریک ایام دهه فجر  وهمچنین گرامیداشت ولادت با سعادت حضرت فاطمه (ص) وتبریک  روز زن و مادر  اظهار داشت: بیش از 70 درصد بانوان علاقمند و توانمند در مجموعه‌های بهداشتی و درمانی مشغول شناسایی، رصد، درمان و ارائه خدمت به بیماران کووید 19 هستند.

وی با بیان اینکه طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی (طرح مدیریت وکنترل اپیدمی کووید 19 به شیوه محله و خانواده محور بوده است )، گفت: این طرح از اول آذر ماه شروع شده و بعد از فعالیت 2.5  ماهه یک طرح موفق در مبارزه با بیماری کرونا بوده است و در این طرح حدود  60 هزار نفر از همکاران کادر بهداشت ودرمان، دانشجویان، بسیجیان، شهرداری و هلال‌احمر  با هم همکاری داشتند و در طرح  فوق افراد بیمار خیلی زود شناسایی و برای اطرافیان بیمار نیز فوراً قرنطینه  انجام شده و بسته‌های بهداشتی و حمایتی نیز در اختیار آنان قرار می‌گیرد و اجرای موفق این طرح را مرهون همکاری فی مابین افراد مجموعه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و همه افراد جامعه  است.

 صومی ادامه داد: در ارزیابی استان‌ها، استان آذربایجان‌شرقی در مقابله ومدیریت بیماری کرونا بسیار موفق عمل کرده و در کنار مبارزه با این بیماری از تلاش و موفقیت در سایر خدمات در اکثر زمینه‌ها فروگذاری نکرده و این یکی از افتخارات استان ما هست.

وی ضمن تشکر از زحمات همه افرادی که در مقابله  با بیماری کرونا به نوعی سهمی داشته‌اند، گفت: آمار بیماری و فوتی‌ها در استان ما روند کاهشی داشته است بطوریکه در طول هفته گذشته آمار بستری‌ها در استان 450 نفر و تعداد فوتی‌ها 29 نفر بوده است که بطور متوسط روزانه 4 نفر فوتی ناشی از بیماری کرونا داریم.

صومی گفت: طرح شهید حاج  قاسم سلیمانی همچنان باید ادامه داشته و مردم و مسئولان نیز پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را البته با شیوه صحیح آن  تا ریشه‌کن کردن بیماری کرونا رعایت کنند.

انتهای پیام/60001/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول