اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مطالبات مردم باید در قالب امر به معروف و نهی از منکر مطرح شود

معاون فرهنگی رسانه و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: مطالبات مردم باید در قالب امر به معروف و نهی از منکر مطرح شود.

مطالبات مردم باید در قالب امر به معروف و نهی از منکر مطرح شود

به گزارش ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان،محمد صالح مفتاح بعد از ظهر امروز در نشست نخبگان و طلایه داران فرهنگی استان کردستان اظهار کرد:  همه مردم به اهمیت توجه به امر به معروف و نهی از منکر واقف هستند، اما متاسفانه انگونه که باید این فریضتین الهی در سطح جامعه نمود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از جامعه نسبت به امر به معروف و نهی از منکر نگاه منفی پیدا کرده‌اند که البته این موضوع مربوط به یکی دو سال اخیر نیست و به مرور زمان چنین نگاهی شکل گرفته است.

معاون فرهنگی رسانه و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر افزود: امروز مصادیق بسیار جزئی از امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مد نظر قرار می‌گیرد در حالی که این فریضتین الهی گستره بسیار زیادی دارد.

امر به معروف باید به یک آموزه تبدیل شود

مفتاح با بیان اینکه مطالبات مردم باید در قالب امر به معروف و نهی از منکر مطرح شود، گفت: طرح مطالبات مردم در بستر امر به معروف و نهی از منکر هم وجه قانونی به این درخواست‌ها می‌دهد و از سوی دیگر زمینه پیگیری این مطالبات را فراهم می‌سازد.

وی تصریح کرد: امر به معروف باید به یک آموزه تبدیل شود که عموم مردم نسبت به آن احساس مسئولیت کنند.

معاون فرهنگی رسانه و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر افزود: این کار زمانی تحقق پیدا می کند که نخبگان کشور و افراد دانشگاهی بتوانند در این حوزه صحبت و برنامه داشته باشند.

مفتاح اذعان کرد: یک رویکردی در برخی جاها در مورد امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد که امر به معروف خاص تعداد محدودی است که در ستادهای این فریضتین فعالیت می‌کنند.

حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر وظیفه ذاتی ستاد امر به معروف است

وی با بیان اینکه وظیفه ذاتی ستاد این است که هر کس دارد مطالبه‌گری می‌کند را مورد حمایت قرار دهد، گفت: همه مردم مکلف هستند که امر به معروف کنند نباید این فریضتین به عده‌ای کارمند در ستادهای امر به معروف و نهی از منکر خلاصه شود.

وی عنوان کرد: ادبیات مناسب در امر به معروف و نهی از منکر کردن از اهمیت زیادی دارد این مهم باید از طریق آموزش‌های مختلف دنبال شود.

معاون فرهنگی رسانه و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه در حوزه آموزش امر به معروف و نهی از منکر در سطح  مدارس رایزنی‌های لازم انجام گرفته است، گفت:  مطالبه گری در بستر امر به معروف و نهی از منکر باید به یک گفتمان تبدیل شود.

مفتاح با تاکید براینکه جامعه امروز پذیرش امر به معروف در برخی زمینه‌ها را ندارند، کفت: در امر به معروف و نهی از منکر نباید افراد را قضاوت کنیم.

سلبریتی ها مردم را به سمت مصرف‌گرایی تشویق می کنند

وی تصریح کرد: امروز از طریق رسانه‌های اجتماعی افراد سلبریتی مردم را به سمت مصرف‌گرایی تشویق می کنند امر به معروف و نهی از منکر این است که مردم را در خلاف این موج قرار دهیم.

معاون فرهنگی رسانه و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر افزود: اگر فرهنگ جامعه امروز از طریق فضای مجازی لطمه می‌خورد باید با تبلیغ احکام شرعی و اسلامی در بسترهای مختلف مانع این کار شویم.

امر به معروف و نهی از منکر بهترین راهکار برای مقابله با آسیب های اجتماعی است

وی خاطرنشان کرد: همه آسیب‌های اجتماعی را می‌بینیم ولی راهکار اصلی دین اسلام برای مقابله با این آسیب‌ها را که امر به معروف و نهی از منکر است، فراموش می‌کنیم بهترین راهکار برای رفع آسیب‌های تعامل و ترویج گفتمان امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

معاون فرهنگی رسانه و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در کنار هم در راستای ترویج و احیای امر به معروف و نهی از منکر اقدامات اساسی انجام و گام های بلند برداریم.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول