اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

امر به معروف در منظومه اندیشه اسلامی جایگاه خاصی دارد/ترویج امر به معروف در شبکه شاد

معاون فرهنگی، رسانه و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر در منظومه اندیشه اسلامی جایگاه خاصی دارد.

امر به معروف در منظومه اندیشه اسلامی جایگاه خاصی دارد/ترویج امر به معروف در شبکه شاد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدصالح مفتاح عصر امروز در نشست بانوان طلایه دار و نخبه و فعالین حوزه امر به معروف و نهی از منکر استان در سنندج، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر موضوعی است که از ابتدای اسلام بوده و در قرآن مورد اشاره قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر در گذر زمان دچار فراموشی شده و ستاد امر به معروف احیای دوباره آن را رسالت اصلی خود می‌داند.

وی با بیان اینکه در منظومه اندیشه اسلامی امر به معروف و نهی از منکر جایگاه خاص خود را دارد، گفت: به عنوان راهکار اصلی قرار است تعاملات اجتماعی در بین خود مردم و در بین مردم و مسئولان را سامان ببخشد.

معاون فرهنگی، رسانه و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: امر به معروف قرار است بزرگترین معارف اسلامی را پیاده و جامعه را از مشکلاتی که وجود دارد نجات دهد.

مفتاح اضافه کرد: شفافیت آرای نمایندگان، حقوق و دستمزدهای مسئولان و غیره اگر امروز در جامعه مطرح می شود همه و همه از  بسترهای تحقق امر به معروف و نهی از منکر است.

همه باید امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه خود بدانند

وی با بیان اینکه مردم باید مطلع باشند تا بتوانند امر به معروف و نهی از منکر کنند، گفت: مردم باید نسبت به این مهم خود را وظیفه مند بدانند و احساس مسئولیت کنند.

معاون فرهنگی، رسانه و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر کردن باید از درون خانواده‌ها شروع و به بخش‌های مختلف جامعه گسترش پیدا کند.

مفتاح گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک مفهومی است که مفاهیم دیگر را در کنار خود قرار می دهد باید بهترین شیوه را برای امر به معروف کردن با وجه به شرایط زمانی و مکانی بکار بگیریم.

برخی معروفات و منکرات ریشه معروفات و منکرات دیگر هستند

وی اظهار کرد: برخی معروفات و منکرات ریشه معروفات و منکرات دیگری هستند، باید تلاش کنیم که نسبت به منکرات بزرگتر حساسیت بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: خواهران به عنوان نیمی از جامعه آن هم نیمی تاثیرگذار نقش مهمی در امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دارند.

معاون فرهنگی، رسانه و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: الگوهای امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه معرفی شود.

رایزنی برای استفاده از ظرفیت شبکه شاد در ترویج امر به معروف و نهی از منکر

وی با بیان اینکه مذاکراتی در اپلیکیشن شاد برای ترویج امر به معروف انجام داده ایم،گفت: وزارت آموزش و پرورش خود را مالک شاد می دانند و با این مهم هنوز موافقت نکرده اند.

معاون فرهنگی، رسانه و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر اذعان کرد: در دانشگاه ها در حوزه امر به معروف و نهی از منکر کارهای خوبی انجام شده است، باید دنبال اثر بخشی در برنامه ها باشیم اگر عملکرد ما در این حوزه مناسب بود تا به حال آثار آن را مشاهده می کردیم.

مفتاح اظهار کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر علاوه بر حجاب در حوزه های دیگر از جمله 16 عرصه تخصصی فعالیت دارد و سامانه امین نیز در همین راستا راه اندازی شده است.

وی عنوان کرد: مطالبه گری از مسئولان در حوزه حجاب و عفاف ضروری است باید وزارت صمت نظارت خود را بر عرضه پوشاک بیشتر کنند ضوابط باید در آنجا شود و ریشه ای کارها دنبال شود.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول