اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بررسی ۳۲۰ پرونده‌ قضایی در برنامه چهارشنبه‌های خدمت

برنامه‌ چهارشنبه‌های میز خدمت با بررسی پرونده قضایی و مشکلات حقوقی بیش از ۱۲۰ نفر از مراجعان عمومی و خانواده ایثارگران فارس در شیراز و بیش از ۲۰۰ پرونده در حوزه‌های قضایی فارس برگزار شد و در چهارچوب قوانین تصمیماتی اتخاذ گردید.

بررسی ۳۲۰ پرونده‌ قضایی در برنامه چهارشنبه‌های خدمت

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، همزمان با چهارمین روز از ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی مسئولان و معاونین قضایی دادگستری استان فارس، رییس دادگاه‌های عمومی و انقلاب شیراز و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در ملاقات مردمی پرونده مراجعان عمومی و ایثارگران را بررسی کردند.

در این برنامه که ویژه ایام الله دهه فجر و تحت چهارشنبه‌های میز خدمت با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سراسر استان اجرا گردید؛ پرونده قضایی و مشکلات حقوقی بیش از ۱۲۰ نفر از مراجعان عمومی و خانواده ایثارگران استان در شیراز و بیش از ۲۰۰ پرونده در حوزه های قضایی فارس بررسی و در چهارچوب قوانین تصمیماتی اتخاذ گردید.

این گزارش حاکی است، عمده ترین تقاضای مراجعان را تسریع در رسیدگی ها ، تقاضای عفو و تخفیف مجازات ، مرخصی زندانیان و اعمال ماده ۴۷۷ آئین دادرسی کیفری تشکیل می دهد.

در روند این دیدار رئیس کل دادگستری استان فارس ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و سلاله پاک آن بانوی اطهر امام خمینی (ره) و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به بیانات امام راحل(ره) که فرمودند: "پیشرفت ما به این است که خدمت به خلق خدا کنیم" گفت : نحوه و رفتار مناسب قضات و کارکنان با مراجعه کنندگان به دستگاه قضایی علاوه بر جلب رضایت مردم سبب افزایش اعتماد عمومی مردم به دستگاه قضایی می شود.

حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی، برنامه‌های دیدار مردمی مسئولان قضایی را در راستای سند تحول قضایی و اجرای سیاست های کلان قوه قضائیه، تکریم و احترام ارباب رجوع و حفظ حقوق شهروندی مراجعان خواند و افزود: یکی از مهم ترین آموزه های قرآن و اهل بیت ( علیهم السلام ) خدمت به مردم و جامعه است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی کار و خدمت رسانی به مردم در دستگاه قضایی احقاق حق و اجرای عدالت است گفت: اجرای سریع و به موقع قانون و احکام قضایی و از میان برداشتن اختلافات، زمینه ایجاد رضایت و اعتماد عمومی را ایجاد می کند و ما تلاش کرده ایم با تسهیل دسترسی مردم به مسئولان قضایی از طریق ملاقات های عمومی در دادگستری مرکز استان و حوزه های قضایی سراسر استان گام مهمی در راستای تکریم ارباب رجوع و احقاق حقوق مراجعان برداریم.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس تصریح کرد : با تاکیدات انجام شده مسئولان قضایی در شهرستان ها و مرکز استان علاوه بر ایام دهه فجر هر هفته با نظارت حوزه ریاست دادگستری استان به بررسی مشکلات قضایی مردم می پردازند و همه روزه نیز درب اتاق قضات و مسئولان قضایی استان به روی مردم باز است.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول