اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

موانع امر به معروف باید برداشته شود/مواجهه مردم در فضای مجازی فعالانه باشد

معاون فرهنگی رسانه و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: موانع امر به معروف و نهی از منکر باید برداشته شود.

موانع امر به معروف باید برداشته شود/مواجهه مردم در فضای مجازی فعالانه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدصالح مفتاح عصر امروز در نشست با روابط عمومی‌های استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: روابط عمومی‌ها رکن اصلی تحقق امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه‌ها و ادارات هستند.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها هم در سطح جامعه نقش مهم و تاثیرگذاری در امر به معروف و نهی از منکر دارند.

معاون فرهنگی رسانه و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور خاطرنشان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در هر استانی با توجه به موقعیت و شرایط آن استان‌ باید متفاوت عمل کند.

مفتاح افزود: امر به معروف و نهی از منکر همیشه کاری بوده که هزینه داشته است، برای مثال انقلاب اسلامی ایران که خود یکی از بزرگترین امر به معروف‌های عصر حاضر است که تحقق و استمرار آن هزینه زیادی برای ملت داشت.

معاون فرهنگی رسانه و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر  تصریح کرد: رسانه‌ها آمران به معروف و ناهیان از منکر بزرگی هستند و حمایت از آنها وظیفه ستاد امر به معروف است.

مفتاح با بیان اینکه ما به کسانی که در حوزه مطالبه‌گری فعالیت می‌کنند حمایت کرده و در صورت نیاز وکیل معرفی می‌کنیم، افزود: ما روابط عمومی‌ها را نقطه کانونی برای پیاده‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در سطح ادارات می‌بینیم.

وی اذعان کرد: موانع امر به معروف و نهی از منکر باید برداشته شود و کسی که در یک دستگاه اجرایی می‌خواهد نسبت به مقام مافوق خود انتقاد کند ترسی نداشته باشد.

معاون فرهنگی رسانه و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر  افزود: از کسانی که در دستگاه‌های اداری خود امر به معروف و نهی از منکر می کنم و نسبت به منکری انتقاد می کند حمایت خواهد شد.

مفتاح تصریح کرد: ناکارآمدی خیلی از مدیران گاها به حساب مسئولان روابط عمومی نوشته می‌شود اینکه مدیران بخواهند روابط عمومی‌ها مدام دنبال آرایش کردن عملکرد ادارات باشند کار درستی نیست.

ضرورت ارتقای سواد رسانه‌ای مردم

وی خاطرنشان کرد: بالا بردن سواد رسانه‌ای مردم از نیازهای اصلی در جامعه ما است، مواجهه مردم در فضای مجازی باید فعالانه باشد، نباید در رویا رویی با محتواهای رسانه‌ای منفعل عمل کنند.

معاون فرهنگی رسانه و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر  اظهار کرد: ارتقای جایگاه خبرنگاران به عنوان قشری که به قدر کافی تکریم نمی‌شوند باید مد نظر قرار گیرد و از سوی دیگر به اقتصاد رسانه‌ها توجه جدی صورت بگیرد.

مفتاح با بیان اینکه اقتصاد امروز رسانه‌های ما سالم نیست، عنوان کرد: نبود رسانه‌های قدرتمند که بتوانند مطالبات مردم را در کشور دنبال کنند از دیگر چالش‌های این حوزه است.

وی تصریح کرد: در مسیر امر به معروف و نهی از منکر باید تسهیل‌گری کنیم و در این راستا عرصه‌های تخصصی را مورد توجه قرار داده‌ایم.

معاون فرهنگی رسانه و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر  اذعان کرد: آموزش‌های مختلفی در هر کدام از این عرصه پ‌های 16گانه تدوین و به تناسب مخاطبین ارائه می‌شود.

مفتاح افزود: مسئله امروز فضای مجازی تغییر در همه رده‌های حکمرانی است و ما برای این موضوع برنامه خاصی نداریم.

وی با بیان اینکه موضوع حکمرانی در فضای مجازی تا قبل از اینکه حضرت آقا به این مقوله ورود پیدا کردند وجود نداشت، گفت: بعد از موضع‌گیری مقام معظم رهبری نیز ورود مسئولان در این حوزه در حد شعار بوده است.

معاون فرهنگی رسانه و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر  اضافه کرد: باید برنامه جامعی در حوزه فضای مجازی داشته باشیم و به صورت همزمان آسیب‌ها و مزایای این بستر را ببینم.

مفتاح اظهار کرد: مرجعیت رسانه‌هی از کشور خارج شده است و حکمرانی فضای مجازی در خارج از کشور صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول