اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

به مناسبت دهه فجر؛ افتتاح و کلنگ زنی ۶۲ پروژه عمرانی و خدماتی در جاجرم

۶۲ پروژه عمرانی و خدماتی شهرستان جاجرم بااعتبار ۸۶۶میلیارد ریال در چهارمین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر با حضور استاندار خراسان شمالی و شماری از مسئولان استانی و شهرستان افتتاح و کلنگ زنی شد.

به مناسبت دهه فجر؛ افتتاح و کلنگ زنی ۶۲ پروژه عمرانی و خدماتی در جاجرم

به گزارش خبرنگار فارس از جاجرم استاندار خراسان شمالی عصر امروز در جلسه افتتاح پروژه های عمرانی و خدماتی شهرستان جاجرم، اظهار کرد: تعداد ۶۲ پروژه بااعتبار ۸۶۶ میلیارد ریال افتتاح شد و بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت در حوزه کشاورزی در این شهرستان به تصویب رسید.

وی گفت: ۱۴ میلیارد تومان پروژه نیز در بخش‌های مختلف تعریف‌شده است که طبق زمان‌بندی به انجام خواهد رسید.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به ضعیف بودن زیرساخت‌های استان برای جذب سرمایه گزار افزود: در بخش زیرساخت‌ها استان در حوزه زیرساخت‌هایی که امکان توسعه دارد ضعیف است و این فقط مختص جاجرم نیست.

وی ادامه داد: سرمایه گزار، سرمایه خود را درجایی به کار می‌گیرد که زیرساخت لازم را داشته باشد و بیشترین مصوبات هم در حوزه زیرساخت است و اگر تا حد امکان این زیرساخت‌ها را فراهم نکنیم قطعاً سرمایه گزار هم استقبال نخواهد کرد.

شجاعی اظهار داشت: ظرف ۳ روز آینده وضعیت شهرک‌سازی روستای دربند بخش سنخواست شهرستان جاجرم تعیین تکلیف و استعلامات برای حل این مشکل گرفته شود، همچنین مصوب شد ظرف دو هفته آینده دستگاه سی‌تی‌اسکن  در بیمارستان جوادالائمه نصب شود.

در موضوع اشتغال کارهای خوبی شده اما هنوز افراد بیکار داریم 

امام‌جمعه جاجرم نیز در این جلسه اظهار کرد: خداوند دو وظیفه بعد از هر انقلاب و پیروزی برای آن ملت مشخص کرده نخست تشکر و قدردانی و دیگری رفع نواقص است.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: دهه فجر فرصت مناسبی برای مقایسه اقدامات نظام نسبت به سال‌های گذشته است به‌طوری‌که می‌توان گفت همه دولت‌ها منشأ خیروبرکت بوده‌اند.

وی با اشاره به میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های آن حضرت که باید تقویت شود یار بودن آن حضرت در حکومت علوی بود بنابراین باید درراه ولایت و نظام ما هم یار باشیم.

امام‌جمعه جاجرم ادامه داد: ماقبل از انقلاب در جاجرم بودیم و محرومیت جدی را آنجا دیدیم اما به برکت انقلاب اسلامی امروز شاهد پیشرفت‌های بسیاری در  شهرستان هستیم.

حجت‌الاسلام موسوی به مطالبات شهروندان جاجرمی ازجمله جاده میامی - جاجرم، پیگیری فرودگاه جاجرم و... اشاره کرد و افزود: در موضوع اشتغال کارهای خوبی شده اما هنوز افراد بیکار داریم و نیاز است همایشی با حضور سرمایه‌داران و کارآفرینان در شهرستان جاجرم برگزار شود تا جذب سرمایه‌گذار باعث تکمیل زنجیره کارخانه شمش و ایجاد اشتغال در شهرستان جاجرم شود.

شرکت آلومینا جاجرم یکی از برکات انقلاب است

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهار کرد: شهرستان جاجرم با توجه به زیربنای خوب دارد آماده یک جهش خوب است که امیدواریم با کمک صنعت و معدن و فرمانداری همایشی در خصوص  جذب سرمایه گزار خصوصی برگزار و فرصت‌های  پنهان شهرستان در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

هوایی افزود: شرکت آلومینا به‌عنوان یکی از برکات انقلاب اسلامی در این شهرستان است که توانسته بسیاری از چالش‌ها به‌ویژه در حوزه اشتغال را رفع کند.

وی تصریح کرد: در این سفر تلاش داریم پروژه‌های بالای ۸۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی که نیمه‌تمام باقی‌مانده تأمین اعتبارشده که یکی از این پروژه‌ها، پروژه کانون  پرورشی فکری کودکان و نوجوانان  است که مقرر شد تا پایان تیرماه بااعتبار یک میلیارد تومان به پایان برسد.

جاجرم در مسیر توسعه همه‌جانبه قرارگرفته است

فرماندار جاجرم نیز در این جلسه اظهار کرد: افتتاح کارخانه تولید ایزوگام و هتل و تالار وصال با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و افتتاح پروژه واشر پنجم کارخانه آلومینا جاجرم مهم‌ترین پروژه‌های دهه فجر این شهرستان است.

رضا آذری افزود: تعیین تکلیف محور میامی - جاجرم و بجنورد از پروژه‌های مهم شهرستان جاجرم بود که با پیگیری‌های استاندار خراسان شمالی این پروژه جزو تعهدات قرارگاه خاتم‌الانبیا قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۹۷ تاکنون دوران طلایی و پیشرفت همه‌جانبه جاجرم است زیرا مهم‌ترین اقدامات و تکمیل پروژه‌ها در حوزه‌های صنعتی، عمرانی گردشگری در شرایط فشار تحریم‌ها و کاهش منابع دولتی تحقق پیدا کرد.

آذری خاطرنشان گرد: تحقق ۹۰ درصدی ۵ مطالبه مهم مردم نیز از دیگر اقدامات انجام‌شده است به‌طوری‌که ۵ درخواست مهم که  به‌نوعی مطالبه مردم شهرستان جاجرم محسوب می‌شد با تلاش‌های جهادی  ۹۰ درصد آن تحقق پیدا کرد که اولین مطالبه  محور میامی - جاجرم - سنخواست - بجنورد، نیروگاه خورشیدی، تکمیل فاز دوم بیمارستان جوادالائمه  از ۳۲ به ۶۴ تختخواب، تکمیل کارخانه تولید شمش آلومینا و روکش و بهسازی محور امیرآباد به جاجرم که به بیش از  ۹۰ درصد این اهداف از سال ۹۷ تاکنون رسیده‌ایم.

فرماندار جاجرم  ادامه داد: جاجرم در مسیر توسعه همه‌جانبه قرارگرفته است و با رشد در بخش‌های بهداشتی و درمانی، زیرساختی، برق و گازرسانی، به سازی راه‌های روستایی و بهره‌برداری از فاز اول شمش آلومینیوم نیاز است واژه محرومیت از روی این شهرستان برداشته شود.

رضا آذری افزود: شهرستان جاجرم در حوزه اشتغال رتبه نخست استان خراسان شمالی را دارد و اقدامات خوبی در حوزه اشتغال در شهرستان صورت گرفته و فرصت‌های شغلی درزمینهٔ تسهیلات روستایی،کشاورزی و صنعتی ایجادشده است

انتهای پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول