اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

توافق رهبران دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان مجلس سنا برای تقسیم قدرت

منابع خبری از توافق رهبران دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان مجلس سنا برای تقسیم قدرت در این مجلس خبر داده‌اند.

توافق رهبران دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان مجلس سنا برای تقسیم قدرت

به گزارش بین‌الملل خبرگزاری فارس، «چاک شومر»، رهبر دموکرات‌های مجلس سنا و «میچ‌ مک‌کانل»، رهبر جمهوری‌خواهان این مجلس بر سر تقسیم قدرت توافق کردند.

به نوشته وبگاه خبری-تحلیلی «پالتیکو»، این توافق که بعد از هفته‌ها مذاکره میان این دو مقام ارشد آمریکایی حاصل شده به منظور «سازش برای سازماندهی» امور در سنا شکل گرفته و به دموکرات‌ها اجازه می‌دهد که کنترل کمیته‌های این مجلس را به دست بگیرند.

این خبر در حالی منتشر شده که شومر هفته گذشته پیشنهاد جمهوری‌خواهان برای تقسیم قدرت در مجلس سنا را رد کرده بود.

شومر در حساب توئیتری خود نوشت:‌ «مردم آمریکا تصمیم گرفتند چهار سناتور جمهوری‌خواه را بازنشسته کنند و اکثریتی دموکرات را برای سنا برگزینند».

وی در ادامه نوشت: «پیشنهاد سناتور [میچ] مک‌کانل در این خصوص که چطور سنا سازماندهی شود غیر قابل قبول است و مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت».

مجلس سنای آمریکا صد کرسی دارد که هر ایالت دو سناتور به آن می‌فرستد. مجلس سنا به مدت یک دهه تحت کنترل جمهوری‌خواهان بود. در حال حاضر تعداد جمهوری‌خواهان و دموکرات‌‌ها در سنا برابر است اما از آنجا که معاون رئیس‌جمهور آمریکا در شرایط برابری آرا حق رای دارد، دموکرات‌ها می‌گویند که صاحب اکثریت این مجلس هستند.

انتخابات مجلس سنا روز ۳ نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد اما این انتخابات در ایالت جورجیا به دور دوم کشیده شد. در انتخابات پنجم ژانویه (۱۷ دی) مردم جورجیا به دو نامزد دموکرات رأی دادند و در اتفاقی کم سابقه، تعداد کرسی‌های دو حزب در سنا برابر شد.

 در همین راستا میچ مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواهان سنا به سناتورهای دموکرات پیشنهاد کرد سازوکاری برای تقسیم قدرت در این مجلس ایجاد شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول