اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

«مصلحت» در حمایت از عدالت و غیرسیاسی است

وحید رهبانی بازیگر فیلم سینمایی «مصلحت» گفت: این فیلم درباره عدالت صحبت می‌کند، عدالت یک مقوله سیاسی نیست و اگر هم شده، اشتباه است، باید شامل همه شود.

«مصلحت» در حمایت از عدالت و غیرسیاسی است

به‌گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «مصلحت» امشب در سینمای رسانه واقع در برج میلاد برگزار شد.

ابتدای این نشست، حاضران در سالن به احترام درگذشت علی انصاریان یک دقیقه ایستادند و سکوت کردند. همچنین کلیپی از این بازیگر که روز ۱۱ دی‌ماه در دفتر جشنواره فیلم فجر ضبط شده بود، پخش شد.

حسین دارابی کارگردان فیلم «مصلحت» در این نشست گفت: در باشگاه فیلم سوره وقتی به دنبال انتخاب سوژه امسال بودیم، با «مصلحت» روبرو شدیم و به دلیل سوژه ملتهب و به روزی داشت، آن را ساختیم.

وی درباره انتخاب بازیگران تئاتری در فیلم خود گفت: بازیگران غیر سوپراستار را بررسی کردیم و به گزینه‌های خوبی رسیدیم که فورانی از انگیزه داشتند. 

دارابی درباره اینکه آیا گریم فرهاد قائمیان بر اساس چهره آیت‌الله محمدی گیلانی است، تصریح کرد: نه اصلا.

کارگردان «مصلحت» درباره پایان‌بندی فیلم گفت: درباره پایان‌بندی بحث زیادی کردیم. برخی کلیشه‌هایی در سینما وجود دارد که من دوست دارم و استفاده می‌کنم، پایان فیلم هم سلیقه‌ای بود و آن را دوست داشتم. چون میخواستم مخاطب با آن ارتباط برقرار کند و پایانی شیرین را ببیند.

وی ضمن اظهار بی‌اطلاعی از عدالت طلبان فضای مجازی افزود: ما نمی‌خواستیم فیلمی بسازیم که مانند فیلم‌های قبلی اوایل انقلاب باشد. 

روزبه رایگا مدیر فیلمبرداری هم درباره مطابقت تاریخی آن گفت: پیش از آغاز پروژه، بسیاری از فیلم‌های تاریخی اول انقلاب را مرور کردیم. اما آقای دارابی مصر بود فیلم به لحاظ رنگ و لعاب، یک فیلم قدیمی محسوب نشود. 

* عدالت یک مقوله سیاسی نیست

محمدرضا شفاه تهیه‌کننده «مصلحت» هم با اشاره به موضوع عدالت که مطالبه این روزهای اجتماع است گفت‌: باید این موضوع را در سینما مطالبه کنیم تا به آن برسیم.

وی درباره تغییر نام «مصلحت نظام» به «مصلحت» گفت: فیلم با اسم موقت ساخته شد و وقتی تقاضای مصلحت نظام را داشتیم، در وزارت ارشاد تصویب نشد. البته که با اسم مصلحت هم حالمان خوب است.

تهیه‌کننده «مصلحت» درباره استفاده از نام قبلی فیلم در مواد تبلیغی آن گفت: تلقی ما این نبود که نام فیلم رد شود، دو سه خبر با نام مصلحت نظام کار کردیم اما پس از اعلام وزارت ارشاد دیگر از آن استفاده نکردیم.

شفاه درباره اینکه آیا فیلم در حمایت از فرد خاصی ساخته شده است، توضیح داد: نمی‌دانم معنای آن چیست اما سعی کردیم حرف درستی را بزنیم و مخاطبان فیلم هم حرفشان را در آن دیده‌اند.

 

 

وحید رهبانی درباره تجربه خود برای بازی در «مصلحت» گفت: وقتی پیشنهاد بازی در این فیلم داده شد، با کارگردان صحبت‌های زیادی داشتیم و بعد از چند جلسه، به توافق رسیدیم و خوشحالم که در این فیلم بودم.

وی اظهار داشت: فیلم مصلحت درباره عدالت صحبت می‌کند، عدالت یک مقوله سیاسی نیست و اگر هم شده، اشتباه است، باید شامل همه شود. جالب اینکه فیلم مصلحت فضای آن در سال ۵۸ می‌گذرد اما به فضای امروز نزدیک است.

رهبانی در پاسخ به اینکه در «شیشلیک» نماد فساد را بازی کردید و در «مصلحت» در نماد عدالت را، گفت: بله، یکی جرثومه فساد است و دیگری شکارچی فساد. متأسفانه هر دو فیلم به شرایط جامعه نزدیک است و هر دو سخنشان عدالت است. اما اینکه چطور این همکاری‌ها را انتخاب می‌کنم، پله اول فیلمنامه است و سپس هیجان سر صحنه برایم اهمیت دارد. 

نازنین فراهانی بازیگر فیلم سینمای «مصلحت» درباره حضور خود گفت: نقش کمی در این مجموعه داشتم اما می‌توانم بگویم این فیلم با امکانات محدود یک فیلم اول ساخته شده است و باید به کارگردان آن تبریک گفت. او به عنوان کارگردان فیلم اول، تسلط خوبی داشت. 

سهی بانو ذوالقدر بازیگر فیلم مصلحت گفت: از فیلم خوشم آمده، این در حالی است که وقتی فیلمنامه را خوانده باشی، خیلی سخت است که تحت تأثیر قرار بگیری.

وی افزود: فکر می‌کنم آقای دارابی پلان به پلان «مصلحت» را یک فیلم کوتاه دیده است. اصل سینما این است که ما را به فکر وا دارد.

مهدی فریضه بازیگر نقش یحیی هم گفت: حضور «مصلحت» تجربه جذابی بود.

امیر نوروزی دیگر بازیگر فیلم هم بابت ساختن فیلم سرپایی به نام «مصلحت» قدردانی کرد.

سیاوش کردجان تدوینگر فیلم هم گفت: تصورم این است که بین ۵ تا ۱۰ دقیقه از فیلم در نمایش عمومی کم شود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول